خانه / آسمانی ها / فهمیده های دزفول

فهمیده های دزفول

]]]                       

                     شهید حبیب جاموسی                             شهید محمدتقی جاموسی

 

عملیات طریق القدس فتح بستان و سوسنگرد شروع شده بود. رزمندگان اسلام از سراسر کشور به جبــهه ها هجوم آورده بودند و دزفول قهرمان هم این بار فرزندانش را به نبرد با کفر جهـانی گسیـــل کرد.

من در واحد ایثار گران تعاون سپاه دزفول خدمت می کردم. بخشنامه ای صادر گردید که حقوق رزمندگان بسیجی در خط را ماهانه تعاون به درب منزل رزمندگان ببرد و به خانواده ها تحویل دهد.

دو پسر عمو بودند به نام حبیب جاموسی و محمد تقی جاموسی. همسایه بودند.

روز ۶۰/۹/۸ از بسیج مسجد حاج صوفی با فرمانده پایگاه مقاومت برادر حسین جوکار به درب منزل آنها رفتیم.

پدر و مادرشان به استقبال مان آمدند.حقوق را دادیم. آنها سؤال کردند: تو را به خدا بگو مگر آنها شهید شده اند؟ گفتم: نه والله بخشنامه آمده تا ما حقوقشان را بیاوریم درب منزل و هم احوالی بپرسیم.

گفتند: سابقه نداشته شما بیایید. چه قدر توجیه کردیم تا آنها قانع شدند و خداحافظی کردیم. فردا صبح ۶۰/۹/۹ عملیات فتح بستان شروع شده بود.

نیروهای رزمنده دزفول به میدان مین دشمن رسیده بودند. و به خاطر لو لفتن عملیات، فرصت خنثی کردن مین ها را نداشتند. برای جانفشانی تعدادی داوطلب می خواستند تا از میدان عبور کنند و دیگران دنبال آنها معبری باز کنند. ده ها رزمنده خود را روی مین کوفته وپل گوشتی را بوجود آوردند در پی آنها صدها نفر رزمنده از روی گذشته و معبر فتح بستان باز شد. نام دو نفر از این شهیدان که هر دو پسر عمو بودند به چشم ها را نوازش می داد.  حبیب جاموسی و محمدتقی جاموسی.

بر گرفته از کتاب ققنوس جنوب اثر غلامحسین سخاوت

 

 

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

خاطرات قرارگاه قدس

*✍️خاطرات قرارگاه قدس* ?????? *✍️۱-پس از شروع۸ دفاع مقدس سپاه پاسداران نیز برای حمله به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.