خانه / بر بال ملائک / مراسم یادواره ی شهدای مسجد امام حسین(ع) شمالی

مراسم یادواره ی شهدای مسجد امام حسین(ع) شمالی

6

ساعاتی پیش از برپایی مراسم یادواره شهدای مسجد امام حسین (ع) شمالی سری به محل برگزاری مراسم زدم. تعدادی از جوانها مشغول آماده سازی مسجدجهت برگزاری مراسم بودند. در کنار آنها دوستانی را دیدم که از نسل جبهه و جنگ بودند وآمده بودند تا درکنار جوانتر ها دراین امر مهم شریک باشند.
***************

شب هنگام در زمان مقرر هنگامی که به مسجد وارد می شدی فضای معنوی و عطر آگینی، مسجد را که به تمثال مبارک شهدا مزین گشته را می دیدی و ناخوداگاه به سالهای قبل می رفتی یادت می آمد تمام خاطراتی را که با یک یک آنها داشته ای …..

همه آمده بودند. یادگاران دفاع مقدس جانبازان، آزادگان سرافراز خانواده های محترم ومعزز شهدا و ایثارگران همه وهمه بودند تا یک بار دیگر یاد وخاطره شهدا را زنده نگهدارند همان چیزی که به فرموده ی مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتراز شهادت نیست.
****************

قاری برنامه تلاوت قرآن می کند و فضای مراسم را زینت می دهد به آیات روح بخش قرآن کریم
مجری درجایگاه قرار می گیرد و با دعوت حضار به فرستادن صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) شعری زیبا را قرائت می کند برای سرداران و ۷۵ شهید مسجد امام حسین شمالی(ع).

درادامه کلیپی پخش می شود از شهدای مسجد فضای مراسم حال و هوای دیگری می گیرد و کم کم دلها روانه می شود برای کربلایی شدن. صدای گریه را می توان از جای جای مجلس شنید که برخی آرام آرام مرواریدهای اشکشان برگونه ها یشان جاری می شود کسانی مانند پدران شهدا که برخی از آنها خود نیز از رزمندگان گمنام جبهه هستند.

درادامه برنامه سردار رئوفی از یادگاران حماسه و فرماندهان هشت سال شکوه و ایثار ل۷ ولیعصر(عج) درجایگاه قرارمی گیرد و از امام شهیدان می گوید از زوایای مختلف شخصیت شکوه مند او از عظمتی که داشت از دور نگری های عمیق و ژرف او و نگاه الهی اش از فرهنگ مقاومت و ایثار و پایداری و خود اتکایی که در مردم ما به برکت راهنمایی ها وپیروی از ولایت نهادینه شد.

ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم در ره عشق جگردار تر از صد مردیم

بعد از سخنان سردار رئوفی یکی از یادگاران دفاع مقدس هوشنگ انیسی دل نوشته های خود را می سراید نغمه سرای آل طاها حاج حسن عسگری اثر خود را در راستای شهر شهید پرور دزفول و خانواده های معظم شهدا برای حضار سرود.
در پایان شعر زیبای خود همه ی حضار را با اجرای نوحه ها وسروده های مانند: ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش و با نوای کاروان بار بندید همرهان این قافله عزم کربلا دارد……
و ایشان دل ها را به فضای دوران دفاع مقدس برده و خاطرات آن دوران معنوی را زنده کرد.
و درپایان با اهداء تندس هایی به خانواده های شهدای مسجد از این بزرگواران تجلیل بعمل آمد.

در پایان از صمیم قلب از همه ی عزیزانی که ما در در اجرای این مراسم معنوی و مهم همراهی نمودند سپاسگذاری می نماییم. خصوصا:

سردار سرتیپ پاسدار محمد رئوفی نژاد
مردم همیشه در صحنه دزفول
خانواده های محترم و معزز شهدا و ایثارگران
رزمندگان هشت سال حماسه و ایثار
روحانیت محترم و معزز شهرستان دزفول
و مسئولین محترم شهرستان دزفول و استان خوزستان
حجه الاسلم والمسلمین حاج آقای قاضی امام جمعه محترم دزفول
جناب مهندس آصفی معاون محترم استاندار خوزستان و فرماندار ویژه شهرستان دزفول
جناب مهندس کرمی نژاد شهردار محترم شهرستان دزفول
جناب آقای راشدی معاون مدیر کل امور مالیاتی خوزستان
جناب سرهنگ محتشمی فرمانده محترم سپاه ناحیه دزفول
جناب سرهنگ چنداز فرمانده محترم انتظامی شهرستان دزفول
رئیس و اعضای محترم شورای شهر دزفول
جناب دکتر قاسم زاده مدیر کل محترم سازمان انتقال خون استان خوزستان
جناب مهندس آرمات مدیر کل محترم مخابرات استان خوزستان

دبیر یادواره سرداران و ۷۵ شهید  پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام حسین شمالی(ع) دزفول
بیست و هفتم بهمن ماه ۱۳۹۳

1

2

3

10

6

9

5

11

7

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

نور امیدی فراز بام شب پیدا شده /// تازه جانی در تن دلمرده ی دنیا شده

بهاران در بهاران    

۲ دیدگاه

  1. سلام بر شما و همه کسانی که در این یادواره زحمتهای زیادی کشیدند . یادواره های به یک بازنگر ی و آسیب شناسی نیاز دارند تاا ز تکرار ی بودن خارج شوند و برای نسل جوان جذابیت بیشتر ی داشته باشند . .دراین خصوص باید فکر ی اندیشید وگرنه از هدف و آرمان یادوراه ها دور خواهیم شد . به قول حافظ : هین سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شود .

    • علیک السلام حاج آقای حبیب پور
      از شما و زحمت هایی که کشیدید تشکر و قدردانی می کنیم. حقیقتش را بخواهید دست زدن به اجرای یادواره و زحمت های فراوانی که نیاز دارد واقعا کار هر کسی نیست. تلاش های بی دریغ برادران بزرگوار مسجد امام حسین ع شمالی کاملا مشهود است. خداوند سبحان را قسم می دهیم که اجر یکایک این عزیزان را بدهد. متاسفانه حقیر به واسطه ی کسالت شدید نتوانستم حضور یابم. ولی از کم و کیف آن مطلع هستم.
      همانگونه که فرمودید: حقیر نیز موافقم که باید کارهای متنوعی صورت بگیرد. باید شیوه های نوین و تاثیر گذار برای نمایانتر کردن شهدا و راه شهیدان را پیاده نماییم که خود کاری تخصصی و قابل تامل است. شاید مجالی باشد حرف هایی برای گفتن هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.