خانه / رویدادهای انقلاب اسلامی / فتنه ۸۸ زمینه‌ساز ترور دانشمندان هسته‌ای

فتنه ۸۸ زمینه‌ساز ترور دانشمندان هسته‌ای

IMG18532798

در ارزیابی شخصیت‌ها مطرح شد
فتنه ۸۸ زمینه‌ساز ترور دانشمندان هسته‌ای
در آستانه سالگرد یوم الله نه دی علما، شخصیت‌های سیاسی، احزاب و گروه‌ها با تبیین جوانب فتنه ۸۸ به بررسی خیانت‌های سران فتنه پرداختند.

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در فتنه سال ۸۸ به‌ دلیل مشغول شدن دستگاه‌های امنیتی به مهار فتنه، بستر مناسبی برای دشمنان به‌منظور شناسایی و ترور دانشمندان ایران از جمله دانشمندان هسته‌ای فراهم شد.
وی در تحلیل فتنه ۸۸ خاطرنشان کرد: اتفاقاتی مانند فتنه ۸۸ موردی است که ممکن است در کشورهای دیگر هم پیش بیاید، چه آنکه انتخاباتی می‌شود و رقبا با هم درگیر می‌شوند، اما این فتنه در قبل از انتخابات یک زمینه‌هایی داشت.
عباسی با بیان اینکه دشمن برای سال ۸۸ از پیش برنامه‌ریزی کرده بود، تأکید کرد: غرب و عوامل آن دقیقاً همین برنامه‌ریزی را در سال ۹۲ هم داشتند و وقتی توقف مذاکرات هسته‌ای را دامن زدند و به‌طور خاص، نماینده آمریکا در مذاکرات به‌صورت غیرمنطقی از مذاکره طفره می‌رفتند به این معنا بود که منتظر بودند که در انتخابات ایران اتفاق خاصی که آنها پیش‌بینی کرده بودند رخ داده جامعه ناامن شود.
وی ادامه داد: در فتنه ۸۸ دستگاه‌های امنیتی کشور به‌دلیل ناامنی در شهرهای بزرگ و پایتخت، درگیر خاموش کردن آتش فتنه‌گران شدند و در نتیجه دشمن توانست بر این بستر سوار شود و نخبگان و نابغه‌های ما را ترور کند و این یکی از آثار فتنه ۸۸ بود که بستر ترورها در جامعه در سال ۸۸ ایجاد شد.

حکم حکومتی رهبر انقلاب باعث اعدام نشدن سران فتنه
همچنین به گزارش رجانیوز آیت‌الله مصباح یزدی در گفت و گوی مبسوطی در آستانه سالگرد نه دی با اشاره به جرائم سران فتنه اظهار داشت: حکم حکومتی رهبر انقلاب باعث اعدام نشدن سران فتنه شده است.
بر اساس این گزارش آیت‌الله مصباح یزدی در این زمینه گفت: اگر حکم حکومتی نبود، هم طبق شرع و هم قوانینی که ما داریم اینها باید مجازات بشوند و حکمشان هم اعدام است. چه کسی اینها را از اعدام نجات داد؟ اگر حکم و نظر ولیّ فقیه نبود، اینها باید اعدام می‌شدند.
وی ادامه داد: برای توبه هم شرایط به حکم حکومتی بستگی دارد. آن مصلحتی که ایجاب می‌کند تا از حکم اولیه اعدام صرف نظر شود، مصلحت جامعه اسلامی ‌است که ولیّ فقیه تشخیص می‌دهد. هرچه تشخیص دهد نظر او معتبر است.
آیت الله مصباح یزدی گفت: اگر مصلحت نبود طبق روال عادی اینها باید دادگاهی می‌شدند و بدون شک محکوم به اعدام بودند. حتی نه یکبار اعدام بلکه به دلایل مختلف باید اعدام شوند.

اصلاح طلبان لکه ننگ فتنه را از دامن خود پاک کنند
محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی نیز در مصاحبه با تسنیم اظهار داشت: من معتقدم که در هر صورت یک ننگی با نام اصلاحات در سال ۸۸ اتفاق افتاد و کسانی که دلسوز اصلاحات هستند و راست می‌گویند، باید حتما اظهار برائت کنند.
وی ادامه داد: همین حرفی که اعضای ستاد میرحسین موسوی در هفته دوم بعد از انتخابات در محضر مقام معظم رهبری گفتند و تأکید کردند ما هم معتقدیم تقلب نشده است را چرا یک بار به صورت مصاحبه رسمی اعلام نکردند و این حرف را نگفتند؟ یا درباره ادعای تقلبی که اطرافیان موسوی کردند، خیلی‌ها تاکنون اظهارنظر نکردند که این ادعا دروغ است.

عمل اهانت‌کنندگان به عزاخانه سیدالشهدا همچون گوساله سامری
آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و سخنران ویژه مراسم یوم الله نه دی ۸۸ نیز در گفت و گو با فارس اظهار داشت: عمل اهانت کنندگان به عزاخانه سید الشهدا همچون گوساله سامری بود.
وی ادامه داد: جمله‌ای که پس از آن خیلی‌ها دست گرفتند این بود که «چرا شما در تجمع ۹ دی فتنه‌گرها را به «بزغاله و گوساله» تشبیه کردید»؟، در واقع «حرمت‌شکنان روز عاشورا» گوساله سامری بودند چراکه گوساله سامری باعث گرایش یک عده به شرک شد و اینها نیز خواستند جامعه را به شرک و توجه به استکبار سوق دهند و عزاخانه امام حسین(ع) را آتش زدند.
آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بستر اجتماعی یوم الله نه دی نیز گفت: حماسه ۹ دی هیچ بستر اجتماعی جز اراده وجود مقدس پروردگار، توجهات خاص امام زمان (عج) و شفاف‌سازی‌هایی که مقام‌معظم رهبری نسبت به فتنه داشتند و بیدار‌باش‌هایی که در مردم ایجاد کردند، نداشت.

مباشرت سران فتنه در توطئه دشمن برای براندازی
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه یک عده در کشور فقط دست نشانده و مباشر بودند اعلامیه می‌دانند و عده‌ای را به راهپیمایی دعوت می‌کردند؛ دشمن هم با این مدیریت فقط به تحقق هدف خودش که براندازی نظام بود می‌اندیشید و براندازی نظام هم جز با براندازی دین امکان‌پذیر نبود یعنی دشمن به این باور رسیده بود که تا وقتی که مردم پایبند دین و نظام هستند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند یا باید نظام غیردینی برای مردم ایجاد کنند که امکان ندارد چرا که در راس نظام ما، ولی‌فقیه جامع‌الشرایط است لذا متوجه شدند در این خصوص کاری نمی‌تواند انجام دهد و مجبور است مردم را از دین جدا کند پس برای براندازی دین حرکت‌های جهشی مثل شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» یا «استقلال آزادی جمهوری ایرانی» را مطرح می‌کرد.
آیت الله علم الهدی گفت: اینها تقریبا اهدافی بود که دشمن داشت و این آقایان هم زمینه اجرایی این اهداف را ایجاد کردند و در توطئه‌ای مباشرت کردند که مدیریتش را سردمداران استکبار بر عهده داشتند؛ سران فتنه با بیانیه‌هایشان ایجاد شبهه می‌کردند سران فتنه حتی حاضر نشدند وقتی می‌بیند که حرکت آنها غیرارزشی است و اصول مورد هجوم قرار گرفته است حداقل بیایند در بیانیه‌هایشان این مسائل را از هم جدا کنند.

جدی‌ترین و تاریخی‌ترین برخورد با اصحاب فتنه
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی موتلفه نیز گفت: همراهی مردم با ولایت در حماسه ۹ دی جدی‌ترین و تاریخی‌ترین برخورد با اصحاب فتنه بود.
وی همچنین با اشاره به همبستگی و تجدید پیمان امت با ولایت در حماسه تاریخی ۹ دی، اظهار کرد: ۹ دی به تاریخ نشان داد که رمز عبور از دشواری‌ها و فضای خاکستری فتنه، پیروی از ولایت است.

31082

حصر خانگی سران فتنه از بزرگی نظام است
حجت‌الاسلام محمدتقی رهبرعضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم نیز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: حصر خانگی سردمداران فتنه از ارفاق و بزرگی این نظام است وگرنه گناه آنها قابل بخشایش نیست چرا که به کشتار ملت و خونریزی کمک کردند و این مسئله چیزی است که بر تاریخ پوشیده نیست.
وی همچنین گفت: ۹ دی تجلی ملت ما برای خنثی کردن عوامل بیگانه است و نباید یادمان برود که بیگانه اولین توطئه‌اش نبود، بلکه ۳۶ سال است که علیه نظام ما توطئه‌افکنی می‌کند و این بار با سوء استفاده از فرصت انتخابات می‌‌خواستند که نظام را متلاشی کنند که خوشبختانه مردم ما با حرکت خود آنها را برجای خود نشاندند.
از فعالیت فتنه گران در دستگاه‌های دولتی جلوگیری می‌شود
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جمع خبرنگاران گفت: رهبر انقلاب بارها به این نکته تاکید کرده‌ است که فتنه خط قرمز نظام است. کاملا روشن است که اتفاقاتی که سال ۸۸ افتاد و عده‌ای با راهنمایی‌های افراد بیگانه دست به اقداماتی در کشور زدند، فتنه گر نامیده‌ می‌شوند.
وی ادامه داد: [در فتنه ۸۸ ] افرادی دستگیر و بازداشت شدند که در تحقیقات محرز شد با عناصر خارج از ایران ارتباط نزدیک داشته‌اند. از هرگونه فعالیت این افراد در دستگاه‌های مختلف جلوگیری خواهد شد.
قانون اساسی جدید نوشته بودند!
همچنین به گزارش فارس حجت‎الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده تهران در همایش فصلی شورای نگهبان در همدان خاتمی را رأس فتنه دانست و ادامه داد: این فرد با آگاهی کامل و با هدف براندازی نظام در جریان فتنه ۸۸ نقش‌آفرینی می‎کرد.
نبویان با بیان اینکه میزان صداقت افراد در ولایت‌پذیری را باید در عمل دید نه پشت تریبون؛ خواستار توجه به این مهم شد.
وی ادامه داد: در جریان فتنه، عناصر اصلی فتنه حتی قانون اساسی جدیدی را نوشته بودند که این کار معنایی جز تلاش آنها برای براندازی نظام اسلامی نداشت.
نبویان گفت: در قانون اساسی فتنه‎گران هر جا نامی از اسلام آمده، حذف و حتی اندک ارتباطی با اسلام منجر به حذف آن اصل شده بود.

منبع: کیهان یکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

«ما تا آخرین قطره خون خود ایستاده ایم»

خیلی شلوغ بود و پر انرژی و همیشه لبخند به لب. در گیر و دار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.