خانه / خاطرات شهید / حسین مادر ندارد کی خاکش می سپارد.

حسین مادر ندارد کی خاکش می سپارد.

طریق القدس

نهم آدر سالروز حماسه آزاد سازی بستان در عملیات ” طریق القدس ” است. اولین عملیاتی که سپاه با تشکیل گردان های رزمی خود توانست با یک سازمان رزم منظم وارد نبرد با دشمن بعثی شود. اولین گردان نیروهای اعزامی دزفول نیز در همین عملیات شکل گرفت که این گردان در عملیات فتح المبین با نام مبارک ” گردان بلال ” شروع به رزم نمود.

وقتی مارش نظامی از بلندگو های مساجد بلند شد مردم فهمیدند که اتفاق تازه ای در جبهه رخ داده است. اخبار جبهه حکایت از عملیات و شهادت تعدادی از دوستان و همرزمان می داد. رادیو دزفول اعلام کرده بود، اسامی شهدای دزفول را سپاه از طریق نصب در مسجد جامع اعلام خواهد کرد! سریع خودم را به مسجد جامع رسانیدم در میان اسامی شهداء نام” عزیز خرمیان ” را دیدم، عرق سردی بر تنم نشست یادم آمد که عزیز مادر ندارد!

یاد این نوحه حاج حسین آل مبارک افتادم:

حسین مادر ندارد کی خاکش می سپارد

35117285281615406819شهید عزیز خرمیان

عزیز بچه محلمان بود و در مسجد و جلسه قرآن با هم بودیم. دوره ذخیره سپاه را قبل از شروع جنگ تحمیلی با هم در پادگان کرخه گذرانیده بودیم.

عزیز ساده بود و بی آلایش ، سخت کوش و خستگی ناپذیر، موقع کار بسیار جدی و پر تلاش، در عین حال شوخ طبع و خنده رو. یاد ندارم کسی از دوستان از رفتار عزیز گله داشته باشد و یا کسی را از خود رنجانده باشد …

پیکر شهدای عملیات بستان را که آوردند عزیز هم در میان آنها بود، تشییع جنازه آنان با شکوه تمام برگزار شد. روی دلم غم شهادت عزیز سنگینی می کرد شب ستاد ذخیره سپاه نشسته بودیم تلویزیون نوحه ای از آهنگران پخش کرد دیگر تحمل نداشتم بغضم ترکید و در حضور بچه ها ی ستاد بلند بلند شروع کردم به گریه … و سبک شدم.

منبع: وبلاگ رهسپار قدیمی

http://byzsd.blogfa.com/

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

ماجرای داعشی‌هایی که محسن حججی به هلاکت رساند

روایت فرمانده و همرزم شهید حججی: ماجرای داعشی‌هایی که محسن حججی به هلاکت رساند به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.