خانه / دل نوشته / مقر گردان بلال

مقر گردان بلال

به بهانه سالروز شهادت سید جمشید

در ضلع شمال شرقی قطعه شماره ۲ شهید آباد دزفول، مقر فرماندهی گردان بلال قرار دارد. و امروز سالروز شهادت فرمانده و علمدار این مقر است!

فرمانده محبوب گردان بلال دزفول

سید جمشید صفویان

گفتم مقر گردان، اینجا مزار فرمانده گردان و در کنارش مزار بی سیم چی مهربان و همیشه خندان و با صفایش ” مسعود خشت چین ” و آن طرفتر بیسیم چی، فرمانده گروهانش آرمیده است، ” حسن آیرمی ” چقدر سید جمشید به حسن علاقه داشت.

یادم می آید قبل از عملیات والفجر مقدماتی می گفت: دلم برای حسن تنگ شده است بیا تا سری به او بزنیم؛ بعد با ماشین به مقر او رفته و سید ساعتی را با حسن می نشست و برمی گشتیم. الان سال هاست که حسن و سید در بهشت و بهشت آباد همسایه دیوار به دیوار همدیگرند …

 66960396550884426291

راستی یادم رفت بگویم، در سمت راست سید چند وقتی است ” حاج ابراهیم مقامیانپور ” همسایه شده است. روز ی که حاج ابراهیم به همسایگی سید رفت به او گفت:

اگر دیر آمدم مجروح بودم …

اصلا جای حاج ابراهیم همانجا بوده چرا که او پیک گردان است و جای پیک کنار دست فرمانده تا وقت و بی وقت اوامر فرماندهی را ابلاغ کند.

اطلاعات عملیات همیشه پیشرو و در جلوی فرمانده حرکت می کند تا آخرین وضعیت جبهه را برای فرمانده تشریح کند. برای همین است که “سید مصطفی حبیب پور ” بالای سر سید جمشید جا خوش کرده است علی الخصوص بچه محل و هم مسجدی هم که باشی یک چیز دیگه است!

 51749915667814148116 60248986042773318771

عجله نکنید! همه هستند از فرمانده گروهان فتح ” عبدالعلی نجف آبادی “، ” محمود دوستانی” گروهان مالک تا آرپی جی زن ها و تیربارچی ها و نیروهای تک ور، همه و همه در مقر گردان حاضرند.

و امروز در بهشت غوغایی است، حتما امروز سید جمشید در آنجا بچه های گردان را جمع کرده و از مصائب اربعین جّدش ” سید الشهداء (ع) ” و رنج های عمّه اش ” زینب (س) ” سخن می گوید …

اما سید جان تو که جمع یارانت را دور خود چیده ای پس چرا در عکس هایت اینگونه مرا بغل کرده ای ولی با خود …

51749915667814148116

آخرین خط وصایای دل من این است

که به خاکم بسپارید کنار شهداء

منبع: وبلاگ رهسپار قدیمی http://byzsd.blogfa.com/

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

خاکریز خاطرات ، خدایا چرا صبح نمی شود ، شهید علیار خسروی

خاکریز خاطرات ، خدایا چرا صبح نمی شود ، شهید علیار خسروی بی آنکه مرا …

۲ دیدگاه

  1. در آخرین روزهای ماه صفر ؛ حسین خریدار اشکهایت ؛ پیامبر مشکل گشای غمهایت ؛ غریب مدینه شفاعت خواهت ؛ و خورشید طوس ضامن دعاهایت .
    صلوات گویان دزفول را از دعای خیرتان در این ایام مقدس بهره مند کنید .

    • سلام بر صلوات گویان عزیز دزفول
      این ایام حزن و اندوه را هم به حضور شما گرامیان تسلیت عرض می نماییم. محتاج دعاییم. خداوند به تمامی خدمتگذاران اسلام و مسلمین عزت و سربلندی بیش از پیش عنایت فرماید. الهی آمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.