خانه / دل نوشته / کلنگ زنی

کلنگ زنی

روزگار عجیبی است ، چهارشنبه گذشته در مراسم کلنگ زنی شرکت کرده بودم  . می پرسید کدام طرح قرار بود افتتاح شود ؟ کدام کلنگ زنی ؟ …

هفته گذشته برای کندن مزار ابراهیم کلنگ زدیم و این چهارشنبه مراسم کلنگ زنی  محل احداث یادمان شهدای اتوبوس آسمانی گردان بلال بود .

مسئولین شهری ادارات دزفول و آبادان و عده ای از پیشکسوتان و کهنه رزمندگان دوران دفاع مقدس آمده بودند تا هم تجدید عهدی کرده باشند با یاران شهید خود و هم مرهمی بر دلهای دردناک خود بگذارند . دلهایی که این روزها عزادار یکی دیگر از آسمانی های گردان بلال اند .

حاج ابراهیم مقامیان پور

نمی دانیم شاید ابراهیم هم یکی از سرنشینان این اتوبوس آسمانی بود که با تاخیر سوار شد ! شاید اگر ابراهیم آن روز همراه فرمانده شهید محمود دوستانی و دیگر بچه ها برای آوردن وسایل گردان رفته بود ، همان موقع آسمانی می شد و امروز این داغ جگر سوز را بر دل های دوستان نمی گذاشت .

نمی دانیم شاید حالا که ما در این یادمان حاضر شده ایم   ارواح مطهر شهدای گردان بلال نیز حاضر باشند ! اگر دقت کنیم با گوش دل می توانیم بشنویم که سید جمشید به حمید کیانی ، محمود دوستانی ،  راستی امیر پریان هم هست ، فرمان می دهد که :

نیروها را به خط کنید ! از جلو نظام !

و ابراهیم که ازه از راه رسیده و تنی خسته از جراحات شیمیایی دارد در کنار سید جمشید می ایستد و فعلا لازم نیست در صف و کنار بچه ها بایستد . لازم نیست ابراهیم دست تاول زده خود را تا شانه نفر جلویی خود که حسین انجیری است بکشد !

منبع: وبلاگ رهسپار قدیمی
http://byzsd.blogfa.com/

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

خاکریز خاطرات ، خدایا چرا صبح نمی شود ، شهید علیار خسروی

خاکریز خاطرات ، خدایا چرا صبح نمی شود ، شهید علیار خسروی بی آنکه مرا …

۲ دیدگاه

  1. سلام علیکم
    دوست عزیز و گرامی و همیشگی ما
    وبلاگ حرم مطهر حضرت سبزقبا(ع) با پنچ پست جدید بروز می باشد
    منتظر حضور و نظرات شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.