خانه / خاطرات شهید / مادر، تو مرا رو سفید کردی.

مادر، تو مرا رو سفید کردی.

15474011115458108518

صبح ۶۲/۱۲/۵ بود و در حوزه ی حمزه سید الشهدا (س) نشسته بودم تلفن حوزه به صدا در آمد. گوشی را بر داشتم برادر عبدالرحمن نیکیان بود گفت: برادر خانم شما جبهه است؟ گفتم بله، گفت: در عملیات خیبر شرکت داشته؟ گفتم: بله، گفت: اسمش محمود شیرک زاده است بله چطور مگر! گفت: مرا ببخش که این خبر را به شما می دهم محمود شهید شده است.

فوری به محل معراج شهدا رفتم و به خانواده اش اطلاع دادم. خبر شهادت محمود غوغایی دل اهل فامیل و محل بوجود آورده بود برای همین تشییع با شکوهی انجام گرفت. مردم استقبال زیادی از شهدا کرده بودند. پس از تشییع جنازه، شهدا را غسل داده و مادر شهید جهت وداع در موقع دفن شهید کفن را باز کرد و روی جنازه او حاضر شد در حالی که دوستان و برادران و همرزمان و خواهران شهید او را احاطه و همراهی می کردند.

خطاب به فرزند شهیدش گفت:

مادر محمود خوش آمدی، مادر تو مرا رو سفید کردی، تو باعث عزت و آبروی همه ی ما شدی، مادرهیچ در فکر ما نباش ما خدا را داریم غصه ما را نخوری.

از اینکه شهید شده ای ناراحت نیستم. ولی از یک چیز ناراحتم و آن اینکه دیگر، پسری چون تو ندارم.

خدا شاهد است اگر جهاد بر زنان واجب بود خودم و خواهرانت می رفتیم جبهه، از امروز مادرت حضرت زهرا(س) است. سلام مرا به او برسان. سلام مرا به حسین بن علی (ع) برسان، سلام مرا به دوستان شهیدت برسان.

مادر، از روز اول که خداحافظی کردی و به جبهه رفتی تو را سپردم دست ابوالفضل العباس (ع). تو غلام حضرت زهرا (س) بودی. بلند شو ببین تمام دوستانت آمده اند. هیچ دلواپس ما نباش، خدا به همراهت عزیز دل مادر.

به قول ابوالفضل بیهقی، زنی سخت جگر آور بود، این حرف ها را که زد همه گریه کردیم اما خودش قرص و استوار بود و گریه نکرد و پس از آن خطابه ی غرا، صورت پسرش را بوسید و با او وداع و خداحافظی کرد.

به یاد یکی شیر زنان و مادران شهدای گمنام سلحشور دزفول، مرحومه طاهره درافشانی، مادر شهید بزرگوار محمود شیرک زاده. شهادت عملیات خیبر.

راوی: غلامحسین سخاوت

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

ماجرای داعشی‌هایی که محسن حججی به هلاکت رساند

روایت فرمانده و همرزم شهید حججی: ماجرای داعشی‌هایی که محسن حججی به هلاکت رساند به …

۲ دیدگاه

  1. به نظرمن صدام از زنان ایران زمینشکست خورد زنانی که مردان بزرگی رادر دامن خود پرورش دادند ودر روز هایخطر به عشق ولایت ودستورامام خمینی انها را راهی جبهه ها کردند درود بر مادران شهدا والخضوص مادر شهید محمود شیر ک زاده

  2. صد یقهشیرک زاده خواهر شهید

    یکروز دختر جوانی امد روی مزار شهید شیرک زاده و گفت شبی لین شهید به خوابم امد درعالم خواب کسی او را به من معرفی کرد وگفت هر گاه گرفتاری داشتی روی مزار لین شهید بیا و اورا شفیق بین خود وخدا قرار بده مشگلت حل خواهد شد بهخدا قسم هرگاه گرفتاری داشتم با توسل به این شهید مشگلم حلشده است قدر شهدا را بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.