خانه / مطالب دوستان / استاد طب اسلامی گفت: اگر وزارت بهداشت دست‌به‌دست طب اسلامی داده و با آن همکاری کند قطعاً در این زمینه در دنیا از رقبا پیش خواهد افتاد.

استاد طب اسلامی گفت: اگر وزارت بهداشت دست‌به‌دست طب اسلامی داده و با آن همکاری کند قطعاً در این زمینه در دنیا از رقبا پیش خواهد افتاد.

 تراریخته تغذیه استعماری است‌

آیت الله تبریزیان متخصص طب اسلامی

استاد طب اسلامی گفت: اگر وزارت بهداشت دست‌به‌دست طب اسلامی داده و با آن همکاری کند قطعاً در این زمینه در دنیا از رقبا پیش خواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله عباس تبریزیان شامگاه یکشنبه در نشست علمی بررسی ابعاد سیاسی، امنیتی، پزشکی و نظری محصولات تراریخته که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه همایش‌های این‌چنینی می‌تواند تأثیر بسزایی در آگاهی مردم داشته باشد اظهار داشت: در رابطه با مباحثی مانند تراریخته افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته نخست افرادی هستند که به دنبال مطالبی می‌روند که غرب در آن اظهارنظر می‌کند.

وی افزود: دسته دوم در رابطه با مباحثی که برخی سریعاً در آن اظهارنظر می‌کنند این است که می‌فرمایند ما کاری نداریم که شرق و غرب در رابطه با این مباحث چه اظهارنظری کرده‌اند در واقع آنچه برای من مهم بوده کلام اهل‌بیت (ع) است که این خود نوعی تجربه است.

استاد طب اسلامی در ایران بابیان اینکه عمل نکردن به کلام اهل‌بیت (ع) سبب ضربه خوردن در بیشتر موارد در عرصه‌های مختلف می‌شود، عنوان کرد: بهترین راه این است که به سراغ کلام خداوند و اهل‌بیت (ع) در این زمینه برویم درواقع نباید در این زمینه‌ها منتظر شرق و غرب باشیم.

وی تصریح کرد: اگر وزارت بهداشت دست‌به‌دست طب اسلامی داده و با آن همکاری کند قطعاً در این زمینه در دنیا از رقبا پیش خواهد افتاد.

تبریزیان فاصله گرفتن حوزه علمیه با پیامبر (ص) را مدنظر قرارداد و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه انتظار دارد شرق و غرب در زمینه‌ای مانند حجامت مطلبی بیان کند بعد در رابطه با آن اظهارنظر کند، به دلیل اینکه دین اسلام صدها سال جلوتر از آنان بوده است ما باید خودمان به این مطلب پی ببریم.

وی با اشاره به اینکه تراریخته یک نوع اصلاح ژنتیکی است، ابراز کرد: اصلاح ژنتیکی یعنی برداشتن ژن یک حیوانی مانند خوک و گذاشتن آن ژن درون یک حیوان دیگر مانند گاو یا مرغ که این امر سبب می‌شود یک حیوان مثل مرغ ژن و خوی حیوان دیگر یعنی خوک را بگیرد که یکی از آن خوی خوردن غذا در ۲۴ ساعت است و همین امر هم سبب می‌شود مرغ در سه روز یا در یک هفته سه کیلو شود که این تغییر ماهیت و تغییر خلقت خداوند است.

استاد طب اسلامی در ایران با بیان اینکه تغییر ماهیت برای خلقت خداوند نفی‌شده است، عنوان کرد: آیا خداوند بهترین موجودات را در دنیا خلق کرده یا بدترین آن‌ها را؟ اعتقاد ما در این زمینه این بوده که آنچه خداوند خلق کرده بهترین است، اما این افراد می‌فرمایند ما موجودات را اصلاح ژنتیکی می‌کنیم به‌نوعی صحبت آن‌ها این بوده که خداوند موجودات را بدخلق می‌کند و آن را بهتر خلق می‌کنیم، در قرآن کریم چنین بحث می‌شود که هر فسادی بر روی زمین رخ می‌دهد به دست بشر است.

وی راکد ماندن هزار و ۴۰۰ ساله طب را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: راکد ماندن طب اسلامی نشانه کم‌کاری در این زمینه است، همچنین باید به این مطلب توجه کرد که برترین علم زیست جانوری در روایات اسلامی وجود دارد اما به دلیل کم‌کاری توجهی به این مطلب نمی‌شود.

تبریزیان با اشاره به اینکه اگر مردم زکات دهند محصولات آنان افزایش می‌یابد، بیان کرد: امروزه دلیلی که برای تراریخته می‌آورند این بوده که اصلاح ژنتیکی آفت نمی‌زند اما در قرآن کریم علت آفت را گناه دانسته است.

وی بابیان اینکه امروزه از هر هشت نفر یک نفر بیماری سرطان دارد، تصریح کرد: در چندین سال گذشته هیچ فردی فکر نمی‌کرد که کود شیمیایی ضرر داشته باشد اما اکنون می‌بینیم که بیشتر ضرر را داراست ازاین‌رو می‌توانیم تراریخته را مانند کود شیمیایی بدانیم.

استاد طب اسلامی در ایران با اشاره به اینکه تراریخته تغذیه استعماری است، عنوان کرد: شاید چندین سال دیگر متوجه شویم که تراریخته آسیب‌زاست.

منبع: خبرگذاری تسنیم

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

به بهانه سی و یکمین سالگرد شهدای اتوبوس آسمانی

به بهانه سی و یکمین سالگرد شهدای اتوبوس آسمانی پنجم اسفند یادآور خاطره ای تلخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.