خانه / مطالب دوستان / یکی از مهمترین عوامل تمام تحریم های دشمن همین فتنه ۸۸ بود/ کدام توبه سران فتنه را بپذیریم؟

یکی از مهمترین عوامل تمام تحریم های دشمن همین فتنه ۸۸ بود/ کدام توبه سران فتنه را بپذیریم؟

یکی از مهمترین عوامل تمام تحریم های دشمن همین فتنه ۸۸ بود/ کدام توبه سران فتنه را بپذیریم؟

55

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه گفت: حربن یزید ریاحی جلوی کاروان امام حسین(ع) را می گیرد، ولی روز عاشورا پشیمان گشته و توبه می کند و در رکاب حضرت می جنگد تا به شهادت می رسد.
به گزارش “منبری ها”حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در گفتگو با سپاس در خصوص توبه پذیری گفت: قطعا دین اسلام دین رحمت و محبت است که بر مدارا تاکید و از خشونت بیزار است و تاکید فراوان دارد که حتی تلاش کنید دشمنان را هم با محبت و مدارا به اسلام دعوت کنید، اما اینکه برخی تلاش می کنند حتی دوستان را از دایره خودی و دوستی بیرون رانند، کار درستی نیست.

وی ادامه داد: سیره پیامبر اسلام اینگونه بود که حتی وقتی یهودی بر سرش خاکستر می ریخت، با اخلاق خوب و حضور بر بالین همان یهودی در وقت بیماری، باعث می شد که یهودی به پیامبر ایمان آورده و در رکاب پیامبر اسلام هم به شهادت برسد. پس در این اصل کلی جای هیچ تردیدی نیست و همه ما هم باید تلاش کنیم این اصل کلی را پیاده کنیم.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه افزود: لایحه جذب حداکثری توصیه مقام رهبری است. اما اینکه این قاعده را برخی بر مصادیقی جاری می کنند که اهل ندامت و پشیمانی از خطاهای گذشته خود نیستند و توبه نکرده و حاضر نیستند بپذیرند که اشتباه کرده اند و بلکه بر اشتباه خودشان اصرار هم دارند، این تطبیق غلطی است و اصلا قابل دفاع نیست.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: گاهی کسی مثل حربن یزید ریاحی با هزارنفر جلوی کاروان امام حسین(ع) را می گیرد، ولی روز عاشورا پشیمان شده و از حضرت عذرخواهی می کند و در رکاب حضرت می جنگد تا به شهادت می رسد. این قطعا توبه اش پذیرفته است. حتی حضرت بر بالینش هم حاضر می شود و می گوید چه نام نیکی مادرت بر تو نهاده است،حقا که حر هستی.

وی افزود: اما در آن معرکه حسین بن نمیر و شمرابن ذی الجوشن و عمر سعد هم بودند که برخی از آنها شخصیت های مهمی بوده و در راه اسلام کارهای فراوانی انجام می داده اند. شمر از سپاهیان امیرالمومنین در جنگ صفین بود و حتی زخمی هم شد؛ یا عمربن سعدابن ابی وقاس که پسر فاتح ایران بود، آدم های کوچکی نبوده اند و خدماتی در طول عمرشان نسبت به اسلام کرده بودند، اما همین آدم ها به دلایل دنیاگرایی و لقمه حرام در شکم رفتن، و اندیشه غلط پیداکردن، در مقابل امام حسین(ع) ایستادند و با وضع بسیار خشونت آمیز و غیراخلاقی و غیرمنطقی با آن حضرت برخورد کردند و ایشان را به شهادت رسانده و اهل بیت عصمت و طهارت را به اسارت بردند و تا آخر عمرشان هم اصرار بر این جنایتشان داشتند و توبه هم نکردند.

حجت الاسلام خسرو پناه بیان داشت: حالا بگوییم که، مثلا باید توبه شمر را پذیرفت! اصلا توبه ای نکرده که پذیرفته شود. آن هم کسی که این همه جنایت کرده است. آیا اگر کسی به طور عمد با ماشین ده نفر آدم را به کشتن داد، کجای قانون و شرع و نظام حقوقی می گوید که اگر این آدم توبه کرده، توبه اش را بپذیریم و رهایش کنیم؟!

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در خصوص اظهارات رئیس جمهور گفت: من نمیدانم واقعا مقصود ایشان(آقای روحانی) همین فتنه گران سال ۸۸ بود یا غرض دیگری داشت، خود ایشان باید توضیح دهد. اما اگر منظورشان همان فتنه گران سال ۸۸ باشد، یادمان نرود اینها ضربه ای بزرگی به نظام جمهوری اسلامی زدند. ولو سال ها هم در مواقع جنگ و در مواقع مختلف، در دولت و مجلس خدمت کرده باشند. ولی سال ۸۸ آسیبی جدی به نظام زدند و به خون شهدا خیانت کردند و خیانتشان هم خیانت کوچکی نیست.

وی ادامه داد: سران فتنه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ گفتند: ما این انتخابات را قبول نداریم و باید ابطال شود و برای برگزاری مجدد انتخابات شورای نگهبان و وزارت کشور را هم قبول نداریم و این نظام را قبول نداریم و باید سازمان های بیگانه بیایند در کشور این انتخابات را برگزار کنند، که این یعنی دودستی کشور را به بیگانه دادن.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: سران فتنه  وقتی دیدند که نظام زیر بار این خواسته اشان نمی رود و می گوید: اگر تردید دارید بیایید آرا را بشمارید، می گفتند: نه، ما آرا را هم نمی شماریم و از همین الان حکم می دهیم که این انتخابات باطل است. آنان با چه منطقی این حکم را دادند؟ و بعد هم جوانان را تحریک کرده و در خیابان ریختند و پشت سرهم بیانیه دادند که رادیوهای بیگانه، آمریکا، اسرائیل، صهیونست ها، منافقین و سلطنت طلب ها، همان هایی که با بمب گذاری در بازار مردم را تکه تکه می کردند، از این ها حمایت می کردند.

خسروپناه بیان داشت: سران فتنه یک بار هم در مقابل این حمایت ها حرفی نزدند و نگفتند ما این حمایت ها را قبول نداریم، بلکه سکوت کردند. در حالی که در مقابل بیانات مقام معظم رهبری و امت حزب الله بیانیه می دادند و در نتیجه اش این همه جنایت شد و به نظام آسیب زده شد.

وی گفت: یکی از مهمترین عوامل تمام تحریم های دشمن همین فتنه ۸۸ بود. پس بنابراین اول باید این فتنه گران اظهار پشیمانی و توبه کنند، و البته بعد از توبه مسئله محاکمه منتفی نمی شود. چراکه فرضا اگر انسانی جنایت کرد و بعد توبه کرد، این توبه اش برای اینکه برایش حکمی جاری نشود کفایت نمی کند. لذا متاسفانه ما هنوز از هیچ کدام از سران فتنه و اطرافیانشان، اظهار ندامت و پشیمانی ندیده ایم.

منبع: سایت حجت الاسلام خسرو پناه

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

این داستان نمی تواند اتفاقی باشد؛ سه بار کنایه و تقابل جویی با فرمایشات رهبر انقلاب در دو سخنرانی روحانی/ حداقل التزام عملی به ولایت فقیه چقدر است؟!

گروه سیاسی – رجانیوز: بررسی سخنرانی روزهای اخیر رئیس جمهور، پس از بحران خوزستان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.