خانه / مطالب دوستان / جای سرنیزه بر قلب

جای سرنیزه بر قلب

khamm-57

صبح بعد از عملیات فتح المبین بود. قرار شد تمام وسایل خود را به منظور شناسایی منطقه به جلو ببریم. تقریباً همه ی برادران بودند، به جز محمدرضا دیبری، به ما گفته بودند به خاطر کمبود نیروهای اطّلاعاتی فقط نیرو ها را تا نقطه ی رهایی(نقطه ی شروع عملیات)برسانید و خودتان به عقب برگردید. همگی دلواپس محمدرضا بودیم و سراغش را از همه می گرفتیم. خلاصه وسایل اطّلاعات و عملیات را جمع آوری کرده و با یک جیپ به طرف کمپ (شهید)قلاوند حرکت کردیم. بعد از یک ساعت به کمپ رسیدیم، وسایل ضروری مانند دوربین، قطب نما و اسلحه برای شناسایی بردیم و به جلو رفتیم. یکی ازنیرو های(شهید)صالح نژاد را دیدیم. او گفت:((که دیروز ایشان را پشت تپّه های علی گریزه دیده.))به همراه برادر کاج، به آدرس داده شده رفتیم. هوا کم کم تاریک شد و منطقه هم نا آشنا بود. احتمال می دادیم که دشمن در آن اطراف باشد. به عقب برگشتیم.

1-1

فردا صبح همراه (شهید)منصور شرف آبادی با موتور حرکت کردیم، بالای تپّه ای رفتیم، با دوربین نگاه کردیم. کنار جاده ای شنی یک موتور تریل دیدیم که روی جک بود و کنار موتور جنازه ی دو شهید بود، یکی از آن ها شهید دیبری بود و آن دیگری را نمی شناختم. که به حالت سجده در ۳ الی ۴ متری موتور افتاده بودند و اطراف آن ها تعداد زیادی پوکه ی اسلحه ی کلانش ریخته بود. جنازه ی محمدرضا را برگرداندم، دیدم که طرف قلبش جای سر نیزه بود و روی چشم چپش لخته های خون بود. هر دو شهید را عطر زدم و اورکتشان را رویشان کشیدم به(شهید)منصور شرف آبادی گفتم: برو و یک آمبولانس بیاور. بعد از نیم الی یک ساعت آمبولانسی آورد و دو شهید را داخل آن گذاشته و به طرف پل کرخه حرکت کردیم و (شهید)شرف آبادی هم با موتور پشت سر ما حرکت کرد. به پل کرخه رسیدیم در کنار زاغه ی مهمّات، معراج شهدا(سردخانه ای کانتینری)بود. و دو شهید را تحویل دادیم. هنوز بعد از گذشت سی سال سؤالاتی در ذهنم مانده که پوکه های اطراف آن ها، جای سرنیزه و موتور روی جک. پیش خود می گویم خدایا این شهدا تا آخرین لحظه مقاومت کردند و تمام تیرهای آن ها تمام شده و جنگ تن به تن صورت گرفته است.هر چه که بوده فقط خدا می داند.

درپایان از خداوند شفاعت شهدا را آرزو دارم.

نگارنده: محمدعلی خامسی

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

این داستان نمی تواند اتفاقی باشد؛ سه بار کنایه و تقابل جویی با فرمایشات رهبر انقلاب در دو سخنرانی روحانی/ حداقل التزام عملی به ولایت فقیه چقدر است؟!

گروه سیاسی – رجانیوز: بررسی سخنرانی روزهای اخیر رئیس جمهور، پس از بحران خوزستان و …

۲ دیدگاه

  1. باسلام.اگر دلیلش را بگین خیلی خوب میشه.

  2. علیرضا شرف آبادی

    با سلام ، من یک سوال داشتم ازبرادر عزیز وآن اینکه جرا پیکر منصور شرف ابادی با وجود اینکه شهادت ایشان در ۳۰کیلومتری اهواز بود پیدا نشد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.