خانه / مطالب دوستان / اهدای دو کتاب از دو نویسنده دزفولی به رهبر انقلاب توسط شاعر متعهد«عبدالرحیم سعیدی‌راد»

اهدای دو کتاب از دو نویسنده دزفولی به رهبر انقلاب توسط شاعر متعهد«عبدالرحیم سعیدی‌راد»

6

اهدای دو کتاب از دو نویسنده دزفولی به رهبر انقلاب توسط «سعیدی‌راد»
عبدالرحیم سعیدی‌راد شب گذشته در مراسم شعرخوانی شاعران در حضور رهبر انقلاب دو کتاب را تقدیم ایشان کرد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در شب ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، جمعی از اهالی فرهنگ، اساتید شعر و ادب فارسی، شاعران جوان و پیشکسوت کشور و تعدادی از شاعران از کشورهای هند، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و آذربایجان، با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

پیش از آغاز مراسم شعرخوانی تعدادی از شاعران آثار و یا مجموعه هایی را به رهبر انقلاب تقدیم کردند. عبدالرحیم سعیدی راد از این دسته از شاعران بود که کتاب دو نویسنده دزفولی را به رهبر انقلاب هدیه داد.

سعیدی راد در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس ضمن اشاره به این دو کتاب اظهار داشت: کتاب نخست با نام «دزفول در جنگ»(حماسه ماندگار دزفول در دوران دفاع مقدس) که به تازگی به قلم احمد لطیف‌پور منتشر شده به معظم‌له تقدیم شد، این کتاب به قلم یک نویسنده دزفولی تحریر شده است.

jwci_هدیه_2

این شاعر به کتاب دوم که آنهم مربوط به یک نویسنده ذزفولی است، توضیح داد: «یزله» نام این کتاب است که به قلم مجمدحسین درچین از دزفول تالیف شده است، بنده این کتاب را هم تقدیم ایشان کردم.که ایشان فرمودند: «یزله» در عربی با نام «هوسه» مطرح می شود. فرمودند این کار بسیار ارزشمند است.

گفتنی است، «یَزله» یا «هوسه» یکی از گونه‌های رایج موسیقی محلی جنوب ایران است. یزله به وسیله گروهی از خوانندگان غیر حرفه‌ای اجرا می‌شود در این موسیقی، نغمه بیش از همه حائز اهمیت است. این کتاب هم به دوران دفاع مقدس و نواهای آن دوران ارزشمند اختصاص دارد.

منبع: خبرگذاری فارس

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

این داستان نمی تواند اتفاقی باشد؛ سه بار کنایه و تقابل جویی با فرمایشات رهبر انقلاب در دو سخنرانی روحانی/ حداقل التزام عملی به ولایت فقیه چقدر است؟!

گروه سیاسی – رجانیوز: بررسی سخنرانی روزهای اخیر رئیس جمهور، پس از بحران خوزستان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.