خانه / خاطرات درباره ی حملات موشکی،بمباران،توپخانه / همه چیزمان فدای یک تار موی امام

همه چیزمان فدای یک تار موی امام

اولین خانمی که در ایام موشکباران و حملات توپخانه­ ای مزدوران بعث عراق به دزفول صدها زن شهیده را غسل و کفن کرد و زمانیکه موشک به خانه­ اش اصابت کرد جلو دوربین خبرنگاران گفت: همه چیزمان فدای یک تار موی امام

7

حاجیه خانم فاطمه سلطان کواکب

زنی دلیر، شجاع و باغیرت بود. وی به همراه شوهر فداکارش در انقلاب اسلامی و سپس با شروع جنگ تحمیلی در کنار امام خمینی (ره) و مردم مقاوم دزفول در ایام موشکباران­ها و حملات توپخانه­ ای و بمباران­ هواپیماهای متجاوز رژیم بعث عراق لحظه­ ای شهر را ترک نکردند. زمانیکه در سال ۱۳۵۹ موشک به محله­ ی جولیان اصابت کرد و صدها خانه مسکونی تخریب شد او به امدادرسانی و یاری مردم شتافت و یک خانواده آسیب­دیده را به خانه ­اش آورد تا سرپناهی  داشته باشد.

او به مداوای مجروحین جنگ می­ پردازد پس از آنکه شدت جنگ و موشکباران­ها آمار شهدای زن را بالا می ­برد، او شجاعانه به غسالخانه ی شهیدآباد می­رود و شهدای زن را غسل و کفن می­ کند و تا پایان جنگ صدها شهیده را قربت­ الی ­الله غسل می­دهد. یکبار که موشک دقیقاً به منزل ایشان اصابت کرد و کل وسائل خانه و زندگی بکلی تخریب و نابود گردید وقتی او و دخترانش را از زیر آوار بیرون کشیدند مقابل دوربین خبرنگاران با حجاب کامل اسلامی قرار گرفت و گفت: همه چیز ما خانه و زندگی ما، جان ما و فرزندان ما فدای یک تار موی امام خمینی (ره)، ما شهرمان را خالی نمی­ کنیم. ما تا آخرین لحظه­ ای که جان در بدن داریم از اسلام و انقلاب و امام و رزمندگان دفاع می­ کنیم و با همین سخنان کوتاه که از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد به رزمندگان اسلام و ملت ایران روحیه­ ای عجیب داد و همه را به گریه­ ی شوق وا داشت. عشق و ارادت او به خاندان پیغمبر (ص) و به خصوص حضرت فاطمه (س) و اهل بیت (ع) باعث شد که او در تمام مدت عمر در راه اسلام و انقلاب قدم بردارد و دوش به دوش همسر در امرار معاش و تربیت فرزندانی صالح و قرآنی الگو و زبانزد دیگران باشد و تقوا، حجاب، احسان، خدمت و شجاعت علوی و فاطمی را به ارث ببرند. حضور در راهپیمایی­های ضد رژیم شاه، با پیروزی انقلاب شرکت در جلسات قرائت قرآن، کمک ­رسانی به افراد محتاج و دستگیری رنج­دیدگان از خصوصیات بارز و سرآمد فرزندان صالح این خانم مؤمنه باشد. سرانجام این زن مؤمنه صالحه ی دوران، در روز عید سعید غدیر خم مورخ ۱۳۸۲ به آرزوی دیرینه­ اش رسید و نامش در عرش الهی به صدا درآمد و به میهمانی خوان الهی فراخوانده شد، حاجیه خانم فاطمه سلطان کواکب معروف به حاج فاطمه خیاط اولین زن مجاهد دزفولی است که صدها زن شهیده را غسل و کفن کرد.

راوی: غلامعلی الهی

منبع: برگرفته از کتاب اولین ها اثر غلامحسین سخاوت

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

اصابت موشک به محله ی آقامیر دزفول

خانم فاطمه عادلیان ما خانه­ ی برادرم مهمان بودیم. منزل ایشان در خیابان وصال بود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.