خانه / آيات عشق / رهبر معظم انقلاب از نگاه بزرگان و علما(۲)

رهبر معظم انقلاب از نگاه بزرگان و علما(۲)

777

بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره):

۱- امام خمینی(ره) خطاب به مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری ایشان: هر موقعی‌که شما به سفر می‌روید، من مضطرب هستم تا برگردید. خیلی سفر نروید! همچنین امام راحل در مورد امام خامنه ای می فرمودند : شما مانند خورشیدی هستید که نورافشانی می کنید. کیهان ۲۶/۴/۸۶

۲- جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جدا جانبداری می کنید میدانم.

۳- در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید.

۴- یک نفر را مثل ایشان پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم.

۵- از زبان احمد آقای خمینی: وقتی که داشت تلویزیون آقای کیم ایل سونگ را با آقای خامنه ای که در کره بودند نشان می داد زنگ امام بصدا در آمد دویدم بطرف اطاق آقا دیدم آقا دو زانو نشسته نزدیک تلویزیون و به تلویزیون خیره شده فکر کردم سکته کرده، داد زدم دیدم برگشت گفت: بیا بشین. نشستم. گفت احمد آقا می بینی این عظمت را وقتیکه عصایش را برمی دارد و قدم برمی دارد حیف نیست ایشان بعنوان رهبر آینده نباشد من هم بشما (احمد آقا) گفتم هم به اکبر آقا (هاشمی) تکلیف من تمام است من اگر بگویم اختلاف ایجاد می شود.

۶- و در قسمتی دیگر می گوید: در لحظه های آخر عمر امام (ره) آقای خامنه ای را با خانواده اش می پذیرفت خانواده آقا بودند و آقای خامنه ای که شروع به صحبت  کرد ما خودمان دیدیم لحظه ی آخر هرچه در امام-ره بود به آقای خامنه ای انتقال پیدا کرد. یک فروغی در چهره آقا دیده می شد آقا درحالی که  قرمز بود و صورتش برافروخته با یک صلابتی به همه نگاه می کرد. آقا فرمودند: که احدی حق ندارد با جایی مصاحبه کند ..

۷- و در قسمتی دیگر می فرماید: امام وقتی که آقای خامنه ای را می دید چهره اش باز می شد مانند حالتی که آدم عشقش را می بیند و خوشحال می شود دست خودش نیست. امام ابروها و چهره اش باز می شد. بلند می شد و به طرف آقای خامنه ای براه می افتاد و حالا هرچند نفر حضور می داشتند. من ده بار بیشتر خودم می دیدم این موارد را …

۸- و در قسمتی می گوید: وقتی که امام فرمودند که خوشحالم از اینکه می بینم فردی از سلاله ی پاک پیامبران و از فرزندان امام حسین (ع) بر مسند حکومت نشست خوب برای ما یک حرف بود. من به بزرگواری مراجعه کردم و گفتم اینکه امام گفت خوب تفسیر می خواهد یعنی چه؟ گفت همان که امام تمام قد جلوی آقای خامنه ای بلند می شود. دلیل صلی اش است. گفتم بازهم نمی دانم گفت مشکل خودت است. امام با هیچکس شوخی ندارد، امام ره بخاطره سید بودن آقای خامنه ای نمی گوید آقای خامنه ای سی و چهارمین فرزند امام حسین (ع) است. شجره نامه دارد. بروید ببینید. آقای خامنه ای بلا واسطه بدون هیچ چیزی پسر امام حسین است. این را بازهم جرات نمی کردیم بعضی جاها بگویئم. تا اینکه آقای خامنه ای در آستان مرکز رفتند تفرش. در تفرش وقتی که به زیارت آن زیارتگاه مشهور و معروف رفتند و زیارت کردند فرمودند: این (امامزاده) پدر چهارم من است. اصالت ما در ایران از ایشان است. بچه ها دیدند آن امامزاده سی امین فرزند امام حسین (ع) که آقا سی و چهارمین می شود.

۹- آقای هاشمی رفسنجانی فرموده اند: آقای خامنه ای از مسافرت آمده بود باهم خدمت امام رفتیم. امام (ره) به آقای خامنه ای فرمودند: وقتی که شنیدم هواپیمای شما در فرودگاه نشست خیالم راحت شد.

۱۰- و در ص ۳۸ همان کتاب آقای هاشمی فرموده اند: که در جلسات آخر عمر حضرت، امام ره برای مقام معظم رهبری کلمه رهبر برادر را بکار می بردند که قطعاً این تعبیر بی معنا نبود و در همان صفحه امام بر شایستگی آقای خامنه ای برای رهبری تاکید داشتند.

( پرتوی از خورشید علی شیرازی ص ۳۸)

۶– حجت الاسلام فقیهی اصفهانی از اساتید حوزه علمیه قم:

یکی از رفقای ما به نام آقای رجالی، که خیلی رفت و آمد داشت از قدیم با حضرت آیت الله بهجت و درس ایشان را خیلی شرکت می کرد و خیلی آدم با صفا و سالم و خوبی است، ایشان چند مورد از ایشان را برای ما نقل می کرد.

یکی اینکه می گفت: آیت الله بهجت، به این راحتی هر کسی را راه نمی دادند برای ملاقات، آن هم برای ملاقات های طولانی و این حرف ها.

ولی آیت الله خامنه ای مرتب خدمت آیت الله بهجت می رسیدند و این ها یک رابطه صمیمی داشتند. زیاد و به طور مخفیانه آقا می آمدند قم و می رفتند خدمت آیت الله بهجت.

یکی از زمان هایی که ایشان می گفت: زمان ملاقات این دو بزرگوار بوده است، سحر بود دو ساعت مانده به اذان صبح. ایشان می گفت که آیت الله خامنه ای گاهی سحر می آمدند. در آن موقعیت حساس می آمدند خدمت آیت الله بهجت و می رفتند. خوب این نشانه علاقه شدید آیت الله بهجت به مقام معظم رهبری است که در این موقع شب و سحر آقا را می خواستند و با هم بودند و صحبت می کردند.

بعد باز ایشان می گفتند: چند سال پیش که آیت الله خامنه ای یک هفته ای تشریف آوردند قم، جمعیت زیادی برای استقبال آمده بودند در خیابان ها.

آیت الله بهجت هم آمدند جزء جمعیت استقبال کنندگان. حالا یک مرجعی در سن حدود نود سال! ایشان هم آمدند در جمع استقبال کنندگان آیت الله خامنه ای. ایشان می گفت که یک شخصی به ایشان گفت که حاج آقا شما با این سن و سال آمدید وسط این جمعیت استقبال کنندگان؟

آیت الله بهجت فرمودند: “اگر مردم می دانستند که استقبال این سید چقدر ثواب دارد هیچ کس در خانه نمی نشست”.

این تعبیر خیلی زیباست که اگر مردم می دانستند استقبال این سید چقدر ثواب دارد هیچ کس تو خانه نمی نشست.

۷- شش ماه قبل از فوت آیت الله بهجت ایشان فرموده بودند که:” آقا را بگویید بیایند اینجا با ایشان کار دارم“.

آقا را خواسته بودند و آیت الله خامنه ای آمده بودند این جا قم. صحبت هایی با هم داشتند از جمله آیت الله بهجت فرموده بودند:” خطری به سمت شما دارد می آید و من این خطر را احساس می کنم و من آن چه باید برای شما انجام بدهم، برای سلامتی شما انجام داده ام (حالا نذر باشد یا هر چیز دیگر)”.

و فرموده بودند:” خودتان هم هر کاری می توانید انجام بدهید”.

البته کاملش را حاج آقای صدیقی روی منبر نگفتند.

ولی بعدها یکی از دفتری های آیت الله بهجت که اطلاع داشتند و کامل تر گفتند.

گفتند چند روزی گذشت و باز دوباره حضرت آیت الله بهجت گفتند که:” آیت الله خامنه ای را بگویید یک نفر بفرستند من با ایشان کار دارم”. حاج آقا محمدی گلپایگانی را آیت الله خامنه ای فرستادند پیش آیت الله بهجت.

آیت الله بهجت دومرتبه تأکید کردند:” که من برای سلامتی شما هرکاری می توانستم انجام دادم. خودتان هم یک کاری انجام بدهید”. برای بار دوم بعد از چند روز این تأکید را آیت الله بهجت داشتند که به واسطه ی آقای محمدی گلپایگانی به آقا خبرش رسید و خود آیت الله خامنه ای هم هرکاری باید انجام بدهند انجام داده بودند.

آقا زاده آیت الله بهجت نیز می گفت که یک موقعی آیت الله خامنه ای تشریف آوردند قم، بعد آیت الله بهجت فرمودند:” همه از اطاق بروند بیرون”. حالا هر کس می آمد ملاقات آیت الله بهجت، پسر آقا و بعضی های دیگر هم حضور داشتند.

بعد می گفت: یک موقعی آیت الله خامنه ای که آمدند، آیت الله بهجت فرمودند:” هیچ کسی نماند، همه بروند بیرون من با آقا حرف خصوصی دارم” و بعد تا مدتی با هم بودند و به طور خصوصی و ما همه رفته بودیم بیرون از اطاق، این قدر با هم صمیمی بودند.

771

آیت الله وحید خراسانی:

۱- هنگامی که آیت الله آملی لاریجانی برای مشورت به خدمت آیت الله وحید خراسانی رسیده بودند تا نظرات ایشان را در خصوص پست ریاست قوه قضاییه جویا شوند ایشان فرمودند: به هرطریق که می توانید این سید را کمک دهید ایشان تنها است اگر شما او را کمک نکنید پس چه کسی به ایشان یاری رساند.

۲- روزی یکی از طلبه ها خدمت آقای وحید خراسانی می رود و از اوضاع و احوال کشور گلایه می کند و ایشان خطاب به این طلبه جوان می گویند آیا من می توانم کشور را اداره کنم؟

این طلبه جوان بعد از مدتی تفکر می گوید؟ خیر شما نمی توانید این کشور را اداره کنید.

آیت الله وحید می گویند به راستی چه کسی بهتر از مقام معظم رهبری می تواند این کشور را اداره کند.

۳- آیت الله محمد مهدی شب زنده دار نیز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حمایت آیت الله وحید خراسانی از مقام معظم رهبری گفت: آیت الله العظمی وحید خراسانی که ما بیست و چند سال خدمت ایشان مشرف می شدیم و تلمذ کردیم، چند بار در جلسات مختلف فرمودند: «کارهای آقای خامنه ای بر اساس موازین است».

وی ادامه داد: یعنی ایشان ضوابط شرعی را مراعات می کنند و اصل در این است که هوا و هوس ندارند و وقتی تشخیص می دهند که این حکم، حکم خداست به آن عمل می کنند و این یک شهادت بزرگی است.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم گفت: در جلسه ی دیگری هم آیت الله وحید خراسانی از آیت الله خامنه ای و پدر ایشان تعریف کردند، بنابراین وقتی مقام معظم رهبری به حرم اهل بیت و قم مشرف می شوند، وظیفه همه ما است که از مقام شامخ ایشان تجلیل کنیم.

وی بیان داشت: این تجلیل، تجلیل از اسلام، مذهب، اهل بیت و مرجعیت بوده و شکر نعمت حکومت اسلامی است که خداوند متعال به این مملکت ارزانی داشته است.

 منبع: سایت مشرق

http://www.mashreghnews.ir

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

بیانات در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه

بیانات در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه به مناسبت هفته‌ی قوه‌ی قضائیه (۱) بسم …

۶ دیدگاه

  1. سلام بزرگوار…
    ممنون از مطالب زیبا و جالبتون…
    سربلند و موفق باشید…
    بروزم با …..
    درسی برای آینده تاریخ…..
    من و شهید حسین بیدخ…..
    منتظر نظرتون هستم………..

  2. سلام دوست عزیز
    وبلاگ گروه مارش ابوالفضل العباس محله کرناسیان به روز میباشد ،خوشحال میشیم به وبلاگمون سر بزنید
    یا علی

  3. سلام بزرگوار
    اگر مایلید ما را پیوند کنید و عنوان کنید با چه نامی شما را درلیست پیوندهای خود قرار دهیم
    خوشحالیم از فعالیت بزرگوارانی چون شما

    • علیک السلام
      به رایحه خوش آمدید.
      از وبلاگ شما بازدید کردیم بسیار پر محتوا بود دست شما درد نکند.
      در ضمن در قسمت پیوندها با افتخار لینک شدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.