خانه / دل نوشته / راه شهید چیست(۴) مسئولان و مردم به هوش باشید

راه شهید چیست(۴) مسئولان و مردم به هوش باشید

بسمه تعالی
شهید محمد کایدخورده: (خطاب به بعضی ها که هنوز دل در گرو غریبه ها دارند)

الحمدلله ملت عزیز ما از امتحانات خودش قبول شده است ولی من چند جمله ای سخن دارم با آنهائیکه در این ملتند و از این ملت نیستند. ای کسانیکه شهیدان در کنار شما بخاک نشسته اند و احساس نمی کنید. ای کسانیکه دل سوخته مادران و پدران شهیدان و اشک گرم آنها را می بینید ولی احساس نمی کنید. ای کسانیکه پیام اسرا را می فهمید و می دانید که چه شکنجه هائیکه از بعثی ها که نمی خورند احساس نمی کنید. ای کسانیکه انتظار قلب مادران شهیدان مفقود را می بینید ولی احساس نمی کنید و ای کسانیکه دل بدنیا بسته اید و زندگی آن، دانسته باشید که انسان برای به تکامل رسیدن به دنیا آمده است نه برای فقط و فقط در این دنیا زندگی کردن و اگر می خواهید به تکامل انسانیت برسید بایستی لباس حقیقت بپوشید و هر که لباس حقیقت بپوشاند بایستی همانند علی(ع) با فرق شکافته از دنیا برود و همانند حسین با سر بریده یا همانند عباس با دو دست بریده یا همانند علی اصغر تیر درگلو و یا همانند شهیدان این زمانه با بدنی پاره پاره که یا قابل غسل نیستند و یا جسد آنها در صحراها مانده اند باید از دنیا رفت. این است الگوی مردان حقیقت. بیائید تا قبل از اینکه از این دنیا بروید چاره ای بجوئید. امیدوارم که خداوند همه­ ی ماها را جزء مردان حقیقت جوی خودش بداند.

“در عصر ما برای کسانی که می خواهند بصیرت داشته باشند به وضوح دست فتنه و فتنه گرها هویداست. واقعا چرا عده ای خود را از دامان پر مهر ولایت کنار کشیده، ساز مخالف زده و دل خود را با بیگانگان گره می زنند آیا فریاد این شهید بزرگوار را نمی شنوند؟ ”

شهید عبدالرحیم بساق زاده:

من از تمام اقشار ملت می‌خواهم هر کدام به نوبه خودشان در هر گوشه‌ای که کار می‌کنند و در هر قسمتی از این نهادها و ارگانها که کار می‌کنند بتوانند این سازندگی که امام گفته، به نحو احسن انجام دهند. آن برادری که در فلان اداره است، در آموزش و پرورش است، وظیفه خودش را به نحو احسن انجام بدهد. آن برادری که در سپاه است، در ارتش است، اینها هر کدام به نوبه­ی خودشان وظیفه‌شان را انجام بدهند و همچنین تمام آن برادر و خواهرهایی که در قسمتهای مختلف هستند، آن کاسب کار آن بازاری وظیفه اسلامی خودش را بایستی انجام بدهد. انشاء الله

شهید عبدالحسین خبری: (خطاب به مسؤلان)

مسئولین، هر کس که می خواهد باشد، مواظب باشید (ریاست میدان آزمایش است.امام علی(ع)) ناراحت نباشید که این را می گویم حکم خدا باید اجرا شود. از شما می خواهم کاری را که به شما داده اند، نیت قربت بگیرید و انجام دهید و فعال باشید. روح کسل را از خود دور کنید. حکم خدا را اجرا کنید، تواضع داشته باشید. تواضع این نیست که در سخن، خود را کوچک نشان دهید این اشتباه است تواضع قلبی ما می خواهیم. هرکس لیاقت نداشته باشد بی تعارف می گویم نباید مسئول باشد. هر کس تقوای ضعیفی دارد باید خودش کنار برود یا اینکه به اندازه­ی تقوایش مسئولش کنید. دنیا را عبث نگیرید و سبک نشمارید. هرکس تقوا دارد باید مسئولیتش بیشتر باشد هر کس که باشد و در خط امام باشد. مسئول را باید براساس تقوا بگذارید همانطور که پیامبر اکرم(ص) اینکار را می کرد. هرکس که می داند(در وجودش) تقوا دارد. هر نفسی از حال خودش خبر دارد و می داند، تعارف نباید بکند. خدا را شکر کند، با جدیت و اخلاص کامل در راه رضای خدا کار خود را آغاز کند. قیامت سئوال می کنند تو که می دانستی لیاقت این مسئولیت را نداری چرا قبول کردی؟ تاریخ را نباید تکرار کرد عبرت باید بگیریم غاصب نباید باشیم.

برادران، تاریخ را تکرار نکنید. حالا علی(ع)نیست ولی شیعه­ ی علی(ع) هست پس حکم خدا را سبک نشمارید ومسئولیت را براساس تقوا بگذارید. خداوند همه­ ی ما را از دست شیطان حفظ گرداند و یاریتان بفرماید.انشاءالله.

“هم اکنون ملت عزیزمان مورد هجوم تحریم های ناجوانمردانه ­ی دشمنان قسم خورده واقع شده است و صبوری این مردم فهیم، بسیار حیرت آور و البته باعث مباهات است. این ملت از آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی تا کنون وظیفه­ ی خود را انجام داده و به حول و قوه­ی الهی نیز انجام می دهد و اوامر ولی فقیه خود را نیز بخوبی مطیع بوده است. اما این عده ای از مسؤلانند که در برهه ای از زمان، با ضعف مدیریت خود موجبات زحمت را برای مردم بوجود آورده اند. اینکه بعد از گذشت سی سال از انقلاب شاهد ازدحام مردم در بازار و هر اداره و ارگانی دیگر هستیم شک نکنید که آن، چیزی جز ضعف مدیریت نیست. و یا می بینیم در سطح جامعه از نظر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و …  بیش از حدی که تحریم ها موجب شده اند مشکل پیدا کرده ایم، این ضعف مدیریت است. و این شاید همانی است که این شهید بزرگوار می نویسد که: معیار گرفتن مسؤلیت فقط و فقط تقواست. و به قول امام خامنه ای که فرمودند: با دستمال کثیف نمی شود جایی را تمیز نمود. ناگفته پیداست زحمات مخلصانه­ و بی شائبه­ ی برخی از مسؤلین در تاریخ سی ساله­ی انقلاب که باعث پیشرفت های عظیم و غرور آفرین شده، واقعاً ستودنی است و اجر و پاداش آنها جز از عهده­ی خداوند کریم از کسی ساخته نیست. ”

شهید حسین ناجی:

اماممان این پیر همیشه در سنگر خروشان و این نائب ولی عصر(عج) فرمود: شما دزفولی ها امتحان خود را داده اید. ای آفرین بر امتی که امامش این چنین، به حق (او را) تمجید کند. مبارک باد بر شما و ای ننگ و نفرین بر امتی که امامش بر سر او فریاد بزند که: (هل من ناصرا ینصرنی) ولی امامشان را تنها بگذارند.

و اکنون ما که در دامان فرزند حسین (ع)، خمینی بزرگ، تربیت شده ایم هرگز تن به ذلت و خواری نمی دهیم. پس یک قدم از مواضعمان به عقب نمی رویم. بلکه با حضور دائمی خود در صحنه­ ی نبرد (اعم از سیاسی و نظامی و اقتصادی و ….) مشتی محکم بر(دهان) تمامی ابر قدرت ها و ابر جنایتکاران و امثال آنان می کوبیم و هرگز در این قرن، فرصت ظلم را به آنها نخواهیم داد و تاریخ در آینده گویای این مطلب است و به قول اماممان اگر زنده بمانیم پیروز و سرافرازیم و اگر بمیریم شهیدیم و این آرزو و انگیزه­ی هر مؤمن و معتقد به خدا و قیامت است.

انقلاب اسلامی را که حاصل خون تمامی شهیدان است را پاسداریش کنید و تا توان دارید از آن حمایت کنید، زیرا که اکنون چشم مردم ستمدیده­ی جهان به این انقلاب و این رهبری است و هر گونه سهل انگاری و کم کاری در این راه خیانت به اسلام و انقلاب و خون شهیدان در طول تاریخ است.

ان شاالله که با صدور این انقلاب به تمامی ممالک اسلامی، عموماً و منطقه­ی خاورمیانه، خصوصاً، زمینه­ ی فوری و جدی برای ظهور حضرت مهدی (عج) ایجاد شود و ما هر چه زودتر به خواست خداوند شاهد سقوط یکایک پادشاهان مستبد و حکومت های خودکامه­ خواهیم بود و هشدار که جهان را بزودی ۲۲ بهمن ها و فجرهای دیگر در پیش است. و این وعده­ی خداست که: الم تر کیف فعل ربک  ….. الی آخر.

“این شهید عالیقدر آنچنان زیبا نگاشته که قلم شکسته ای چون من، یارای توضیح دیگر ندارد.”

والسلام

خداوندا ما را با شهدای عزیزمان محشور فرما. الهی آمین

ناصر آیرمی

۹/۱۱/۹۱

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

خاکریز خاطرات ، خدایا چرا صبح نمی شود ، شهید علیار خسروی

خاکریز خاطرات ، خدایا چرا صبح نمی شود ، شهید علیار خسروی بی آنکه مرا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.