خانه / گاهی متفاوت / برخی اشرافی زندگی می کنند، وقتی کم می آورند می گویند تحریم اثر کرده/ چرا می گوییم آب و خورشید و فلک به تحریم بستگی دارد؟/ چرا می خواهیم دائما مردم را از تحریم بترسانیم

برخی اشرافی زندگی می کنند، وقتی کم می آورند می گویند تحریم اثر کرده/ چرا می گوییم آب و خورشید و فلک به تحریم بستگی دارد؟/ چرا می خواهیم دائما مردم را از تحریم بترسانیم

1434102465-7491

به گزارش «نسیم»، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی اظهار داشت: رهبر انقلاب سال ۶۸ هشدارهایی راجع به تهاجم فرهنگی دادند اما عده‌ای جدی نگرفتند و گفتند تفاهم فرهنگی است. چندی بعد وقتی غربی‌ها خودشان گفتند ما تهاجم فرهنگی داشتیم، این افراد گفتند که تهاجم فرهنگی اتفاق افتاد.

وی افزود: چندی بعد ما گرفتار شبیخون فرهنگی شدیم و رهبر انقلاب در این زمینه هم هشدار دادند که شبیخون فرهنگی در پیش است، مردم هوشیار باشند، مع الاسف آنهم اتفاق افتاد و سپس مطرح شد که ناتوی فرهنگی در پیش است، باز هم اقدامی انجام ندادند و ما گرفتار ناتوی فرهنگی شدیم و همه همفکران آمریکا در غرب و شرق با یکدیگر متحد شدند برای اینکه فرهنگ اسلامی را خراب کنند و در این جهت بسیار اقدام کردند و در آخر هم به رخنه فرهنگی رسیده‌ایم.

آقاتهرانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی از کارهایی که اخیراً شروع کردند این است که می‌خواهند مبانی فکری نظام اسلامی را تحریف کنند یعنی بیانات خود امام (ره) را طور دیگری جلوه دهند، عده‌ای از ما در دوران حیات امام حضور داشتیم اما جوانان نسل سومی در آن دوران حضور نداشتند که بدانند امام چه می‌گفت و مواضعش چه بود، این افراد و برخی دشمنان به دنبال تحریف تاریخ هستند، مثلا کاری کنند که گویا امام می‌خواست کار دیگری انجام دهد.

وی اضافه کرد: این یک نکته مهم است که باید به طور جدی مدنظر قرار گیرد؛ بنده به حساسیت‌های مقام معظم رهبری توجه کرده‌ام، رهبر انقلاب مدتی است که راجع به تحریف امام (ره) نکاتی را مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه عده‌ای می‌خواهند امام و انقلاب را طور دیگری جلوه دهند، عده‌ای می‌خواهند بگویند اهداف انقلاب موارد دیگری بوده است، گاهی گفته می‌شود اسلامیت نظام موضوع تشریفاتی بوده است و متاسفانه این سخنان از دهان کسانی در می‌آید که آدمی اصلا احتمال هم نمی دهد این افراد چنین سخنانی را مطرح کنند.

نماینده تهران در مجلس بر همین اساس یادآور شد: این سخنان را عده‌ای در حالی می‌گویند که ۱۶ هزار و ۳۰۰ مرتبه امام در صحیفه خود از واژه «اسلام» استفاده کرده است. امام به قول ما «نان از دهانش می‌افتاد اما اسلام از دهانش نمی‌افتاد». امام آمده بود که یک حاکمیت اسلامی و انقلابی که مقدمه‌ای برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) باشد را راه‌اندازی کند اما در گفته‌هایی که عده‌ای دارند اصلا امام گویا چنین هدفی نداشته و به دنبال اهداف دیگری بوده است.

وی ادامه داد: اخیراً رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که حتما امام را از صحیفه امام و صحبت‌های خود ایشان و وصیت‌نامه خود ایشان بشناسید، پیداست برخی می‌خواهند اما را طور دیگری جلوه دهند و صحبت‌های دیگری را مطرح می‌کنند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه جوانان نسل سومی بهتر است برای شناخت بیشتر امام به مواضع و صحبت‌های ایشان و صحیفه امام مراجعه کنند، گفت: امام درباره اشرافیت ۳۴ بار، مستضعفین ۴۹۴ بار، محرومین ۲۹۱ بار، سرمایه دار ۱۴۲ بار، ثروتمند ۹۷ بار، مستکبر ۱۳۴ بار و استکبار ۴۹ بار صحبت کرده‌اند. امام طرفدار جدی مستضعفان و فقرا و مخالف اشرافی‌گری بودند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت حضرت امام، تاکید کرد: امام نابرابری جدی و اشرافی‌گری را با شدت و تلخی رد می‌کردند، امام از یک طرف بر لزوم ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت زدایی تاکید داشتند و از طرفی به مسئولان درباره خوی کاخ‌نشینی و تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری هشدار می‌دادند، امام عزیز می‌فرمودند این کوخ‌نشینان و فقرا هستند که بدون اظهار نارضایتی از مشکلات و سختی‌ها در صحنه‌ها حاضر هستند در حالی که طبقات برخوردار در مشکلات بیشتر اظهار ناراحتی می‌کنند، این واقعیتی است که کم و بیش همه ما با آن مواجهیم.

آقاتهرانی یادآور شد: رهبر انقلاب می‌فرمایند که «ملت ما ملتی بود که از هرزگی و عیاشی‌های فراگیر و مجالس عیش و طرب بری بود، این کارها مخصوص پادشاهان، شاهزادگان و ملک‌زاده‌ خانم‌ها بود که عیاشی کنند و شب تا صبح بیدار بمانند، اروپایی‌ها خانه‌هایشان در طول مدت شب و روز و دوران سال و همه تاریخ همیشه رو به راه بود، این تاریخ اروپاست و هر کسی می‌خواهد برود و ببیند، این را خواستند وارد کشور ما کنند و تا آنجا که توانستند کردند، در تهاجم فرهنگی دشمن می‌گردد آن نقطه‌ای از فرهنگ خود را به این ملت و کشور وارد می‌کند که خودش می‌خواهد، باور کنید دین‌دار بودن ما و اعتقادات ما و باور داشتن به قیامت و نترسیدن از عمر دو روزه و زودگذر دنیا، ما را نگه داشته است».
وی با بیان اینکه اشرافیت یک نوع سبک زندگی غربی است که به ما القا می‌شود، گفت: گاهی تفاوت موقعیت‌ها شرایط را تغییر می‌دهد مثلا کسی که تا دیروز سمتی نداشته زندگی می‌کند اما اگر در جامعه اسلامی مسئولیتی کسب کرد و مدیر شد، وضعیتش تغییر می‌کند، شرایط همواره متفاوت است مثلا گاهی در برابر یک مشت آدم قلدر و گردن کلفت و پدرسوخته قرار داریم مانند الان، که در برابر آمریکا و فشارهای اقتصادی آمریکا قرارداریم، تحریم‌های اقتصادی علیه ایران از ناحیه آمریکا و اروپا برای ما اعمال شده است، آنان به بهانه‌های مختلف ما را تحریم کردند تا بتوانند ما را از پا در بیاورند و در برابرشان زانو بزنیم.

آقاتهرانی یادآور شد: وقتی که این طور می‌شود از همه بدتر آن است که ما را به سبک زندگی خودشان آلوده کنند و بعد کم بیاوریم و عده‌ای در آن شرایط اصل نظام را زیر سوال ببرند. راه چاره تنها رو آوردن به یک نکته است و آن هم اقتصاد مقاومتی است، رهبر معظم انقلاب دولت و مجلس و همه مسئولان و مردم را به اقتصاد مقاومتی توصیه فرمودند، الان وقت اقتصاد مقاومتی است و باید از اسراف، زیاده روی و زیاده‌خواهی و ویژه‌خوری بپرهیزیم و این یک وظیفه است.
نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: باید برنامه زندگی‌مان را عوض کنیم و باید طرح‌ یا لایحه‌ای از سوی دولت یا مجلس ارائه شود که اقتصاد مقاومتی در آن مدنظر باشد؛ چرا باید بگوییم ابر و باد و مه و خورشید و فلک و حتی آب و همه چیزمان مربوط به هسته‌ای است؟! چرا باید اینگونه بیان شود؟ به چه کسی می‌خواهیم با این سخنانمان علامت بدهیم؟ نباید مردم را از تحریم بترسانیم چون هرگز این گونه نبوده است.

وی گفت: ما حاضر نیستیم عزت اسلامی‌مان را برای هیچ چیزی زیر پا بگذاریم گرچه غربی‌ها حقمان را خورده‌اند و باید بگیریم؛ مشکل اصلی دشمنان ما همین است، آنها می گفتند خاورمیانه را می‌زنیم و کشورهای آن منطقه را ضعیف می‌کنیم اما امروز می‌گویند این ایران است که در عراق و یمن حکومت می‌کند، نه به ظاهر بلکه دل‌های مردم و همه جوانان کشورهای منطقه واقعا با نظام جمهوری اسلامی ایران و امام عزیز و رهبر معظم انقلاب است
آقاتهرانی با بیان اینکه باور کنید باید تشریفات را کم کنید تاکید کرد: باید قدر انقلاب را بدانیم، به خدا مردم بسیاری از کشورها شروع کردند که انقلاب کنند اما نتوانستند، مگر مصر به نتیجه رسید؟ مگر لیبی و الجزایر به نتیجه رسیدند؟ تنها جایی که به نتیجه رسیده ایران اسلامی است و آن هم به خاطر وجود مبارک حضرت امام (ره) بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید به دشمن بهانه داد، در موقعیت‌های خاص باید بیشتر حواسمان جمع باشد، نباید مردم تحت فشار قرار گیرند و البته از آن طرف هم نباید زیر بار فشار تحریم‌ها و تهدید‌های آنان رفت، گره زدن اقتصاد کشور به هسته‌ای اصلا از ابتدا کار درستی نبود.

منبع: سایت نسیم

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

برای وحدت مردم غیور دزفول و اندیمشک

  آنچه که مردم دزفول و اندیمشک را از هم جدا می کند مسلما مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.