خانه / خاطرات شهید / کنار آینه و قرآن

کنار آینه و قرآن

کنار آینه و قرآن

سی و چهارمین فصل فراق یار ،

شهید عبدالحسین نوروزی نژاد

گرامی باد .

5

هزار شب ، همه شب بی تو ، زبان زمزمه ام این بود

بخواب تا بدمد بختت ، بخواب ای سر سودایی …

چه مانده است زما ، یاران ! دلی شکسته تر از باران

دلی شکسته که خو کرده ست به درد   و داغ  و شکیبایی

خدا رحمت کند شهید عبدالحسین نوروزی نژاد را ، ایشان از آرام ترین و با اخلاق ترین بچه های ذخیره سپاه  دزفول بود . متانت در رفتارشان اسوه بود برای همه ما .

آخرین دقایقی را درکنارش بودم، مرحله دوم عملیات بیت المقدس در آن لحظات که هنوز کنار نوار مرزی بودیم شهید عبدالحسین را دیده بودم . و ساعتی بعد که دشمن در جاده مرزی عراق بوسیله تانک های تی ٧٢ از گوشه جاده که به دلیل عمل نکردن یگان همجوار ما را دور زد  ، به وسیله انواع سلاح ها و تیربارهای سنگین و گلوله های مستقیم تانک ،  بدون داشتن سنگر مورد هجوم قرار گرفتیم ، آنقدر گلوله های تانک در گوشه و کنار  ما منفجر شد که فقط دود بود و خاک ! بطوری که بر اثر خاک و دود ناشی از گلوله های تانک آن منطقه کوچک کنار نوار مرز تاریک شده بود .  بعضی از بچه ها به علت اصابت مستقیم گلوله تانک مورد اصابت قرار گرفته به گونه ای که چیزی از آنها باقی نماند و یا باقیمانده آنها قابل شناسایی نبود . در آن شرایط ما مجبور شدم به یک خاکریز عقب تر برگردیم .

 قبل از عملیات بیت المقدس بخاطر گرمای هوا ، همراه با تعدادی از بچه های ذخیره  کلاه پارچه ای تهیه کردیم و هر کدام اسم و مشخصات خود را روی لبه کلاه نوشتیم و به شوخی می گفتیم اگر چیزی از بدن مان  نماند لااقل از روی کلاه مان شناسایی بشویم !

این شوخی ما در مورد این شهید عزیز واقع شد ، یک روز بعد از بازپس گیری جاده دوم ، وقتی ما برای جستجوی  مفقودین رفتیم  ، فقط قسمتی از کلاه شهید عبدالحسین پیدا شد، روح این شهید و شهدای ذخیره با مولایشان اباعبدالله الحسین (ع) محشور گردد و شفیع ما در روز قیامت باشند.

راوی : محسن فرزان پور

تو نیستی و دلت اینجاست ، کنار آینه و قرآن

برادران هم برگشتند ، چرا به خانه نمی آیی ؟

منبع: وبلاگ رهسپار قدیمی

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

ماجرای داعشی‌هایی که محسن حججی به هلاکت رساند

روایت فرمانده و همرزم شهید حججی: ماجرای داعشی‌هایی که محسن حججی به هلاکت رساند به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.