خانه / آسمانی ها / خاطره ای تکان دهنده ازآیت الله جوادی آملی(بگذارید نماز آخر را با حال بخوانم)

خاطره ای تکان دهنده ازآیت الله جوادی آملی(بگذارید نماز آخر را با حال بخوانم)

javadi-amoli

 زمانی آیت الله جوادی آملی جبهه مشرف شده بودند تا ملاقاتی با بسیجیان داشته باشند. در میان رزمندگان نوجوان باصفایی بود که ۱۴ سال داشت. پایین ارتفاع چشمه ای بود و باران گلوله از سوی عراقی ها می بارید. لذا فرماندهان گفتند برای وضو هم به آنجا نروید. بالا بنشینید و همانجا تیمم کنید. هنگامی که آیت الله جوادی تشریف آوردند، دیدند که آن نوجوان ۱۴ ساله داشت به سمت چشمه می رفت برای وضو. بسیجیان هرچه فریاد زدند نرو خطرناک است، آن نوجوان گوش نکرد. آخر متوسل شدند به این عالم وارسته، حضرت آیت الله جوادی آملی که آقا! شما کاری بکنید.

آقا نوجوان را صدا کردند که عزیزم کجا می روی؟ گفت: میروم پایین وضو بگیرم. گفتند: پسر عزیزم! پایین خطرناک است. فرماندهان گفتند می توانی تیمم کنی. شما تکلیفی ندارید. همان نماز با تیمم کافی است. نوجوان نگاهی بسیار زیبا به چشمان مبارک این عارف بزرگوار کرد و لبخند زیبایی زد و گفت: بگذارید حاج آقا نماز آخرمان را با حال بخوانیم و رفت وضو گرفت و یک نماز باحالی خواند و برگشت.

دقایقی بعد قرار بود عده ای از بسیجیان بروند جلو و با عراقی ها درگیر شوند. اتفاقا یکی از آنها همین نوجوان ۱۴ ساله بود. یکی دو ساعت بعد آیت الله جوادی را صدا کردند و گفتند: حاج آقا بیاید پایین ارتفاع. دیدند جنازه ای آورده اند. آیت الله جوادی آملی نشستند و دیدند همان نوجوان با همان لبخند زیبا پرکشیده و رفته. آیت الله جوادی آملی کنار جنازه اش روی خاک نشستند، عمامه از سر برداشتند و خاک بر سر مبارکشان ریختند و گفتند: جوادی! فلسفه بخوان. جوادی! عرفان بخوان. امام به اینها چه یاد داد که به ما یاد نداد؟! من به او می گویم نرو و او می گوید بگذار نماز آخرم را با حال بخوانم. تو از کجا می دانستی که این نماز، نماز آخر توست.

تهیه شده توسط: علمدار

منبع: سایت دزنا۲۴

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

برای فرمانده ی شهید غلامحسین دیمی

? بسـْــمِ رَبِّـــــ الشُهـَــــدا ? ? خاطره ای از آقای تاج همرزم ?فرمانده پاسدار شهید …

۷ دیدگاه

  1. سلام واقعا قلمتون عالی و سایتتون بسیار پر محتوا خوشحال میشم با هم تبادل لینک و لوگو داشته باشیم اگه صلاح دیدید خبر بدید

  2. ناقل این خاطره چه کسی است؟اکثر سایتها به سایت شما ارجاع داده اند وشماهم به سایت دیگر!!!

    • سلام منبع ما سایت دزنا۲۴ است و تحقیق کردیم این مطلب برگرفته از سی دی سربندهای فراموش شده که از راوی راهیان نور عنوان شده و سی دی آن موجود است.

      • باتشکر ازتوجه شما بنده به سایت دزنا۴۲هم مراجعه کردم آنجا هم فقط خاطره را نقل نموده اند ومنبع خاصی ذکر نکره اند.درسایت آیت الله جوادی آملی هم چنین مطلبی نیامده بود .البته مقام ومنزلت شهدای عزیزما برکسی پوشیده نیست ولی صحت جمله های نقل شده از آیت الله جوادی آملی نیازمند تایید ایشان می باشد

  3. رحمت ذات اقدس آله بر آقای جوادی آملی
    خداوند حفظشان کند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.