خانه / گاهی متفاوت / ارشاد به کدامین اسلام؟!

ارشاد به کدامین اسلام؟!

n00102427-t

نقدی بر سخنان وزیر ارشاد

پایگاه خبری انصارحزب الله: ۱- حضرت امام با تقسیم اسلام به اسلام حقیقی (ناب محمدی) و اسلام بدلی(آمریکایی) مختصات و مشخصات هر یک را بر شمرده اند. در نظر ایشان اسلام ناب محمدی ، اسلامی است که مسلمین را به مبارزه با کفر و شرک و استکبار ، عدالت خواهی، مقابله با اشرافیت ، پایبندی به ارزشهای دینی و پاکدامنی و دفاع از ارزشهای الهی فرا می‌‌خواند و در مقابل آن اسلام آمریکایی نسخه ای تقلبی است که جامعه را به کوتاه آمدن در برابر استکبار، پذیرش بی‌عدالتی و مفاسد و منکرات، سکوت در برابر ترویج کفر و شرک و فحشا و فساد و بی اعتنایی نسبت به ارزشهای الهی و ترویج اشرافیت توصیه می‌‌کند!

۲- مروری ساده بر عملکرد وزارت ارشاد در دولت یازدهم و ادعاهای وزیر ارشاد مبنی بر «رعایت کامل موازین شرعی و دینی در برنامه‌های وزارت ارشاد و احترام به نظرات مراجع تقلید و رعایت همه دغدغه‌های رهبری نظام در زیر مجموعه‌های وزارت ارشاد»یک نکته را آشکار می‌‌کند و آن تصمیم وزیر ارشاد به ریشه کنی دیانت در عمل و تصریح به وفاداری به آن در کلام است!

۳- نشریات همسو با وزیر ارشاد در یکسال گذشته ولایت امیر مومنان را انکار کرده و احکام الهی را غیر انسانی خوانده و سالار شهیدان را اسطوره ای کهنه و فرسوده خطاب کردند و هیچ کدام از جانب وزارت ارشاد حتی توبیخ ساده ای نیز دریافت نکردند! و البته از آن سو نشریات منتقد دولت به جرم نقد معاون رئیس جمهور یا پیش بینی مرگ شاه سعودی به توقیف و توبیخ و داغ و درفش محکوم شدند!

هر کودک کودکستان رفته ای می‌‌داند که مقدسات اسلامی یعنی ولایت علی (ع) و حرمت سالار شهیدان و پایبندی به احکام الهی (از جمله قصاص)! آیا وزیر ارشاد چنین نکته بدیهی را نمی داند که در برابر هتک مقدسات در نشریات سوگلی دولت یازدهم نه تنها واکنشی قانونی نشان نداد بلکه از نشریات هتاک حمایت نیز کرد و به عنوان جایزه برای چندین بار به مدیران مسئول معاند با دین و ارزشهای دینی (به عنوان دستخوش ) مجوز انتشار نشریات جدید را تقدیم کرد!

ایشان که خود را دارای سواد دینی و مذهبی می‌‌داند و دانش خود در مسائل دینی را از منتقدان بالاتر عنوان می‌‌کند بفرمایند که چرا درج خبر مرگ شاه سعودی از نظر وزارت ارشاد مستحق توبیخ و نقد معاون رئیس جمهور مستوجب توقیف می‌‌شود، اما اهانت آشکار به امیر مومنان و سالار شهیدان و احکام الهی با سکوت (و بلکه حمایت) وزارت ارشاد روبرو شده است؟ آیا برای فهمیدن حمایت وزیر ارشاد از دشمنان دین در عرصه مطبوعات به هوشی فوق العاده نیاز است؟ اگر مراجع عظام یا رهبری نظام (که وزیر ارشاد در کمال صداقت خود را تابع دیدگاههای ایشان می‌‌داند!) از آقای وزیر در این خصوص پرسش کنند پاسخ جناب وزیر چه خواهد بود؟!

۴- آیا وزیر محترم و با سواد ارشاد حاضرند تئاترهایی که امسال در جشنواره فجر به نمایش در آمد را در محضر مراجع و علمای اعلام به نمایش بگذارند؟ به نظر ایشان وضع پوشش زنان حاضر در جشنواره تئاتر، موسیقی و فیلم فجر با کدام ضابطه شرعی و قاعده دینی منطبق بوده است؟

آیا شریعت یهود هم به زنان اجازه چنین پوشش و آرایشی می‌‌دهد؟ آیا ایشان حاضرند فیلم اجراهای موسیقی و کنسرتهای جشنواره موسیقی فجر امسال را به صورت علنی (مثلاً در صداوسیما) پخش کنند و آنگاه از پایبندی به اسلام و دین در وزارت ارشاد سخن بگویند و مومنان منتقد این روند فاسد را بی سواد و نورسیده بدانند؟ به نظر وزیر معزز ارشاد(که ادعای فقاهت نیز دارند) برگزاری کنسرت به همراه حرکات موزون زنان رقاص پایبندی به شریعت است؟

کدام فقیه و کدام منبع فقهی اجازه داده که زنان رقاص و مطرب مجلس رقص و آواز برپا کنند و بلیتش را به قیمت ۷۰هزار تومان بفروشند و تصاویرش را هم برای تبلیغ در فضای مجازی مننتشر کنند؟ آیا غیر از وزیر فقیه ارشاد شخص دیگری به خود اجازه می‌‌دهد که در عین ادعای دیانت و فقاهت، در عمل به ترویج لهو و لعب و منکرات ببپردازد و منتقدین خود را نو رسیده‌های بی اطلاع نسبت به دین بداند؟

۵- وزیر ارشاد بار‌ها به تبعیت از نظرات رهبری نظام در مجموعه وزارت ارشاد تاکید کرده اند . آیا ایشان نظر صریح رهبر انقلاب در خصوص موسیقی و ترویج آن را نشنیده اند؟

وقتی رهبر معظم انقلاب در پاسخ به یک استفتاء فرموده اند:« ترویج موسیقی و تدریس و تشکیل جلسات موسیقی، هر چند موسیقی حلال، با اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی سازگار نیست» و هنگامی که وزیر ارشاد با صداقت تمام مدعی تبعیت از رهبری نظام است ، چگونه می‌‌شود که علی جنتی با افتخار تمام از رشد چشمگیر موسیقی پاپ در زمان مسئولیتش در ارشاد سخن می‌‌گوید و از تاسیس کانون موسیقیدا نان جوان حمایت می‌‌کند و موسیقی را زبان آفرینش و نشانه عظمت خدوند می‌‌خواند و موسیقی را تبدیل کننده رذیلت به فضیلت معرفی می‌‌کنند؟

آیا وزیرارشاد با تکیه به سواد دینی خود به این اکتشافات رسیده اند و چرا در کل تاریخ شیعه هیچ فقیهی(به جز علی جنتی!) درباره موسیقی چنین فرمایشاتی نکرده وموسیقی را مبدّل سیئات و رذایل به حسنات و فضایل معرفی نکرده است؟ آیا فهم عمق صداقت وزیرارشاد نیاز به سواد بالایی دارد که جناب وزیر منتقدان خود را فاقد آن می‌‌دانند؟

۶- جناب وزیر در جایی فرموده اند ما تمام تلاش خود را برای رعایت موازین و قوانین شرعی در حوزه موسیقی به کار می‌‌گیریم. آیا بکارگیری تمام تلاش ایشان و مجموعه تحت مدیریت ایشان برای رعایت موازین شرعی منجر به وضعیت فعلی موسیقی ایران شده است؟ آیا میان جشنواره ای که علی جنتی برگزار کرده و جشن هنر شیراز و کنسرت‌هایی که زیر نظر فرح پهلوی برپا می‌‌شد، تفاوتی اساسی و مبنایی وجود دارد؟( غیر از این که فرح پهلوی در خصوص دیانت ادعایی نداشت و علی جنتی در خصوص رعایت موازین شرعی ادعایی تمام دارد؟!)

۷- آیا براساس تعریفی که از انقلاب اسلامی وجود دارد (وحتی دشمنان بر آن واقف و معترفند) جشنواره‌های فجر امسال (چه در عرصه موسیقی و چه در حوزه سینما و تئاتر ) کوچکترین نسبتی با انقلاب و اسلام و فجر انقلاب داشته است ؟ کدام اثر سینمایی یا نمایشی یا موسیقیایی وفادار به انقلاب و اسلام در جشنواره‌های امسال بوده که محصول وزارت ارشاد یا مورد حمایت آن بوده است؟

۸- اگر وزیر ارشاد دوست دارد خود و مجموعه اش در خدمت اشرافی باشند که بلیط ۹۰هزار تومانی کنسرت‌ها و برنامه‌های رقص و آواز برایشان عددی محسوب نمی شود و حتی از پرداخت ۹۰۰هزار تومان برای حضور در برنامه‌های رقص و آواز مورد حمایت ارشاد در ایران اسلامی ابایی ندارند، مختارند اما آیا ایشان حق دارند بیت المال مسلمین را در خدمت عیش و عشرت مرفهان بی عفتی قرار دهند که هرشب با دختری جدید به تماشای جشنواره‌های فجر علی جنتی می‌‌آیند؟

۹-واقعا وزارت تحت نظر علی جنتی مردم را به سوی کدام« اسلام » ارشاد می‌‌کند؟ اسلام حقیقی یا اسلام آمریکایی؟(وبماند که این مصیبت سالهاست که در ارشاد جاری است و در زمان علی جنتی شکل عریان تری به خود گرفته است!)

*نشریه یالثارات الحسین(ارگان انصارحزب الله )

منبع: پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول-پلاک

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

برای وحدت مردم غیور دزفول و اندیمشک

  آنچه که مردم دزفول و اندیمشک را از هم جدا می کند مسلما مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.