خانه / گاهی متفاوت / کدام شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران؟

کدام شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران؟

59

نمازجمعه ی حماسی دزفول در کوران جنگ و حملات موشکی(خیابان امام خمینی” ره” بین میدان امام و چهارراه شریعتی )

حضور آقای سید خلف موسوی شهردار محترم اهواز

با سلام و احترام

در مورد صحبت هایی که راجع به نامگذاری شهر اهواز به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی بیان کرده اید قبل از پیگیری های شما از طریق مرکز، چند سئوال مطرح است که لطفا به آنها پاسخ دهید.

۱ – بفرمایید در طول دفاع مقدس برای چه شهری جهت حماسه سازی های رزمندگان و خانواده های مظلومش لوح تقدیر صادر شده است؟ سردار سرلشکر فیروز آبادی طی یک مراسم خاص از طرف دولت به کدام شهر تقدیم کرده است؟

۲ – بفرمایید در طول دفاع مقدس چه شهری آماج بیشترین موشک های دوربرد و زمین به زمین با طول ۱۲ و نه و سه متر قرار گرفته است؟ به طوری که در شهر، تقریبا هیچ جای سالمی برایش باقی نمانده بود؟ (۱۷۶ موشک اسکات بی، که اکثرا با طول دوازده متر و وزن ۵۰۰ کیلوگرم مواد منفجره بوده است)

۳ – بفرمایید کدام شهر در طول دفاع مقدس با وجود بیشترین حملات موشکی و به شهادت رسیدن خیل عزیزان و خانواده های مظلومش، از شهر خارج نشدند و همیشه حامی بی نظیر رزمندگان اسلام بودند؟

۴ – بفرمایید خانواده های آریان پور با ۲۳ شهید، سید عطاری با ۱۱ شهید، خوشروانی با ۱۰ شهید و مفقود، بهبود ۸ شهید، بهرک ۸ شهید، بابا خان زاده هشت شهید، زاده شیر۷ شهید،سعادتی نسب ۵ شهید، سبز علی حسن نژاد ۶ شهید، سازش ۸ شهید، خلف نوره ۸ شهید، شجاعی ۵ شهید، پیرمند ۸ شهید و ده ها خانواده ی دیگر که نامشان خاطرم نیست و در این نوشتار شرمنده ی همه ی آنها شده ام، از کدام شهر هستند؟ آیا شما چنین سابقه ای در سایر شهرها سراغ دارید؟ آیا می دانید که بعد از این همه ماتم و مصیبت برای این خانواده ها با کمال تعجب باز در شهر ماندند و مقاومت کردند؟ آیا جایی به عنوان نمونه سراغ دارید؟

۵ – بفرمایید:چرا هنگام حملات موشکی، الف، همیشه این شهر بود؟ چرا این شهر برای صدام جنایتکار این همه مهم بود؟ مگر این شهر با او چه کرده بود؟ چرا جاهایی دیگر این قدر مورد نفرت او نبود و یا کمتر بود؟

۶ – بفرمایید کدام شهر است که در ابتدای جنگ، خود یک لشکر را تشکیل داد(به قول سرلشکر شهید احمد سوداگر). مگر جمعیت این شهر در زمان دفاع مقدس چند هزار نفر بوده است؟ چند درصد جوانان برومند این شهر رزمنده بوده اند؟ آیا نمونه ای سراغ دارید؟

۷ – بفرمایید کدام شهر است که در ابتدای جنگ، در حالی که مزدوران عراقی در چند کیلومتری او مستقر بوده اند، علاوه بر صف کشی در مقابل متجاوزان در مرزهای خود، مابقی نیروهایش در خرمشهر، سوسنگرد، بستان و…. جان فشانی کرده و ده ها شهید و مجروح و جانباز تقدیم اسلام و ایران عزیز کرده است؟

۸ – بفرمایید کدام شهر است که تمام خانواده هایش صدرصد در گیر جنگ بوده و اکثر منازل بر اثر انواع بمباران، توپخانه، خمپاره و موشک مورد حمله و ویرانی بوده است و طبیعتا می بایستی تمام آنها از شهر مهاجرت می کردند، چرا این همه، گردان رزمی و مکانیزه تحویل جنگ بدهد به طوری که در تمام عملیات های مهم و سرنوشت ساز بچه های دزفول خط شکن و یا حداقل بسیار سرنوشت ساز بوده اند؟ باز می گویم نسبت جمعیت را ببینید؟ و سئوال مهمتر این که چرا دزفول با وجود این همه حملات وحشیانه تا آخر جنگ در خانه ها و منازل، تلفات انسانی داشته است؟ دلیل این تلفات جانی، تا آخر جنگ چه بوده است؟ آیا جایی را به عنوان نمونه می توانید بگویید؟

۸ – بفرمایید آیا پیر و مراد این شهر را می شناسید که در طول دوران حیاتش در جنگ هرگز شهر را ترک نکرد و دائم حرفش این بود که: من هرگز این شهر را ترک نمی کنم و می گفت: من خاک پای رزمندگان را طوطیای چشمانم می کنم. عظمت حضرت آیه الله قاضی را که فراموش نکرده اید؟

۹ – بفرمایید کدام شهر ۱۵۰۰۰۰ هزار نفری است(کم و بیش در زمان جنگ) که ۲۶۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است؟ نسبت شهدا به جمعیت را محاسبه بفرمایید؟ به چه نتیجه ای می رسید؟

آقای سید خلف موسوی، نمونه هایی که نوشته ام، مشت نمونه خروار است. این ها برخی از موارد انتخاب پایتخت مقاومت ایران اسلامی است. کمی منصف باشید. شما خوب می دانید که منظور من کدام شهر است؟ بله، شهر زخم خورده از آماج حملات وحشیانه و ناجوانمردانه ی صدام، شهر ۲۶۰۰ شهید و پایتخت مقاومت ایران.

دزفول قهرمان را می گویم

60

ازدحام مردم دزفول جهت امدادرسانی به مصدومان حادثه ی موشکی در کوران تهدیدات موشکی عراق

شما که این شهر را خوب می شناسید. چرا خود را به غفلت می زنید. افتخارات دزفول در تاریخ دفاع مقدس همیشه برجسته و نورانی است و با این نامهربانی ها هم پاک نمی شود. یکی از بزرگان شهر می فرمود: من ایامی را در دزفول دیده ام که: در یک روز، به دزفول موشک زده در همان زمان اجساد را از زیر آوار خارج می کردند و از سوی دیگر تشییع و خاک سپاری می کردند در همان روز تشییع و دفن جنازه ی شهدای رزمنده های جبهه بوده و در همان روز هم اعزام نیرو از کنار خرابه های موشکی به جبهه های جنگ داشته ایم. این صحنه را برای خود خوب مجسم کنید، در کجای ایران، مانند دزفول را سراغ دارید که این چنین صحنه ی حماسی را خلق کند؟

ابتدا این نوشتار بخوانید و سپس با گفتار خود، شرمنده ی عظمت این شهر و شهدایش نشوید.

ناصر آیرمی

سایت: http://rayehe5.ir

 

 

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

برای وحدت مردم غیور دزفول و اندیمشک

  آنچه که مردم دزفول و اندیمشک را از هم جدا می کند مسلما مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.