خانه / آسمانی ها / آیت‌الله نوری همدانی: آیت‌الله خامنه‌ای نائب امام زمان (عج) است. و بدانید که این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی: آیت‌الله خامنه‌ای نائب امام زمان (عج) است. و بدانید که این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل می‌شود.

F00001

آیت‌الله نوری همدانی: آیت‌الله خامنه‌ای نائب امام زمان (عج) است. و بدانید که این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل می‌شود.

پایگاه صالحات- آیت‌الله نوری همدانی: این جمله امام خمینی که “ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله (ص) است” بسیار پرمعناست یعنی مخالفان ولایت رسول‌الله که شامل ناکثین، مارقین و قاسطین بودند امروز همان‌ها مخالفان ولایت فقیه هستند. و ولایت‌فقیه زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است

آیت‌الله نوری همدانی در برنامه دیدار خادمین جبهه جهادی منتظران جبهه خورشید که در تاریخ ششم خرداد ۱۳۹۱ در بیت وی صورت گرفت، اظهار داشت: ولایت‌فقیه در بحث کلامی، قرآنی، تاریخی و تجربی مطرح بوده است. در بحث کلامی درباره لطف و توجه پروردگار به بشر قوانینی وضع شده که راه زندگی انسان را در همه ابعاد نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در علم کلام و فلسفه ثابت شده است که خداوند متعال اراده تکوینی و تشریعی دارد؛ خداوند در اراده تکوینی خود دنیا را با این وسعت آفریده است؛ فضایی که میلیاردها ستاره و کهکشان در آن وجود دارد به طوری که زمین یک نقطه از این عالم است از اراده تکوینی پروردگار سرچشمه گرفته؛ بنابراین در قرآن کریم آمده است در این عالم هستی نقص و اختلالی دیده نمی‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: خداوند در اراده تشریعی برای انسان‌ها قوانینی براساس فطرت آنها وضع کرده است که عمل کردن به آن قوانین سعادت‌بخش است.

وی خاطرنشان کرد: قوانین الهی در همه ابعاد از جمله بعد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، جهادی و اخلاقی وضع شده است و خداوند حکیم در تمام این ابعاد وظایفی را معین کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: یکی از ابعاد نظام جهان هستی موضوع حکومت است چون انسان‌ها از زمانی که پا در تمدن نهاده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که حاکمی باید در اجتماع‌شان باشد همان طور که براساس فلسفه در بدن انسان روح بر سایر اعضاء حاکم است انسان‌ها نیز به رهبر و راهنما احتیاج دارند تا به خطا و اشتباه نروند در واقع نیاز به رهبر بیش از نیازهای دیگر است.

وی با اشاره به ویژگی‌های رهبر براساس قرآن کریم گفت: فقیه بودن و شناخت احکام الهی، تقوی در حد عدالت کامل، مدیر و مدبر بودن و شجاعت در برابر دشمنان از ویژگی‌های رهبر جامعه و حکومت اسلامی است که مصداق این ویژگی‌ها را در امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای که امروز رهبری جامعه اسلامی را برعهده دارند می‌بینیم.

وی با بیان اینکه مساله ولایت از آفتاب هم روشن‌تر است، گفت:آیت‌الله خامنه‌ای نائب امام زمان (عج) و در کل دنیا فرمانده کل قوا است.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: “ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله (ص) است” این جمله بسیار پرمعناست یعنی مخالفان ولایت رسول‌الله که شامل ناکثین، مارقین و قاسطین بودند امروز همان‌ها مخالفان ولایت فقیه هستند.

وی خاطرنشان کرد: ولایت‌فقیه زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است امروز هم که می‌بینیم محرومان و مستضعفان متشکل‌تر و مستکبران منفورتر می‌شوند، از نشانه‌های امام زمان (عج) است.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه خطاب به خادمین جبهه جهادی منتظران خورشید، گفت: برای رسیدن به کمال نماز را اول وقت بخوانید؛ روز خود را با خواندن آیات قرآن کریم آغاز کنید؛ بهترین اوقات وقت سحر است این زمان را با تهجد به خودسازی بپردازید و در انتظار ظهور حضرت مهدی‌ (عج) باشید و بدانید که این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی متصل می‌شود.

منبع: سایت پایگاه صالحات

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

خاطرات قرارگاه قدس

*✍️خاطرات قرارگاه قدس* ?????? *✍️۱-پس از شروع۸ دفاع مقدس سپاه پاسداران نیز برای حمله به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.