خانه / آسمانی ها / برای حاج عبدالرحیم مرداس

برای حاج عبدالرحیم مرداس

به مناسبت عروج ملکوتی بسیجی مخلص مرحوم حاج عبدالرحیم مرداس و به پاس خدمات چشمگیر او به رزمندگان اسلام، در ذیل مختصری از زندگینامه ایشان را می آوریم:

33

حاج عبدالرحیم در تاریخ ۱/۱/۱۳۲۹ در خانواده ای متدین در دزفول و محله ی سیاهپوشان متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی را در سال ۱۳۴۳ در مدرسه ی عماد(اسدی مشکال) به پایان رسانید و در سال ۱۳۵۰ تحصیلات متوسطه را در دبیرستان حافظ به اتمام رساند. ایشان با پشتکاری که در امر ورزش داشت در سال۴۹- ۱۳۴۸ در مسابقات دو و میدانی آموزشگاههای دزفول در دوی ۳۰۰۰ متر مقام اول و در دوی ۱۵۰۰ متر مقام اول و در پرتاب وزنه ۷ متر به مقام دوم رسید.

در سال ۱۳۵۳ به عنوان مربی تربیت بدنی به استخدام آموزش و پرورش در آمد و با شروع انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در تظاهرات ضد رژیم طاغوت شرکت فعال داشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ دبیر مدرسه ی راهنمایی دهخدا و سپس در پست معاونت دبیرستان شریعتی مشغول به کار شد.

با شروع جنگ تحمیلی به صورت داوطلبانه در جبهه از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۵ شرکت مستمر داشت و در مجتمع آموزشی رزمندگان در پشت جبهه و مناطق عملیاتی، مشغول خدمت به رزمندگان بود. (رزمندگانی که در جبهه بودند امتحانات خود را در این مجتمع آموزشی می دادند)

حاج عبدالرحیم مرداس از سال ۱۳۶۴ تا سال ۱۳۸۲ به عنوان معاون آموزشی مجتمع رزمندگان آیت الله قاضی رضوان الله علیه مشغول به کار بود و از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۸۸ بسیجی فعال پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام خمینی(ره) دزفول بودند و در سال ۱۳۷۲ به عنوان مسئول واحد پرسنلی گردان یکم عاشورا مشغول به خدمت بوده است.

وی در سال ۱۳۸۱ به عنوان رئیس شورای حل اختلاف شهرستان دزفول از طرف ریاست کل دادگستری استان خوزستان منصوب گردید و ناظر بر انتخابات کشور در دزفول بوده است.

با توجه به سوابق درخشان ایشان در زمینه های مذهبی، اجتماعی و فرهنگی، عضو هیئت امنا و هیئت عزاداران محله ی سیاهپوشان گردید و در سال ۱۳۸۴ به عضویت شورای هماهنگی هیئت عزاداران شهرستان دزفول منصوب گردید.

با توجه به فعالیت هایی که در بسیج اساتید پس از گذراندن دوره ی ضابطین قضایی بسیج به عضویت مرکز امر به معروف و نهی ار منکر دزفول در آمده و در این زمینه فعالیت های چشمگیری داشت.

حاج عبدالرحیم مرداس پس از چند سال بیماری در تاریخ ۱۰/۹/۱۳۹۲ دار فانی را وداع گفت و دوستان و همسنگران خود را تنها گذاشت. روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

خاطرات قرارگاه قدس

*✍️خاطرات قرارگاه قدس* ?????? *✍️۱-پس از شروع۸ دفاع مقدس سپاه پاسداران نیز برای حمله به …

۲ دیدگاه

  1. با سلام و ادب و احترام خدمت برادر عزیزم حاج ناصر
    چند وقتی است نتوانستم به سایت پر محتوای رایحه سر بزنم و از مطالب آن استفاده کنم. البته معمولا سر تیتر مطالب را نگاه کرده ام ولی بدلیل مشکلاتی که در این چند وقت برایم پیش آمده بود ، فکر و ذهنم یاریم نمی کرد تا مطالب را کامل مطالعه کنم. اما امروز نشستم پای مطالب رایحه که متوجه درگذشت مرحوم حاج عبدالرحیم مرداسی شدم و خیلی از این اتفاق متأثر شدم.
    ایشان به حق یکی از زحمتکشان بی ریا و بی توقع شهرستان دزفول بود که زحمات زیادی برای تحصیلات رزمندگان دزفولی کشید. ایشان خود رزمنده بود و در پشت جبهه هم از تلاش برای کمک به پیشرفت رزمندگان کوتاهی نمی کرد.
    بنده به نوبه خودم این مصیبت را به خانواده محترمشان ، همرزمان ، دوستان و آشنایان تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده اجر جزیل و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم.
    انشاءالله خداوند ایشان را با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) محشور بگرداند.
    والعاقبه للمتقین – یاحسین(ع)

    • علیک السلام
      واقعا مرحوم مرداس را کلیه ی رزمندگان می شناسند و زحمات زیادی که برای ارتقاء سطح علمی این عزیزان کشیده اند فراموش شدنی نیست. فقدان آن بزرگوار دل همه را متأثر نمود. و رنج های بی حدی که آن بزرگوار در بستر بیماری متحمل شد و صبری که از خود نشان داد عبرتی بود برای همگان. رحمت و رضوان خداوند بر او باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.