خانه / آسمانی ها / اولین نوجوان اسیر آزاده شده دزفولی

اولین نوجوان اسیر آزاده شده دزفولی

22

اولین نوجوان جانباز پاسداری که در جبهه­ های حق علیه باطل به اسارت مزدوران بعثی درآمد و توسط رژیم صدام حسین به خاطر نوجوانی و مجروحیت به همراه جمعی اسیر و مجروح آزاد گردید.

پاسدار مجید قلمبر، مجید در سال ۱۳۴۰ در خانواده ­ای فقیر به دنیا آمد و در دروان کودکی با از دست دادن پدرش، در کنار مادری مهربان و آشنا به قرآن تربیت شد. مجید از همان کودکی وارد جلسات قرآن مسجد سلمان فارسی و دیگر مساجد دزفول شد و با پیروزی در خط مبارزه با رژیم ستم شاهی گردید. او در پخش اعلامیه ­های امام خمینی(ره)  و شعار نویسی علیه رژیم شاه و شرکت در راهپیمایی­ ها نقش به سزایی داشت. با پیروزی انقلاب دیپلم گرفت و به صف پاسداران سبزپوش سپاه درآمد. با آغاز جنگ تحمیلی مجید به همراه دیگر رزمندگان دزفول در حراست از مرزهای اسلام فعالانه در جبهه­ های حق علیه باطل شرکت نمود.

او پس از ماموریت ­های فراوان سرانجام در یک شبیخون در جبهه­ های جنوب عین خوش که به دشمن زدند مصادف با ۲۰ آبان ۵۹ بود مورد اصابت گلوله مستقیم عراقی ها به پایش گردید که با تنی خونین به اسارت بعثی­ها درآمد. مزدوران بعثی او را به عراق منتقل و مورد مداوا قرار داده و به کمپ اسرا ایرانی انتقال دادند. نیروهای صلیب سرخ جهانی زمانی که از اردوگاه­های اسرا بازدید می­ کنند مجید و چند تن دیگر را به دلیل نوجوانی و مجروحیت آزاد می­ کنند و به کشور عزیز ما و وطن باز می­ گردانند.

همان روزها جمهوری اسلامی ایران متقابلا تعدادی از اسرای عراقی مجروح را آزاد می­ کند.

مجید پس از آزادی به جمع سپاهیان دزفول پیوست و چند سالی بعد به دانشگاه رفت و به استخدام بانک سپه در بروجرد درآمد و ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد و اکنون سالیانی است که در کنار مادر و همسر و فرزندانش در بروجرد، زادگاه مادرش زندگی می­ کند.

مجید اولین نوجوان اسیر آزاده شده دزفولی می باشد.

راوی: غلامحسین سخاوت

برگرقته از کتاب اولی های انقلاب و دفاع مقدس دزفول

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

خاطرات قرارگاه قدس

*✍️خاطرات قرارگاه قدس* ?????? *✍️۱-پس از شروع۸ دفاع مقدس سپاه پاسداران نیز برای حمله به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.