خانه / خاطرات شهید / بجای صحابه حسین (ع)

بجای صحابه حسین (ع)

بجای صحابه حسین (ع)

158857_792

من خودم را می گویم اگر برخی صحنه های جنگ را ندیده بودم تصور اتفاقات کربلا برایم سخت می شد. اینکه چگونه باید رزم یک نوجوان سیزده ساله را  تصور کرد خیلی مشکل است. تیر بر چشم خوردن تصورش سخت است. قطع دست و پا و سر را نمی توان تصور کرد. من برای درک آن شرایط دستاویزی می خواهم که مرا به اصل ماجرا برساند. ما برای گریه بر این مصیبت ها ابتدا باید آنها را حس کنیم و اگر نتوانیم حداقل خود را به حالت گریه نشان دهیم.

اما من سالهاست که برای کسب لذت عزاداری شب های محرم از بچه های جنگ کمک می گیرم. این یعنی اینکه شهدا واسطه های خوبی برای قرابت ما با شهدای کربلایند. اگر چه هیچکس را نمی توان با شهدای کربلا مقایسه کرد اما من به این واسطه نیازمندم. من بیشتر وقت ها در میدان جنگ بجای اصحاب آن روز امام حسین بچه های خودمان را می بینم. من همگام با مرثیه خوانی، بازیگران صحنه جنگ در کربلای ذهن من محمدرضا شاحیدر هفده ساله است که تمام قامت در برابر لشکر تانک های دشمن آرپی جی می زد و آخرش هم پیکرش جوری دیگر زیر سم ستوران سپاه سیاهی رفت. فرج الله پیکرستان است که از زدن به دل سنگرهای دشمن هیچ ابایی نداشت و  این ما بودیم که دلگرم جسارت و شجاعتش پشت سرش می تاختیم و آخرش هم همه قامت رشیدش در کنار اروند افتاد. من با ذکر مصیبت تشنگی جنگاوران کربلا به تشنگان صحرای زید و یا لبان تشنه  می رسم که تشنه جان باختند.

من در روضه های امام حسین برای کربلایی دیگر و شهدای دیگری می گریم که گویی خط دوم کربلای حسین است. این خط پر است از دلاورانی که یکی پس از دیگری می افتند اما دوباره برمی خیزند و زنجیره این افت و خیزها تمامی ندارد . این خط دوم از عاشورا شروع شده تا ابدیت تاریخ بشری ادامه دارد. خطی که رنگین کمان زیبایش در جنگ تحمیلی در دیار ما دیدنی شد.

از خدا خواسته ام این حس را از من نگیرد.

منبع: وبلاگ دست نوشته ها

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

ماجرای داعشی‌هایی که محسن حججی به هلاکت رساند

روایت فرمانده و همرزم شهید حججی: ماجرای داعشی‌هایی که محسن حججی به هلاکت رساند به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.