خانه / خاطرات دفاع مقدس / پس از سایت رهبرانقلاب، دوتن از فرماندهان سپاه نیز به خاطره‌سازی مخدوش هاشمی از سقوط فاو واکنش نشان دادند.

پس از سایت رهبرانقلاب، دوتن از فرماندهان سپاه نیز به خاطره‌سازی مخدوش هاشمی از سقوط فاو واکنش نشان دادند.

پس از سایت رهبرانقلاب، دوتن از فرماندهان سپاه نیز به خاطره‌سازی مخدوش هاشمی از سقوط فاو واکنش نشان دادند.

به گزارش رجانیوز پس از آنکه نقل قول مخدوش و نادرست هاشمی از ماههای پایانی جنگ و تصمیم دادگاه‌های پایان جنگ برای اعدام فرماندهان مقصر آن شکست‌ها توسط سایت رهبر معظم انقلاب تکذیب شد؛ این‌بار دوتن از فرماندهان و دست‌‌اندرکاران دفاع مقدس نیز به آن واکنش نشان دادند.

سردار مرتضی قربانی فرمانده‏ ای که نامش با فاو گره خورده است طی مصاحبه‌ای ابعاد ناگفته‌ای از سقوط فاو را بیان کرد.

qorbani

مرتضی قربانی با بیان اینکه فرماندهان ارتش و سپاه همراه با آیت‌الله موسوی اردبیلی و آیت‌الله جوادی آملی در همایش قرارگاه نجف در کرمانشاه حضور داشتند و خبر سقوط فاو در آنجا به آنها رسیده ماجرای رفتن رحیم‌صفوی به فاو را اینگونه بیان می‌کند: «سراسیمه ۲ هلی کوپتر آمد و من و سردار صفوی و شهید احمد کاظمی و دو سه نفر دیگر از نیروهای دور و برمان حرکت کردیم. سردار سلیمانی توی هلی کوپتر ما نبود. فکر می‌کنم حاج قاسم با هلی کوپتر دیگر آمد. هلی‌کوپتر در دزفول نشست و سوختگیری کرد و دوباره راه افتادیم به سمت آبادان. نزدیک فاو مجددا خلبان گفت که سوخت در حال تمام شدن است. گفتیم باید ما را در فاو بنشانی. گفت سوخت تمام می شود. ما هم گفتیم اشکال ندارد باید بروی توی فاو بنشینی. خلبان شجاعی بود، رفت و در فاو نشست و من و سردار صفوی و احمد کاظمی پیاده شدیم. ساعت ۱۰ بود که به فاو رسیدیم و عراق هم شب قبل حمله کرده بود».

fav1منطقه عملیاتی فاو

سردار قربانی در ادامه می‌گوید: «وقتی ما رسیدیم، خط دوم هنوز در اختیارمان بود. بچه ها ۲۴ ساعت جنگیدند تا خط را حفظ کنند. دشمن حمله می‌کرد و بچه‌ها پاتکش را جواب می‌دادند تا اینکه ارتش عراق دست به یک حمله بی محابا زد و عقبه ما را با هرچه در اختیار داشت، با هواپیما و شیمیایی، به شدت کوبید. از طرف دیگر، ما در خط هم درگیر بودیم. آقا رحیم پیام داد که برگردید ولی ما عقب نشینی نکردیم تا اینکه ۳نفر از فرمانده گردانهای ما با تیر مستقیم تانک شهید شدند. عراقی‌ها مثل صف نظام‌جمع مدرسه، تانک چیده بودند و تمام خاکریزها را با تیر تانک می زدند. با این حال شاید ۱۷ تا ۱۹ تانک را خودم زدم، حدود ۱۰-۱۵ تا دیگر هم بچه هایمان زدند.»

بنابراین با توجه به اظهارات سردار قربانی این ادعای هاشمی درباره قصور رحیم‌صفوی که «فاو را با آن همه امکانات و اموال گذاشت و برگشت از روی پلی که با زحمت ساخته بودیم» نیز رد می‌شود.

مرتضی قربانی همچنین با اظهار تعجب از خاطره نقل شده از هاشمی درباره سقوط فاو و متهم کردن نیروهای سپاه و رحیم‌صفوی می‌گوید: «اگر آقای هاشمی چنین سخنی گفته باشند به نظر من اشتباه گفته اند. ایشان به همه لحاظ پای جنگ بود ولی اگر آمده و آقا صفوی را متهم کرده‌، اشتباه کرده و ما حاضریم با آقای هاشمی بنشینیم و صحبت کنیم، دلیل بیاوریم و بگوییم که اینجا، دشمن مقصر اصلی است نه این بچه ها و آقای صفوی.

آقای هاشمی هم این را بدانند -آقای هاشمی که در کرمانشاه و در قرارگاه نجف نبود- آن روز صبح که فرماندهان دیگر هم بودند، اولین فرماندهی که داوطلب شد بهمراه فرمانده لشکرها بیاید، جانشین فرمانده کل سپاه، رحیم صفوی بود.»

fav
همزمان محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه وقت نیز در مصاحبه با مهر از طرح مسائل این‌چنینی درباره فاو انتقاد کرده و ضمن اصرار بر عدم ورود به بحت در این‌باره می‌گوید: « موضوع فاو یک داستانی بود که امروز کسانی آن را طرح می‌کنند که می‌خواهند ضربه ای بزنند و من در پاسخ ندادنم جلوی آن ضربه را می‌گیرم.» او همچنین در پاسخ به این سوال که تبعات طرح مجدد موضوع فاو از سوی برخی افراد چیست؟ می‌گوید: «این افراد می‌خواهند به جایی ضربه بزنند که ما هدف آنها را می‌فهمیم.»

منبع: رجانیوز

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

مردی که ترس و مرگ را به سخره گرفت(قسمت اول)

مردی که ترس و مرگ را به سخره گرفت شهید عبدالرحیم مشکال نوری  فرزند حسین  …

یک دیدگاه

  1. باسمه تعالی – باعرض سلام وادب . ابتدا اگرماشخصیت روحی وروانی آقای بهرمانی را تجزیه وتحلیل مینماییم متوجه تناقض گوییهایی فراوانی می شویم ازنحوه ترور ایشان تا قراردادهایی که باشرکتها وکارتلهای نفتی بسته – موضعگیریهای دو دهه اخیر وحمایتهای بی دریغ ازفتنه گران – نمازجمعه آخرشان وصحبتهای بیان شده درخطبه های آن وموارد بسیار دیگر ولی چیزی که کاملا مبرهن وپرواضح می باشد رزمندگان مظلوم پیش از عملیات والفجر هشت و بعداز آن بالاخص رزمندگان عزیز دزفول خوب می دانند با آنهمه هجم توپخانه ای -بمب ها بویژه بمبهای شیمیایی -ورود ودخالت نیروها وتفنگداران دریایی شیطان بزرگ دست بدست هم داد تا نیروهای رزمنده ما با بجاگذاشتن چندین شهید ازفاوعقب نشینی کنند.مطمئنا درآن مقطع این بهترین کاربود . البته اگراین نقل قول از طرف آقای بهرمانی صحیح باشد پس می توان اذعان داشت که یکی از افراد ی که باعث اجبار به قبول قطعنامه ومتعاقب آن نوشیدن جام زهر کار ایشان بوده است . بهرحال انشاء الله خداوند ملت شریف ایران را ازتمام توطئه های داخلی وخارجی حفظ وتمام دشمنان داخلی وخارجی انقلاب واسلام رانیست ونابود فرماید .آمین یارب العالمین .صلوات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.