خانه / آسمانی ها / اولین مادر شهیدی که بعد از خبر شهادت فرزندش و به سفارش شهید و وصیت او لباس سبز می پوشد:

اولین مادر شهیدی که بعد از خبر شهادت فرزندش و به سفارش شهید و وصیت او لباس سبز می پوشد:

 اولین مادر شهیدی که بعد از خبر شهادت فرزندش و به سفارش شهید و وصیت او لباس سبز می پوشد:

2

شهید خدایی خراط نژاد(افتخاری زاده)

سال ۱۳۶۱ به عنوان مسئول تعاون و ایثارگران سپاه دزفول خدمت می کردم، شایعات زیادی در شهر بود که باعث دلسردی مردم می شد به همراه بردار عبدالرحمن نیکیان به منطقه رفتم اولین محل تعاون تیپ ۳ دزفول برادر حاج محمدحسین زمانی راد را دیدیم از آمار شهدا پرسیدم هیچ گونه اطلاعی نداشت. به ناچار به محل درگیری و منطقه عملیات رفتیم ۲۲ نفر از رزمندگان دسته شهید کریم ناحی همگی شهید شده بودند و آمار پلاک ها را گرفتیم و به تعاون تیپ ۳ آمدیم تا فامیل ها را مشخص کنیم، هر پلاک را که میخواندم، زمانی بلند گریه می کرد، فرماندهان می گفتند دسته عمل کننده با لب تشنه ساعت ها با دشمن جنگیدند و خط دشمن را شکستند و کلید فتح خرمشهر را به دست آوردند و دشمن با هواپیما آنها را بمباران کرد!

در بین شهدا یکی مرا بسیار متاثر کرد دوست صمیمی دوران بچگی و جوانیم مداح اهل بیت شهید خدایی خراط نژاد که در مسجد نجفیه سال ها با هم بودیم.

وقتی وصیت نامه خدایی را خواندم نوشته بود روی مزارم عکسی از من نصب کنید که با لب خندان باشد. کسانی که مخالف ولایت و رهبریند روی مزارم نیاید، حسین افتخاری زاده برادر شهید: قرار شد اگر یکی از ما ها شهید شد دیگری به مادرم بگوید لباس سبز بپوشندنه لباس سیاه، و مادر قهرمانش چنین کرد، در مسجد نجفیه وقتی فهمیدم برادرم شهید شده کمرم شکست، از آن روز رفتم و لباس سپاه را پوشیدم.

مادر شهید خدایی اولین مادر شهیدی که به جای لباس عزا لباس سبز به تن کرد.

راوی: غلامحسین سخاوت

برگرفته از کتاب اولین ها

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

خاطرات قرارگاه قدس

*✍️خاطرات قرارگاه قدس* ?????? *✍️۱-پس از شروع۸ دفاع مقدس سپاه پاسداران نیز برای حمله به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.