خانه / خاطرات دفاع مقدس / عملیات بدر (۲) کاروان بلم ها!

عملیات بدر (۲) کاروان بلم ها!

عملیات بدر (۲) کاروان بلم ها!

qf0rpk0rxjgwpfa523f

این قسمت از روایت عملیات بدر با استفاده از دستنوشته های

شهید حسن معتمدی نیا بیان شده است :

در تاریخ یک شنبه  ۱۳۶۳/۱۲/۱۹ نیروهای گردان بلال توسط معاون گردان، سید جمشید صفویان نسبت به ماموریت و منطقه عملیاتی گردان توجیه شدند و بعد از آن طی مراسمی با شکوه راهی منطقه شدیم. در زمان وداع و خداحافظی برادران، معنویت خاصی فضای آن صحرا را فرا گرفته بود. برادر علی راجی در رابطه با رفتن برادران برای عملیات و اینکه در آینده ای نزدیک بعضی ها شهید می شوند و … سخنرانی کرد و بعد هم حاج آقا عابدی روحانی لشکر، قرآن را بالای دست گرفت تا برادران را از زیر آن عبور دهد.

آقای رئوفی فرمانده لشکر با دعای خیر خود نیروها را بدرقه می کرد، تمامی نیروها همدیگر را در آغوش می گرفتند و با اشک شوق از یکدیگر خداحافظی می کردند، در لحظات آخر که نیروها در حال سوار شدن بر کامیون ها بودند حجت الاسلام احسان بخش، امام جمعه رشت آمد و چند جمله ای سخنرانی کرد و برادران را برای آغاز عملیات و یورش بر دشمن تشویق کرد و بعد با دعای خیر او نیروها حرکت کردند.

حدودا ساعت ۱۳ بود که به جزیره مجنون و پد ۸ رسیدیم و از آنجا تا اسکله حضرت موسی (ع) که در میان نیزار های جزیره ایجاد شده بود و بوسیله پل های نفر رو به خشکی وصل شده بود پیاده رفتیم. قرار بود  تا ساعت ۱۰ شب در آنجا توقف کرده و سپس تا محل توقف بعدی حرکت کنیم اما به دلیل کمبود قایق و بلم آن شب حرکت نکردیم. شب سرد بود و جا برای نشستن کم. وسیله ای برای گرم شدن نبود و بچه ها همین طور که روی اسکله نشسته بودند بحالت نشسته و دراز کش شب را به صبح رسانیدند. فقط چهار تا چادر هلال احمری بود که مملو از جمعیت بود! تقریبا در هر چادر ۱۶ نفر جا گرفته بودند!

فردا صبح نیروها خود را آماده حرکت کردند و حدودا ساعت ۱۵ عصر برادران همگی سوار بر بلم ها و چینکو ها ( قایق هایی که کمی بزرگتر از بلم بود ) شدند ، آقای رئوفی و حاج آقا عابدی و چند نفر دیگر از فرماندهان لشکر آنجا آمده بودند تا نیروها را بدرقه کنند. قبل از حرکت پیام آقای محسن رضایی برای برادران قرائت شد، در این پیام آمده بود:

دشمن از طریق منافقین خلق از عملیات ما با خبر شده است. دشمنان شرق و غرب همگی اعلام آمادگی کرده اند تا پشتیبان عراق باشند زیرا اگر ایران دست به چنین عملیات بزند حتما ضربه مهلکی خواهد بود. . . ما پیروزی را از خدا می خواهیم، توکل ما براوست و تنها از او یاری می خواهیم. این بار نویت خداست که نصرتش را بربندگانش فرو فرستد. برادران! به پیش که چشم همه مسلمین از ایران تا عراق و فلسطین و. . . به شما و این عملیات  دوخته شده است. امام زمان (عج) یاور شماست و . . .

ساعت ۱۶ عصر حرکت کاروان کربلائیان  گردان بلال آغاز شد. فرمانده گردان برادر خضریان سوار یک بلم در نوک کاروان و بقیه نیروها به ترتیب، گروه غواصان، بعد گروهان های قائم، فتح و مالک پشت سر آنها و در پشت سر همه نیروها سید جمشید صفویان معاون گردان حرکت کردند. در آغاز حرکت آقای خضریان به نمایندگی از جانب نیروها ی گردان با فرمانده لشکر، آقای رئوفی و حاج آقا عابدی وداع کردند. کاروان با حدود ۴۵ بلم و ۱۶ چینکو برای شرکت در عملیات حرکت کردند. . .

منبع: وبلاگ رهسپار قدیمی

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

مردی که ترس و مرگ را به سخره گرفت(قسمت اول)

مردی که ترس و مرگ را به سخره گرفت شهید عبدالرحیم مشکال نوری  فرزند حسین  …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.