خانه / گاهی متفاوت / مردم گلایه دارند! گلایه ی این مردم را خاک آلود نمی شود!

مردم گلایه دارند! گلایه ی این مردم را خاک آلود نمی شود!

مردم گلایه دارند!
 گلایه ی این مردم را خاک آلود نمی شود!

خاک آمد

آب رفت!

برق رفت!!

مدرسه ها تعطیل شد، دیگر بچه ها می خوانند:«فتیله هر موقع خاکه، مدرسه ها تعطیله»

دیگه این شعار بچه های مدرسه ای تنها نیست؛ دیگه توی دیار ما همه می خوانند که:« فتیله هر موقع خاکه، کل استانمون تعطیله»

خاک آمد…

آب را بردند!

تیرهای برق را خاک گرفت!!

تلفن قطع شد!

مدیریت بحران نیز سردرگم شده است!

پدرم به موبایلم زنگ زد و این صدا را شنید:«مشترک مورد نظر گرد و خاکی شده و نفسی دیگر برای جواب دادن ندارد، به همین دلیل ارتباط قطع است»

خاک آمد…

سرفه های پدرم نیز شروع شد! گفته اند که بیماران از منزل خارج نشوند، اما مگر خاک سرش به این چیزها می شود، حتی توی منزل نیز نفس پدرم به شماره افتاده است… توی عملیات خیبر شیمیایی شده است و حالا این هوا برای او از سم هم کشنده تر است! آیا کسی صدایش را می شنود؟!

خاک آمد… دیگر حالا که همه چی با آمدن خاک، قطع شده است، دلمان به داد و بیدادی خوش بود که حالا آن هم ممنوع شده است!

آهای آنهایی که پای تخت و یا کنار تخت نشسته اید! در اینجا مردی دارد با اکسیژن نفس می کشد! قدری بی خیال دعواهای نعمتی و حیدری شوید و فکری به حال ما کنید! مردم از دعواهای سیاسی شما خسته اند و از این دعواها جز وعده و وعید چیزی عایدشان نشده است!

آهای مردم! اینجا مردمی نجیب زندگی می کنند که نمی دانند یقه چه کسی را باید بگیرند تا شاید فکری به حال این«خاک» کنند!

خاک آمد… و با خود هزاران وعده عمل نکرده آورد؛ وعده هایی که مسئولان گفتند اما با رفتن خاک آنها را فراموش کردند و انگار خاک و وعده ی مسئولان با هم سر و سرّی دارند! اگر اینگونه نبود که حال نباید از خاک اثری می بود!

خاک آمد…

اما این خاک انگار با خاک پلاسکو فرق داشت! خاک پلاسکو جنسش از پایتخت بود و جنس خاک ما از نوع نفس گیرش است و به همین خاطر است که کسی از حضرات این روزها پیدایش نیست؛ تا شاید عکس سلفی بگیرد و نمایش تبلیغاتی برای خودش درست نماید…

این خاکی که با آمدنش هم برق می رود و هم آب خشک می شود و هم تلفن بی خیال جواب دادن می گردد، برای فلان مسئول نه آب دارد و نه نان و نه حتی نام!! این خاک انگار آش و کشک خاله ی خوزستانیها شده است که چه بخورند و چه نخورند، پای آنان نوشته شده است!!

آهای مسئولان! اطاعت امر می کنیم، نه داد می زنیم و نه فریاد! اما شما را به غیرتتان حواله می کنیم تا فکری اساسی و نه کاغذی، برای این مردم بنمایید!

به گفته ی پیرمان: مردم گلایه دارند! و شدیدهم گلایه دارند! این گلایه را بشنوید…

این گلایه را می توان از شهرهای خاک گرفته خوزستان دید؛ می توان از دردلهای مرد مسافرکش اهوازی پرسید که کودکش با بیماری آسم در این هوای خاک آلود باید تنفس کند و این گلایه را می توان از مادر شهید پرسید که می گفت: جوانان ما رفتند تا مسئولان به درددل مردم گوش فرا دهند و مردم را از اتاقهای شیشه ای خود ننگرند!

آری مردم گلایه دارند چه از این دولت و چه از دولتهای قبلی؛ این گلایه آنان نیز نه سیاسی است و نه طایفه ای و نه به دشمنان این مرز و بوم ارتباطی دارد!

دیگر گوش شنوا برای شنیدن این گلایه ها نیاز نیست؛ چون مطمئنیم که همه شنیده اند که خاک چه بر سر استان با طرواتمان آورده است! این بار نیاز به همت داریم! فقط و فقط …همت و مردانگی مسئولان؛ که اکنون نیز دولت وعده داده است که عزمش جزم شده است که مشکل را حل نماید. ما نیز امیدواریم!

یاعلی مدد

#علی صالحی

منبع: پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول-پلاک

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

برای وحدت مردم غیور دزفول و اندیمشک

  آنچه که مردم دزفول و اندیمشک را از هم جدا می کند مسلما مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.