خانه / مطالب دوستان / اولین شهید طلبه ی دزفول

اولین شهید طلبه ی دزفول

mortazavi-137نفر اول نشسته از راست شهید محمدعلی شوشی نسب

اولین شهید طلبه دزفول در جبهه های نور علیه ظلمت مورخ ۱۳۶۰/۹/۹ شهید محمد علی شوشی دزفولی در کانون گرم خانواده ای مذهبی و از پیروان پاک سرخ تشیع در سال ۱۳۴۰ در دزفول پا به دنیا نهاد و با تولدش صفا و نورانیتی خاص به آن کانون داد.

پس از دوران طفولیت، خصوصیات اخلاقی و انسانی وی آشکارتر شد و در بین دوستان خود به خوبی میدرخشید. دوران تحصیل را در همان شهر با موفقیت پشت سر نهاد و به خاطر علاقه ای که به حوزه ی علمیه داشت وارد لباس مقدس روحانیت شد. محمد علی اولین طلبه ی شهید شهرستان دزفول که به جبهه های حق علیه باطل اعزام شده بود و پس از رشادت ها و فداکاری های فراوان در کنار رزمندگان در مقابله با متجاوزان بعثی در عملیات طریق القدس در محور بستان به شهادت رسید.

و لقب اولین شهید طلبه ی روحانی را در حالی که نوزده ساله بود به خود اختصاص داد. در بخشی از وصیت نامه اش با تاکید به تمسک قرآن مینویسد: تا آنجایی که میتوانید از این سفره ی الهی استفاده کنید که ضامن هدایت شماست.

در طول هشت سال دفاع مقدس ۲۱ نفر از طلاب حوزه علمیه آیت الله قاضی ره در عملیات های بستان، پیچ انگیزه، فتح المبین، بدر، کربلای پنج و والفجر هشت شرکت کرده و روح مطهرشان تا عرش برین عروج کرد.

روحشان شاد

نگارنده: غلامحسین سخاوت

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

این داستان نمی تواند اتفاقی باشد؛ سه بار کنایه و تقابل جویی با فرمایشات رهبر انقلاب در دو سخنرانی روحانی/ حداقل التزام عملی به ولایت فقیه چقدر است؟!

گروه سیاسی – رجانیوز: بررسی سخنرانی روزهای اخیر رئیس جمهور، پس از بحران خوزستان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.