خانه / گاهی متفاوت / آیت‌الله علم‌الهدی: رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم جلوی جنگ را گرفتند؛ نه برجام / اگر مدافعان حرم نبودند امروز داعش وسط ایران بود

آیت‌الله علم‌الهدی: رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم جلوی جنگ را گرفتند؛ نه برجام / اگر مدافعان حرم نبودند امروز داعش وسط ایران بود

new002

آیت‌الله علم‌الهدی: رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم جلوی جنگ را گرفتند؛ نه برجام / اگر مدافعان حرم نبودند امروز داعش وسط ایران بود
خطبه دوم ـ ما با برجام و مذاکره جلوی جنگ را نگرفتیم. ما با این قهرمانان مدافع حرم جلوی جنگ را گرفتیم. اگر صد تا برجام دیگر هم امضا می‌شد اما این مدافعان نبودند، امروز داعش و عمال آمریکا وسط این کشور بودند و با وضع ذلت‌باری ما را نابود می‌کردند.
امام جمعه مشهد مقدس با تاکید براینکه به تمام کشورهای منطقه که مزدور آمریکا هستند، دسترسی داریم، گفت: با برجام و مذاکره جلوی جنگ را نگرفتیم بلکه با مدافعان حرم جلوی جنگ را گرفتیم، اگر این مدافعان حرم نبودند امروز آمریکا و داعش وسط این کشور بودند.

 آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: هنگامی که یک انسان در درون فکر و خاطره‌اش یاد خدا تجلی می‌کند خداوند نیز در کنار اوست و حتی این تعبیر نیز از باب تسامح است زیرا خداوند می‌فرماید از رگ گردن نیز به انسان نزدیک‌تر است و البته به شرط اینکه به یاد خدا باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: گاهی یک کلمه «یاالله» هم انسان را زیر و رو می‌کند و هم کسانی که این کلمه را می‌شنوند دچار تغییر و تحول می‌کند اگر به یاد خدا بودم و خدا نیز در درون ذهن و جان من تجلی داشته باشد این «یاالله» منقلب کننده است ذکر خدا این خصوصیت را دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: خداوند حضور دارد اما ما در محضر خداوند حضور نداریم چون در محضر خدا نیستیم صدا زدن خدا نتیجه‌ای برای ما ندارد، هزار بار «یاالله» می‌گوئیم و مشکل سر جای خود باقی است زیرا تو در محضر خدا نیستی و دور از خدا هستی این معنای ذکر خداوند است.

وی بیان کرد: در قرآن پنج جا از یاد خدا سخن به میان آمده است در سوره انسان می‌فرماید که نام خدا را صبح و شام به یاد بیاور، از خدا درون وجود انسان تصویری وجود ندارد که انسان بخواهد خود خدا را یاد کند و باید اسم خداوند را به یاد بیاورد و ذکر کند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: هر تصویری که درون ذهن انسان نسبت به خدا شکل بگیرد آن خدا نیست بلکه مخلوق دیگری است زیرا خود خدا قابل تصویر نیست و بشر از خدا تصویری ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: اواخر ماه ذی‌الحجه ایام پربرکتی از نظر تجلی خاطرات ولایت اهل بیت(ع) بوده و سزاوار است این روزهای خاص را در جهت بزرگداشت آن بیشتر از این اقدام کنیم، بیست و چهارم این ماه، روز مباهله و بیست و پنجم ماه ذی الحجه روز خاتم‌بخشی حضرت علی(ع) و نزول آیه ولایت است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: تجلی‌گاه عظمت اهل‌بیت(ع) “جریان مباهله” است، در تمام اسناد ولایت حضرت علی(ع)، سندی ظاهرتر و بارزتر و روشن‌تر از آیه ولایت در سوره مائده نداریم که سند عظمت ولایت است.

وی خاطرنشان کرد: از صدا و سیما و شورای فرهنگ عمومی درخواست برنامه‌ریزی وسیع در راستای بزرگداشت این ایام را دارم، خوشبختانه ۲۵ ذی الحجه روز خانواده نامگذاری شده است و مقام معظم رهبری نیز در این حوزه مسائلی را فرموده‌اند، این روز قابل توجهی است و امیدواریم رسانه‌ها در این مورد مسئولیت خود را به‌خوبی ایفا و اجرا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه جریان مباهله فقط یک داستان تاریخی نیست، تصریح کرد: در جریان مباهله پیامبر اسلام(ص) با نصارای نجران، آنان عنوان کردند ما اجتماع می‌کنیم و به پیامبر اکرم(ص) نیز دستور داده شد که این‌ها اجتماع کنند و مسلمانان نیز حضور یابند و مباهله کنند، یعنی نسبت به یکدیگر نفرین صورت گیرد تا هر که بر حق نیست، بر وی عذاب نازل شود و چنین پیشنهادی از سوی پیامبر اسلام (ص) به نصارا ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه ابتدا نصارا قبول کردند، گفت: این‌ها سپس مباهله را برهم زدند و این مسئله از سوئی حقانیت اسلام را اثبات کرد و بر دشمن نیز این حقانیت ثابت شد، نکته دومی که در این مباهله مشخص شد، این بود که اهل‌بیت(ع) بر هویت امت اسلام تسلط داشتند، یعنی وجود اهل‌بیت(ع) در دل امت، این امت را امت اسلام قرار می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: محوریت اهل‌بیت(ع) عامل هویت امت اسلامی به‌عنوان اسلام است و نکته سومی که در مباهله روشن شد، این بود که در مباهله، همه اسلام در برابر همه کفر قرار گرفت و وقتی همه اسلام در برابر همه کفر قرار گرفت، آنچه تجلی یافت، صلابت و اقتدار اسلام بود. اکنون امروز روز مباهله اسلام است چراکه همه کفر در برابر همه اسلام قرار گرفته و تمام کفر بسیج شده تا اسلام را براندازی کند.

وی بیان کرد: اگر در جبهه‌گیری خود همه اسلام را برابر همه کفر قرار دهیم، صلابت و اقتدار ما بازدارنده کفر است منتهی این ما هستیم که باید همه اسلام را برابر همه کفر قرار دهیم و اگر در این تقابل همه اسلام را مقابل کفر قرار ندادیم و ارزش‌های دین را بخاطر برخی تسامحات صرف‌نظر کردیم و در مقابله با کفر صلابت کفر چشم ما را پُر کرد، موفق نمی‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: اگر خط سیاست خارجی را براساس توسعه تعامل با کفر قرار دهیم، نخستین شکست متعلق به ما است، امروز ما وظیفه داریم در مقابله با کفر، همه اسلام را پای کار بیاوریم و در خط تساهل و تسامح با کفر قرار نگیریم.

وی بیان کرد: اگر هر نوع قرارداد و برنامه‌ای را با هر شرایطی، از کفر بپذیریم مسلماً شکست می‌خوریم و نابود می‌شویم. ما امروز در منطقه در عرصه سیاست و قدرت استکبار را به هزیمت مجبور کردیم به‌خاطر این بود که اسلام را نشان دادیم. دفاع مقدس ما نیز یک مباهله بود و تمام اسلام مقابل تمام کفر قرار گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: اکنون خوشبختانه مقابل دشمن تمام اسلام آمده است، ما کفر را با این روحیه شکست می‌دهیم، با برجام و مذاکره جلوی جنگ را نگرفتیم و با مدافعان حرم جلوی جنگ را گرفتیم، اگر این مدافعان حرم نبودند امروز آمریکا و داعش وسط این کشور بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: این یک تحلیل غلط و باطل است که بگویند در طول انقلاب دوبار جلوی جنگ را گرفتیم، یکی در دولت اصلاحات و دیگری در دولت یازدهم؛ این اشتباه است. ما ۲۷ سال است جلوی جنگ را گرفته‌ایم، آمریکا در اطراف ما حضور دارد و علت اینکه به ما نزدیک نمی‌شود، قهرمانی‌های هشت ساله دفاع مقدس و فداکاری‌های امروز مدافعان حرم است.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور روز گذشته رسماً اعلام کرد کشورهای خارجی به برجام عمل نکردند. کجا، برجام جلوی جنگ را گرفت؟ استکبار از نیرویی که در کویر عراق می‌جنگد، می‌ترسد. به تمام کشورهای منطقه که مزدور آمریکا هستند، دسترسی داریم.
منبع: خبرگذاری تسنیم

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

برای وحدت مردم غیور دزفول و اندیمشک

  آنچه که مردم دزفول و اندیمشک را از هم جدا می کند مسلما مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.