خانه / گاهی متفاوت / اینکه می گویند وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است نه اسلام، مناسب نیست/ اینگونه سخنان چراغ سبز به مفسدان اخلاقی است/ امیدواریم نصایح را بپذیرند و اینگونه سخنان را تکرار نکنند

اینکه می گویند وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است نه اسلام، مناسب نیست/ اینگونه سخنان چراغ سبز به مفسدان اخلاقی است/ امیدواریم نصایح را بپذیرند و اینگونه سخنان را تکرار نکنند

n00081213-b

گروه سیاسی – رجانیوز: آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید به اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور در همایش فرماندهان ناجا واکنش نشان داد و از وی خواست به سخنان رهبر معظم انقلاب در این باره گوش فرا دهد.

به گزارش رجانیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازى صبح امروز دوشنبه در ابتداى درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به سخنان اخیر رییس جمهور درباره این که پلیس موظف به اجرای قانون است نه اسلام، واکنش نشان داد و گفت: اخیراً یکى از مسؤولان محترم گفته بودند وظیفه نیروى انتظامى اجراى قانون است نه اجراى اسلام؛ این سخن از سه جهت اثر منفى داشت و به هیج وجه مناسب نبود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تبیین سه اشکال و اثر منفی اساسی مترتب بر این سخن ناصواب، تصریح کرد: نخست این‌که معلوم مى‌شود قوانین ما چیزى غیر از قوانین اسلامى است؛ در حالى که همه بر گرفته از اسلام است و همه افراد اعم از پلیس و غیر پلیس موظف به اجراى قوانین اسلام هستند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: حتى وظیفه امر به معروف و نهى از منکر بنا به تصریح قرآن کریم و اجماع مسلمین وظیفه همگان است. حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: اثر منفی دیگر این‌که، این‌گونه سخنان روحیه نیروى انتظامى را تضعیف مى‌کند و زحماتى را که براى تهذیب اخلاق و مبارزه با منکرات متحمل شده است نادیده مى‌گیرند و آنها را در اجراى قوانین اسلامى سست مى‌سازد.

این مرجع تقلید سومین اثر منفی مترتب بر این سخن را مهم تر و حساس تر از دو مورد قبل دانست و خاطرنشان کرد: از همه مهم‌تر چراغ سبزى است که به افراد آلوده به انواع مفاسد اخلاقى و مجالس کثیف و مانند آن داده مى‌شود که از این به بعد آزاد هستید و پلیس کارى به شما ندارد، آنها بدون این سخنان طوفان مى‌کنند واى اگر چراغ سبزى هم به آنها نشان داده شود.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: امیدواریم نصیحت دوستانه ما را بپذیرند و بعد از این چنین سخنانى را تکرار نکنند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآورشد: مخصوصاً به سخنان رهبر معظم انقلاب که اخیراً خطاب به نیروى انتظامى فرمودند گوش فرا دهند؛ همان طور که ایشان تاکید کردند حفظ آرامش‌هاى روحى و اخلاقى جامعه مهم‌تر از آرامش جسمانى آنهاست.

آقای روحانی روز شنبه در جمع فرماندهان ناجا گفته بود: پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمی‌تواند بگوید من این کار را کردم چون خدا گفته است، پلیس یک وظیفه بیشتر ندارد و آن هم اجرای قانون است.

تاکنون مراجع عظام تقلید چندبار به دولت در زمینه سیاست خارجی، مسائل فرهنگی و اجتماعی تذکراتی دادند که آخرین نمونه آن واکنش آیات عظام به مجوز ارشاد برای تک خوانی زن، تکذیب حمایت از توافق لوزان و همچنین انفعال دستگاه وزارت خارجه نسبت به حادثه فرودگاه جده بوده است.

منبع: رجانیوز

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

برای وحدت مردم غیور دزفول و اندیمشک

  آنچه که مردم دزفول و اندیمشک را از هم جدا می کند مسلما مردم …

یک دیدگاه

  1. باسمه تعالی -سلام .بحمدالله نیروی انتظامی عزیز خوب می داند که وقتی ازسلام ناب محمدی (ص) حفاظت کرد وقوانین منطبق با آنرا بطوردقیق اجرا نمود ارزش الهی پیداکرده وآثاروبرکاتش درزندگی اجتماعی وحتی شخصی جلوه خواهد کرد ضمن اینکه این عزیزان زحمتکش مستحضرند دراصل قوانین اجزای کوچک مستترشده دراسلام میباشند پس اطاعت واجرای اسلام ناب محمدی (ص) چون کاملترند زیباتر و لازم الاجراتراست . ومن الله التوفیق
    سلام . ملت شریف ایران متوجه شدند که انتخاب بدون تحقیق – رأی به فردی که فقط وفقط استادشعار وبازی باکلمات است چه عواقبی را شامل کشورعزیزمان نموده و ادامه خواهدداشت .ریاست محترم جمهوربایدبدانند که راهی راکه می رود فداکردن ملت شریف ایران وپایمال کردن خون گرانبهای شهداست ولا غیر .حال آنهایی که به ایشان رأی دادند بدانند که هرعمل -گفتار وقدمی که دولت یازدهم برمی دارد اگردرراستای رضای خداوند است برایشان رحمت ودرغیراینصورت لعن ونفرین خروجی آن می باشد . برای هدایت همه ما ونابودی دشمنان داخلی وخارجی انقلابمان صلوات .ومن الله التوفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.