خانه / گاهی متفاوت / نیروهای آزادکننده ی آمرلی در عراق خود را پیرو ولی‌فقیه می‌دانند

نیروهای آزادکننده ی آمرلی در عراق خود را پیرو ولی‌فقیه می‌دانند

23911_842

اقتدار نیروهای سپاه اسلام در برابر دشمنان
نیروهای آزادکننده ی آمرلی خود را پیرو ولی‌فقیه می‌دانند.

خبرنگار شبکه دولتی انگلیس که در پوشش خبرنگار ایرانی به آمرلی عراق رفته بود می‌گوید نیروهای عراقی آزادکننده منطقه خود را پیرو ولی‌فقیه و آیت‌الله خامنه‌ای معرفی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، کیهان نوشت: «نفیسه- ک» از همکاران نشریات زنجیره‌ای است که چند سال پیش به بی‌بی‌سی پیوست و در خدمت شبکه دولتی انگلیس درآمد.

وی در گزارشی می‌نویسد: در ایست بازرسی ورودی جاده سلیمان بیگ به آمرلی گروهی از شبه‌نظامیان شیعه جلویمان را گرفتند و پس از پرسش درباره اینکه که هستیم و کجا می‌رویم گفتند که ورود خبرنگاران خارجی به آمرلی ممنوع شده است و باید برگردیم.

اما همراه و راهنمای محلی‌مان بلافاصله گفت این خبرنگار که خارجی نیست ایرانی است. گذرنامه ایرانی‌ام را نشان دادم و منتظر شدیم تا با فرمانده‌شان ارتباط بگیرند و هماهنگ کنند. می‌شنیدیم که به شخصی که آن سوی بی‌سیم بود به عربی می‌گفتند مراسله ایرانیه یعنی یک خبرنگار ایرانی می‌خواهد وارد آمرلی شود.

بعد از چند دقیقه مامور ایست بازرسی آمد و گفت می‌توانیم به راهمان ادامه بدهیم. به هم نگاه کردیم و گفتیم خب این هم نشانه‌ای دیگر از نفوذ ایران. در واقع هم همین طور بود.

وی خاطرنشان می‌کند: در دفتر سپاه بدر در طوزخورماتو دو چیز بیش از همه جلب توجه می‌کرد؛ عکس آیت‌الله‌ خامنه‌ای بالای سر فرمانده و صدای بی سیمی که برای چند ثانیه در بدو ورود ما مکالمه‌ای فارسی از آن شنیده شد و بعد گویا به دلیل حضور ما، دستگاه کلا خاموش شد. اتاق پر بود از یونیفرم‌پوشانی که بیشترشان فارسی را به خوبی بلد بودند و بقیه هم به گویشی از ترکی حرف می‌زدند که به زبان رایج در نواحی ترک‌نشین ایران بسیار نزدیک است.

محاصره آمرلی بالاخره بعد از هفتاد و پنج روز شکسته شده است. همه غرق شادی بودند و گروهی از ترکمان‌های شیعه که پیرو مقتدا صدرند در مقابل دفترشان هلهله به راه انداخته بودند. روبروی آنها هم، پیشمرگان کرد در مقر خودشان شادمانی می‌کردند.

وی با بیان اینکه نیروهای آزادکننده آمرلی خود را پیروان ولی‌فقیه می‌دانند ادامه می‌دهد: فرمانده گردان‌های موسوم به خراسانی که خود را حاج حسین معرفی می‌کرد، دو دهه را در ایران گذرانده بود. او البته عضو گروهشان نبود که تجربه زندگی در ایران داشت.

وقتی از او پرسیدم گروهشان را چطور معرفی می‌کند با صراحت گفت که پیرو ولی فقیهند و آیت‌الله خامنه‌ای. نام این گروه برگرفته از شخصیتی است به نام سیدخراسانی که بنا بر باورهای شیعی یار و هموارکننده راه امام زمان خواهد بود. این گروه یکی از چندین گروه مسلح شیعه عراقی است که خود را پیرو رهبری ایران می‌داند. حاج حسین تاکید می‌کرد کمک‌های ایران به موقع بود.

خبرنگار بی‌بی‌سی با بیان اینکه غیر از گروه‌های شیعه، پیشمرگ‌های کرد نیز مورد حمایت ایران در فتح آمرلی قرار داشته‌اند، می‌نویسد: ابوعلی آمرلی فرمانده گردان سیدالشهدا خود و خانواده‌اش از ساکنان یکی از این خانه‌ها بوده‌اند و تعریف می‌کرد که چطور نیروهای دولت اسلامی گاه تا همین چند قدمی شان می‌رسیدند و چه روزهایی که تصور می‌کردند که دیگر کارشان تمام است.

از ابوعلی پرسیدم چقدر ایران در عملیات آمرلی نقش داشت؟ او گفت در واقع این ایران بود که همه آنها، به ویژه گردان سیدالشهدا در آمرلی و منطقه را تجهیز کرده است. وقتی صحبت از قاسم سلیمانی شد او صراحتاً تایید کردکه آقای سلیمانی همراه نیروهایش شب قبل از عملیات در کنار آنها بوده و با آنها مانده و گفت که چقدر همین حمایت در تقویت روحیه نیروهایشان موثر بوده است. به گفته او آقای سلیمانی با رایزنی‌هایی که با دولت عراق داشته نقش مهمی در شروع عملیات ایفاکرده بود.

بی‌بی‌سی می‌افزاید: گردان سیدالشهدا هم به نوعی خود را مرید آیت‌الله خامنه‌ای می‌دانند. ابوعلی این رابطه را چنین بازگو می‌کرد «گردان سیدالشهدا زیر نظر سیدحسن نصرالله است و سیدحسن نصرالله هم زیر نظر آقای خامنه‌ای بنابراین این نیروها هم زیر نظر او هستند.»

ابوعلی لابه‌لای صحبت‌هایش مدام یادآوری می‌کرد که اگر ایران به فریادشان نمی‌رسید شاید دیگر کسی در آمرلی زنده نمی‌ماند.

منبع:  پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول-پلاک

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

برای وحدت مردم غیور دزفول و اندیمشک

  آنچه که مردم دزفول و اندیمشک را از هم جدا می کند مسلما مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.