خانه / رویدادهای انقلاب اسلامی / فتنه ۸۸ کودتایی برای از بین بردن انقلاب بود

فتنه ۸۸ کودتایی برای از بین بردن انقلاب بود

4

پیام مهم حضرت آیت الله نوری همدانی به مناسبت ۹دی
فتنه ۸۸ کودتایی برای از بین بردن انقلاب بود/ نه غزه نه لبنان یعنی میدان بازکردن برای تسلط دوباره صهیونیست‌ها/ سردهندگان شعار جمهوری ایرانی می‌خواهند نوکر ناصرالدین شاه شوند
دومین شعار این بود جمهوری ایرانی نه اسلامی !!اسلام ناب به میدان آمده است واین همه عزت و اقتدار و افتخار بخشیده است،این ها می خواهند باز گردند زیر سلطنت سلاطین . دوباره می خواهند بروند نوکر ناصر الدین شاه،فتحعلی شاه، و رضا خان و محمد رضا خان بشوند. جمهوری ایرانی نه اسلامی ، برگردند و تن در دهند دوباره به ذلت و حقارتی که در زمان سلطنت سلاطین داشتند.
گروه سیاسی-رجانیوز: حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید پیامی به همایش تجلی بصیرت در ارتباط با بزرگداشت یوم‌الله نه دی ارسال کردند. متن این پیام که به طور اختصاصی در اختیار رجانیوز قرار گرفته به شرح زیر می‌باشد

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و تحیت به آن مجمع محترم که به مناسبت بزرگداشت یوم الله ۹دی برگزار گردیده است.

امروز در تاریخ انقلاب اسلامی، جایگاه بسیار بلندی است. مسئله انقلاب یک مسئله بسیار بزرگ و هدیه الهی به مردم مسلمان است که تحول بسیار چشم گیرو فرا گیری در کل جهان بوجود آورد.

این انقلاب دارای ارکانی است، باید آن ارکان و پایه های اساسی را بشناسیم، و همین طور دارای اهداف و برکات و آثاری است، آسیب هایی که به انقلاب ممکن است برسد، آنها را هم باید ما بشناسیم.

ابتدا به ارکان انقلاب می پردازیم چون فتنه ای که بوجود آمد می خواست ارکان را متزلزل کند.

این انقلاب سه رکن مهم دارد.رکن اول آن اسلام است،آن اسلام ناب که طلوع کرد و بوجود آمد در آغازِ وجودش، در کل دنیا اثر گذاشت،آن روزی که دنیا غرق در ظلمت جهالت بود،نه علمی بودنه عالمی، نه کتابی و نه کتابخانه ای. آن قدرت اسلامی در آغاز توانست در کل دنیا تحولی ایجاد بکند،از این جهت در دنیا خیلی اثر گذاشت،حکومتی را بوجودآورد،حکومتی توأم با سیاست و عدالت، علم توأم با اخلاق، مادیت توأم با معنویت. این باعث شد که در کل دنیا ،اسلام قدرت آفرین باشدو تحول عظیمی در کل دنیا بوجودآورد،اما دشمنان اسلام خاموش ننشستند به مبارزه با اسلام آمدند و آن اسلام ناب را کم کم منزوی کردند،اسلام ناب را آماج تهمت های خودشان قرار دادند.

گفتند اسلام ۱۴۰۰سال قبل بوجود آمده از اداره دنیای امروز عاجز و ناتوان است،گفتند دین از سیاست جداست،دین را خلاصه کردندبه یک آداب فردی و اسلام را به حاشیه بردند.

اولین رکن انقلاب این است که امام رضوان الله علیه، اسلام ناب ،اسلام محمدی را، اسلامی که در تمام ابعاد زندگی مردم برنامه دارد،در بعد فرهنگی، بعد سیاسی، بعد اخلاقی ،بعد اجتماعی، این اسلام را که به حاشیه رانده شده بود، امام آن اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم آوردند، این اولین کار بسیار مهم امام و انقلاب بود که در اول وصیت نامه هم مرقوم داشته اند که قرآن ها را تنها در گورستان ها می خواندند و مجالس ترحیم، ما قرآن را به عرصه زندگی مردم آوردیم.

بنا بر این اولین رکن انقلاب، اسلام ناب است و برای حفظ انقلاب ما باید اسلام ناب را حفظ کنیم.

دومین رکن این انقلاب، ولایت فقیه بود، برای اینکه در اسلام حکومت به این شکل است که در رأس حکومت باید خود پیغمبر باشد، بعد از پیغمبر باید امام معصوم باشد، که بعد از خودشان حضرت علی (ع) را نصب کردند. برای همین اگر روزی امام معصوم غایب شد باید نایب مناب، و قائم مقام امام معصوم حکومت را بعهده بگیرد و قبضه کند، یعنی یک نفر فقیه در سطح اسلام شناسی، از لحاظ مدیریت و تدبیر بتواند یک دنیا و جامعه را به طور خوبی اداره کند، از نظر شجاعت بتواند در برابر قدرت های استعمار گر بایستد، مثل آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)

بنابر این دومین رکن این انقلاب ولایت فقیه است و باید بشناسیم و بدانیم.

رکن سوم انقلاب مردم هستند، اما کدام مردم آن مردم با بصیرت، آن مردمی که امام چهارده سال بر روی آنها کار کردند، مردم استبداد زده، تحقیر شده، مردم استکبار زده را روشن کردند، بصیرت بخشیدند، با ایمان و اعتقاد و بصیرت این مردم به میدان آمدند.

این کار های پیغمبران است، پیغمبران ابتدا به سراغ مردم می رفتند، مردمی را که هماهنگ می‌کردند، مردمی را که روشن می کردند با آن مردم می رفتند سراغ نمرود و فرعون و…

مردم خیلی نقش دارند، متأسفانه قبل از انقلاب به مردم با نظر تحقیر نگاه می کردند، مردم مثل بندگان و بردگانی بودند.

اما در مملکت فتنه ای در سال ۸۸ وجود آمد، این فتنه برای براندازی بود، کودتایی بود برای از بین بردن انقلاب به طور کلی، شعارهایی که آنها می دادند چهار شعار بود که بنده همان موقع گفتم این چهار شعار، شعار مخرب است.

شعار اول این بود نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، معنای این چیست؟ ما چرا به غزه و لبنان کمک می کنیم چرا به سوریه کمک می کنیم، چون اینها در جبهه مقاومت قرار گرفتند، اینها با صهیونیست ها و آمریکایی ها می جنگند، اگر قرار باشد این مرز را از دست بدهیم کم کم میدان باز می شود برای صهیونیست ها و مستکبرین، یعنی آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس.

ولی اینها می گویند، نه غزه و نه لبنان جانم فدای ایران، این میدان باز کردن دوباره، برای تسلط استکبار و صهیونیست است. یعنی خون شهدا را هدر دادن، یعنی همه زحمت های شما را از بین بردن.

دومین شعار این بود جمهوری ایرانی نه اسلامی!! اسلام ناب به میدان آمده است و این همه عزت و اقتدار و افتخار بخشیده است، این ها می خواهند باز گردند زیر سلطنت سلاطین. دوباره می خواهند بروند نوکر ناصر الدین شاه، فتحعلی شاه، و رضا خان و محمد رضا خان بشوند. جمهوری ایرانی نه اسلامی، برگردند و تن در دهند دوباره به ذلت و حقارتی که در زمان سلطنت سلاطین داشتند.

سومین هم، هنجار شکنی عجیبی نسبت به ولایت فقیه بود، یک مقام شامخ ولایت، امام و رهبری. شعارهایی که دادند بنده اما نمی خواهم بگویم.

یعنی هنجارشکنی بسیار شدید، این ها تماماً از طرف دشمن القا می شد که این طور کنند.

در نتیجه حمله کردند به خیمه های سید الشهدا (ع)در روز عاشورا، در نتیجه پرچم امام حسین (ع)را به آتش کشیدند.

چهارم، پشتیبانی انگلستان، آمریکا، صهیونیست ها و فرانسه. همه از این ها پشتیبانی می کردند و معنی آن این بود که تمام ارکان انقلاب و برکات انقلاب از بین برود، فتنه به این شکل بود، روی آن کارکرده بودند که در سال ۸۸به این وسیله کودتایی بوجود بیاید، انقلاب و زحمات و همه و همه نابود بشود.

فتنه بزرگی بود. این است که ما باید فتنه را بشناسیم و اهمیت نهم دی را در تاریخ اسلام بدانیم. این نهم دی مانند ۲۲بهمن است. یعنی همان طوری که با جوش و خروشش ما حرکت می کنید،۲۲بهمن را نشان می دهید، اینجا هم همینطور است، اگر آن حرکت و جوش و خروش نباشد و فرآموش کنیم کم کم همان فتنه گران بر می گردند.

این است که امروز هم در تاریخ انقلاب اسلامی ۹دی مانند ۲۲بهمن افزوده شده، یک روزی به ایام الله افزوده شد، امروز هم یک روزی است، یومی است از ایام الله.

ایام الله ای که قرآن کریم می فرماید(و ذکر هم با یام الله ) معنای آن چیست، این بدان معناست که بعضی از روزها یوم الله هستند، یوم الله غلبه پیغمبران بر مخالفین‌شان است.

این ها یوم الله هستند. روزی که قدرت و غلبه خداوند و عزتِ مسلمان ها نشان داده شود، یوم الله است، یعنی روز ۹دی همانطور است. اگر این مردمی که بصیرت و ایمان داشتند نیامده بودند به میدان همه چیز از بین رفته بود.
الحمدالله تعالی مردم ایران الان (امام فرمودند)از زمان مردم پیغمبر اسلام خیلی هم بهترهستند درست است آن زمان مقداد و عمار بودند، ولی الان میلیون ها انسان عاشق شهادت، میلیون ها هستند که اگر فرمان داده شود همه شان درجبهه ها حضور پیدا می کنند.

این مردم اند که شعارشان این است که خامنه ای کوثر است دشمن او ابتر است.

اگر شما به میدان نیامده بودید فتنه کارش را انجام می داد. این است که الحمدالله تعالی این مردم بیدار و بصیر هستند و یک درسی دادند، درسی دادند به مخالفین که اگر تکانی بخورید این مردم میلیونی جواب شما را خواهند داد، مشت محکم به دهان آمریکا و صهیونیست و همراهان آنها خواهند کوبید.

در پایان لازم می دانم از گردانندگان این مجلس تشکر کنم که با همت بلند ندای رهبر عزیز را لبیک می گویند و در حفظ ارزش های انقلاب کوشا هستند.

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
حسین نوری همدانی
۷/۱۰/۹۴
منبع: سایت رجانیوز

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

تقدیم به روح بلند شهید والامقام مصطفی فراوش

شهید مصطفی فراوش تقدیم به روح بلند شهید والامقام مصطفی فراوش مصطفی جسور بود. شجاع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.