خانه / خاطرات دفاع مقدس / مظلومیت کربلای ۴

مظلومیت کربلای ۴

 سلام بر سید غواصان کربلای ۴

سید جمشید صفویان

e8os_a

چند روزی است، کلماتی چون: شهید گمنام، غواص، دست های بسته و کربلای چهار، در محافل و مجالس و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نقل می شود و حاصل آنها این جمله است:

«شهدای گمنام دست بسته غواص عملیات کربلای چهار»

و متعاقب آن عکس هایی که منتشر شد و نهایتا تشییع جنازه ی با شکوهی که در تهران بعمل آمد و سیل جمعیت مشتاقی که برای زیارت و گرفتن حاجت به تشییع این لاله های دست بسته آمده بودند.

یک روی سکه ی بازگشت این شهداء، خوشحالی مادرانی بود که سالیان دراز چشم انتظار پاره های دل خود بودند و این روی سکه هرچه بود، زیبایی بود و قشنگی «ما رایت الا جمیلا»

و روی دیگر سکه، گفته ها و تحلیل ها و حرکات منفعت طلبانه ای بود که برخی افراد در مراسم تشییع و در فضای مجازی از خود نشان دادند که لازم به یادآوری نیست…

اما حرف من چیز دیگری است! و آن هم حجمه و هجومی بود که بر عملیات کربلای ۴ رفت. عملیاتی که هم خودش مظلوم بود و هم شهداء و هم رزمندگانش!

خیلی ها لو رفتن عملیات را در پیش از آغاز آن، بهانه کردند و عقده های نهفته خود را از انقلاب و نظام بروز دادند.

خیلی ها به بهانه بسته بودن دست های غواصان شهید، روضه هایی خواندند آن گونه که خود خواستند و در مقابل عده ای دیگر به گونه ای دیگر و منفعتی دیگر…

اما در این فضای غبار آلود کسی از واقعیات این عملیات و پیامدهای آن نگفت.

–        اینکه این عملیات راهگشای عملیات کربلای ۵ شد و ماندگاری نام شلمچه مدیون این عملیات بود.

–        اینکه این عملیات علیرغم اطلاع دشمن و خطوط دفاعی و چند لایه او درهم کوبیده شد و رزمندگان اسلام توانستند این خطوط را در هم شکسته و به تصرف درآورند. کسی چیزی نگفت.

–        اینکه بگوییم این عملیات پنهان کاری و پوشش لازم را همانند عملیات والفجر ۸ نداشت، دلیلش روشن و واضح است. زیرا در آنجا وسعت منطقه، نهر های اصلی و فرعی متعدد، فاصله زیاد دوسوی اروند، این موقعیت را فراهم کرده بود تا اختفاء و پنهان کاری مناسب صورت گیرد. اما این شرایط در منطقه عملیاتی کربلای ۴ وجود نداشت.

–        اینکه گفته می شود چرا غواصان ما دستان بسته به شهادت رسیده اند، اتفاق تازه ای نبود! زیرا در عملیات فتح المبین، بعد از فتح رادار و سایت ها، تعدادی از شهداء را پیدا کردیم که با دستان بسته به شهادت رسیده بودند.

–        اینکه گفته می شود این عملیات لو رفته بود، ما عملیات فتح المبین را در حالی شروع کردیم که دشمن از عملیات ما آگاهی داشت و حملاتی را در منطقه چذابه شروع کرد تا برنامه عملیات ما را برهم زند…

پس مراقب باشیم، ماجرای کربلای ۴ و شهدای غواص را همانند ماجرای ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر، زیر سوال نبریم که اگر این اتفاق بیفتد کم کم باید وقوع انقلاب اسلامی را هم زیر سوال ببریم…

منبع: وبلاگ رهسپار قدیمی

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

مردی که ترس و مرگ را به سخره گرفت(قسمت اول)

مردی که ترس و مرگ را به سخره گرفت شهید عبدالرحیم مشکال نوری  فرزند حسین  …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.