خانه / دل نوشته / آیت‏ الله جوادی آملی: مشکلات کشور از بی عرضگی مسؤولان است/ همه چیز را ناشی از تحریم ها ندانید

آیت‏ الله جوادی آملی: مشکلات کشور از بی عرضگی مسؤولان است/ همه چیز را ناشی از تحریم ها ندانید

گروه معارف – رجانیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز(۵ اردیبهشت) با حضرت آیت‏ الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

2359161_172

به گزارش رجانیوز به نقل از رسا، در این دیدار حضرت آیت ‏الله عبدالله جوادی آملی با اشاره به آیه ‏ای از قرآن گفت: خداوند در قرآن بارها به کرامت خود و بندگان تأکید دارد و بندگان را به حفظ کرامت انسانی در خانواده و اجتماع توصیه می‏کند.

وی در ادامه با اشاره به کم ارزش شدن کار در کشور افزود: جامعه را نمی‏توان با مزدوری اداره کرد اما برخی سعی دارند که کشور را به سمت مزدوری سوق دهند و به جای کار و تلاش در جامعه با دلالی و اختلاس جامعه را اداره کنند.

وی ادامه داد: جامعه باید از مزدوریت خارج شود و تنها راه برای رسیدن به این هدف ارزش دهی به کار و کارگر است؛ تا وقتی که کار و کارگر در جامعه شغلی کم اهمیت و بی ارزش است جامعه کریمی را نخواهیم داشت.
مفسر درس خارج قرآن کریم حوزه علمیه قم با اشاره به منابع کشور ابراز داشت: ایران  یک درصد جمعیت دنیا را درمقابل ده درصد از منابع دنیا اعم از نفت، انرژی، معادن، دریا و زمین‏های حاصلخیزدارا است و اگر در جامعه رفاه دیده نمی‏شود از بی عرضه‏ گی مسؤولان است.

وی با اشاره به بحث یارانه‏ ها خاطر نشان کرد: وقتی طرح یارانه ‏ها مطرح شد بنده و برخی از مراجع عظام گفتیم که کمیته امدادی رفتار کردن کشور را نمی شود اداره کرد، بلکه باید برای رفع مشکلات بیکاری را از جامعه برطرف کرد.

حضرت آیت‏ الله جوادی آملی با انتقاد ار فسادهای مالی در کشور اظهار داشت: بسیاری از گرانی‏ ها محصول اختلاس‏ ها، دزدی‏ ها و بی‏کاری‏ ها است و مسؤولان سعی نکنند همه مشکلات را به گردن تحریم‏ ها بیاندازند.

وی تأکید کرد: در کشور صدها هزار زمین حاصل خیز در کنار دریا وجود دارد اما مسؤولان از تحریم شدن علوفه دام و در پی آن تغذیه دام‏ها به وسیله گندم‏ های وارداتی می‏ نالند؛ در صورتی که اگر مسؤولان بی عرضه نبودند همین زمین‏ها باید کشور را از واردات علوفه به کشور بی نیاز می‏ کرد.

وی با ابراز تأسف از سخنرانی‏ های بدون عمل تصریح کرد: متأسفانه برخی بعد از پذیرش مسؤولیت در کشور بر روی کار می‏ آیند دائما اسلامی حرف می‏زنند و غیر اسلامی یا ضد اسلامی عمل می‏ کنند.
این مرجع تقلید در پایان تأکید کرد: کشور بی کار حیثیتی ندارد و نخواهد داشت، کشور بی‏ حیثیت به کرامت نخواهد رسید و دائما محتاج به خارج و نیروهای بیگانه خواهد بود.

منبع: رجانیوز

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

خاکریز خاطرات ، خدایا چرا صبح نمی شود ، شهید علیار خسروی

خاکریز خاطرات ، خدایا چرا صبح نمی شود ، شهید علیار خسروی بی آنکه مرا …

۳ دیدگاه

  1. سلام
    خداوند سایه پر برکت ولایت فقیه ومراجع بصیر وآگاه را از سر ما کوتاه نفرماید.

    درود خدا بر حضرت آیت الله جوادی آملی(زیدعزه) حقیقت را بیان کرده است.

  2. سلام علیکم
    خداوند شما عزیزان در جبهه دفاع فرهنگی دفاع از اسلام و آرمان خونین حضرت امام خمینی(ره) و ولایت فقیه وشهدای گگون کفن توفیق خیر عنایت بفرماید. انشاء الله
    در صورت امکان به ما هم سری بزنید. و ما را لینک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.