خانه / گاهی متفاوت / برای وحدت مردم غیور دزفول و اندیمشک

برای وحدت مردم غیور دزفول و اندیمشک

 

آنچه که مردم دزفول و اندیمشک را از هم جدا می کند مسلما مردم باغیرت و شهید داده ی این دو شهر همسنگر نبوده و نیست. ما روزگاران زیادی را با هم و در کنار هم گذرانده ایم، اقتصادمان یکی بود، اجتماع مان یکی بود، جنگمان یکی و صلح مان یکی، رزمندگانمان با همدیگر و با یک هدف واحد در برابر دشمن، پشت به پشت همدیگر از سرزمینمان و انقلابمان دفاع میکردیم، هیچ برتری و خصومتی با یکدیگر نداشتیم، شهدای ما شهدای اندیمشک و شهدای اندیمشک شهدای ما بوده و هستند، خودِ حقیر دوستان نابی را در اندیمشک داشته و دارم که هر یک از دیگری برایم عزیزتر است.
بطور قطع و یقین اعتقاد دارم که، سر منشا اختلافاتی که این روزها به آن دامن زده می شود از بی تقوائی مسئولینی هست که بودن خود را در ایجاد اختلاف و دو دستگی می بینند و لذا با ایجاد برخی شبهات و مسائل ناصواب آب را برای گرفتن ماهی مورد دلخواه خود گل آلود می کنند غافل از اینکه عمر دنیای فانی و خواستن های نفسانی بزودی تمام می شود و باید فردا جوابگوی اعمال امروزمان باشیم.
متأسفانه این مشکلات موجود با روی کار آمدن طیفی خاص شروع می شوند و هستند مردمی که نگاهشان به مسئولانشان می باشد که: الناس علی دین ملوکهم، ما در سه دوره پیش هم شاهد بروز این مشکلات بودیم، دوره گذشته آرامشی بوجود آمد که در این دوره نیز، آن آرامش تبدیل به تنش گردید، نمی دانم مسئولان ما در این استان یا لااقل در شمال استان کی میخواهند تفکر خود را فرا شهری و فرا استانی کنند، چرا بجای اینکه زیر همدیگر را خالی کنند نمی آیند بفکر کلّ استان باشند و طرحهای ملی و منطقه ای را در این استان فلاکت زده که هیچ دولتی تابحال در فکرش نبوده بیاورند!؟
مگر کم قدرتی دارند اگر این هیجده نماینده بخواهند با وحدت و انسجام از کل استان دفاع کنند و با قرار دادن دست در دست یکدیگر، در جهت ریشه کن کردن فقر، بیکاری و ایجاد فضاهای فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی اقدام های مناسبی بکنند؟!
متأسفانه در هیچ یک از دوره های نمایندگی تا آنجایی که یاد دارم مردم این استان با همدیگر دیده نشده اند و هیچ مجمع نمایندگانی را که دل در گرو کلّ استان داشته باشد تجربه نکرده ایم. مطمئنا تا زمانی که ما و نمایندگان ما نخواهند ،خداوند هیچ تغییری را بوجود نمی آورد حتی یغیّروا ما باانفسکم
از خداوند می‌خواهم که بذر محبت دوستی صمیمیت و برادری را در دلهای مردم این دو شهر شهید پرور و همسنگر و نیز در کلّ مردم و مسئولان این استان عقب نگه داشته شده بکارد تا درو کنیم میوه شیرین وحدت و همدلی را. آمین.

عبدالرحیم پارسافرد

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

مردم خوزستان چوب «بی‌تدبیری دولت» را می‌خورند نه «عذاب الهی» را

ناوران نانو سالهاست برای رخدادی همچون بحران اخیر قطعی برق خوزستان چاره اندیشیده و راهکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.