خانه / بر بال ملائک / مدافع حریم اهل بیت (ع) شهید هادی کجباف

مدافع حریم اهل بیت (ع) شهید هادی کجباف

مدافع حریم اهل بیت (ع) شهید هادی کجباف

modafe-haram-hadi-kajbaf

مردم دارالمومنین شوشتر در عشق ورزی به اهل بیت پیامبر(ص) و پاسداری از فرهنگ علوی از دیر باز پیشتاز بوده و هستند مؤید این مدعا مردان بزرگی است که از این شهر به کشور عزیزمان ایران اسلامی معرفی شده اند.

با طلوع انقلاب اسلامی مردم شهر شوشتر جزء اولین کسانی بودند که به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و با عوامل رژیم شاه درگیر شدند، پس از پیروزی انقلاب، جوانان مخلص و مومن این دیار از خرمشهر تا آبادان و مسجد سلیمان و آذربایجان غربی و ایلام در شکل گیری سپاه و مبارزه با ضد انقلاب و منافقین نقش چشمگیری ایفا کردند شهادت دلاور مردان و پیش قراولان این شهر در ابتدای انقلاب یادآور به خاک و خون افتادن مردانی است که در روز عاشورا و در رکاب اباعبدالله الحسین(ع) به شهادت رسیده بودند، با پیروزی انقلاب اسلامی، باران توطئه ها باریدن گرفت شیطان بزرگ با دخالت های آشکار و پنهان سعی در ایجاد جریان های انحرافی در نهضت داشت تا آنکه بذر رهنمودهای باغبان پیر و هوشیار نهضت در ضمیر پاک فرزندان دلیر امت حزب الله جوانه زد و درقلب خزان در ۱۳ آبان ماه ۵۸ به شکوفه نشست، گروهی از فرزندان امام، اسماعیل وار با عزم شهادت، ابراهیم گونه تبر را نه بر شانه که بر فرق بت اعظم کوبیدند و لانه ی جاسوسی آمریکا را فتح کردند و امام امت فرمان بسیج عمومی را صادر کردند و ارتش بیست میلیونی شکل گرفت.

تهدیدات نظامی، ترور رهبران، کودتا، حرکت گروهکهای چپ و راست و منافقین جوان ۱۸ ساله محل که روزی لباس رزم به تن کرد و در اردوگاه بسیج محل و جنگ تحمیلی تفنگ بردوش گرفت، درپایان جنگ عزمش را جزم تا در اردوگاه دیگری خدمت کند و با بتن و آهن و مصالح سدها و پل ها و راه ها را آباد کند.

تا نوبت به تحریم رسید و ارتقای علمی آرزوی دیرینه اش شد، دانشگاهش سنگری زیر توپخانه جنگ نرم، چون نوبت به تهاجم سایبری و فرهنگی رسیده بود.

حالا قلم، تفنگ مبارزه اش شده بود تا هجمه ها را بی اثر کند. آن جوان ۱۸ ساله آموخته بود وقتی به ندای رهبرش لبیک گوید باید در هر برهه به اقتضای شرایط خودش را مسلح کند تا ایران و اسلام بماند.

ارتش ۲۰ میلیونی با وقوع هر بحرانی ماهیتی جدید به خود گرفت تا سد موجود را دفع و چاله های بوجود آمده را برطرف کند. بسیجیان گروهی خود جوش با وجود همه دشمنی ها هرگز شعله ی فداکاری آنها خاموش نگردید.

مقر مساجد که بعدها پایگاه نام گرفت، نحوه شکل گیری بسیج خود رمزگشایی از جاودانگی این تشکل مردمی است.

آموزش های رزمی و نظامی، فرهنگی در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب، سازندگی مناطق محروم، مقابله با دشمنان انقلاب، بسیج یک روز در نقش دفاع گر نظامی، سازندگی و امروز تلاشگر عرصه علم و فرهنگ مقابله با استکبار جهانی، بیدار کردن مردم، بصیرت افزایی، فتنه ها، حوادث طبیعی بلایای ناگهانی مثل سیل و زلزله و جهاد علمی مثل تولید سلول های بنیادین، دستاوردهای شبیه سازی، انرژی هسته ای، پرتاب ماهواره و نتایج حاصل از علم نانو تکنولوژی مرهون تلاش جوانان ایرانی است.

و امروز آن جوان ۱۸ ساله می داند که باید در مسایل منطقه بخصوص در کشور لبنان، سوریه، عراق، فلسطین باید حضور داشته و تجارب آموخته را به جوانان آزاده آن دیار انتقال دهد. شهیدعلم الهدا با مقاومت خود و یارانش در هویزه الگویی شد در مقاومت جوانان لبنان در جنگ ۳۳ روزه و جنگ ۲۲ روزه، ارتش اسرائیل در دنیا ارتشی شکست ناپذیر، مواجه با حزب الله توانست در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل را شکست دهد.

1672022

در این دیباچه از فرمانده شهیدی نام برده می شود که بسیاری از سرداران و فرماندهان جنگ در طول سال دفاع مقدس نامش را می شناسند اما آنچنان گمنام است که در کمتر خاطره ای نامی از او شنیده شده است.

روایت قهرمانی و سرداری از دیار شوشتر که تاکنون پشت دیوار گمنامی ها خانه ساخته است و قصد داریم امروز پرده ای از پرده های گمنامی اش را کنار بزنیم، مردی که در سخت ترین لحظات جنگ و عملیات شادی و خنده از چهره اش دور نمی شد همه او را مردی با ایمان و قوی با چهره ای خندان می شناختند.

با استعانت از خداوند بزرگ و ائمه اطهار (ع) گاهی هرچند اندک در شناساندن چهره ی یکی از بندگان مخلص و سردار شهیدی از خیل شهیدان این دیار و تربیت یافته مکتب ناب اسلام محمدی(ص) فرزندی از فرزندان امام خمینی(ره)، سردار شهید هادی کجباف در سال ۱۳۴۰ در یکی از محله های شوشتر در خانواده ای مؤمن و با ایمان و عاشق اهل بیت (ع) متولد شد.

۱۸بهار از عمر خود را پشت سر می نهاد که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و به ندای امام امت لبیک گفت، با شروع جنگ تحمیلی به عضویت بسیج و سپس سپاه درآمد و در دفاع از کیان و سرزمین ایران اسلامی مردانه شرکت داشت و بارها مجروح و پس از بهبودی دوباره به جبهه می آمد.

دوران سربازی تا سرداری را طی کرد، از رزمنده تک تیرانداز تا عنصر اطلاعات و عملیات تا فرمانده گروهان و گردان تا جانشینی تیپ را عهده دار شد.

شجاعت، غیرت مردانگی، جوانمردی و عزتمندی دست آورهای همان جلساتی بود که با تمسک به قرآن به آنها دست یافت. با پایان جنگ تحمیلی با کوله باری از تجربه راهی عراق، لبنان و سوریه شد و آموخته های خود را در اختیار برادران آزاده آن دیار گذاشت. چهره ی آرام، اعتقادات عمیق و پاکدینی، صداقت در کار و خدمت صبر و بردباری تعهد و پاکدامنی گشاده رویی و چهره ی بشاش عشق به امام امت و رهبری و ده ها خصوصیت دیگر از جمله خصوصیات این سردار بزرگ و شایسته و خدوم بود که او را به عنوان چهره ای جذاب و دوست داشتنی جلوه گر می ساخت تا فرماندهی تیپ مالک اشتر دفاع وطنی سوریه را به او واگذار کنند.

بارها در صحنه نبرد با استکبار جهانی و نوکران سرسپرده تکفیری مجروح و پس از بهبودی بلافاصله به صحنه نبرد باز می گشت.

سرانجام این انسان فرشته فر و الهی، بنده ب مؤمن و عبد صالح خدا، دلیر مرد اسلام و سردار بسیجی و گمنام بعد از سالیان خدمت در راه اسلام و قرآن در مورخ ۳۱/۱/۱۳۹۴ طی عملیاتی در جنوب دمش مظلومانه در ره عشق جان سپرد و روح بزرگش از کالبد کوچک تن رها شد و با پیکری خونین به خیل شهیدان کربلا پیوست و دل تک تک افراد شهر و  روستاها و خانه های محرومین سوریه و لبنان و عراق و ایران یاد و خاطره ی کارگشایی های او را درسینه ثبت کردند و تا به امروز پیکر پاکش هنوز به میهن اسلامی باز نگشته است.

همسر دلیر و شجاع و زینب گونه اش در جمع همرزمانش می گوید ما چیزی را که در راه خدا داده ایم پس نمی گیریم و راضی نیستیم کوچکترین امتیازی به تکفیری های کافر برای برگشت جنازه ی شوهرم به دشمنان داده شود، مردم خوزستان بویژه شهر دارالمومنین شوشتر در عزای این سردار شهید یکپارچه گریست، شهادت شهید مهاجر سردار هادی کجباف را به حضرت ولی عصر(عج) و نائب برحقش امام خامنه ای و خانواده ی صبورش تبریک و تسلیت می گوییم. روحش شاد، راهش پررهرو

دزفول، غلامحسین سخاوت

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

نور امیدی فراز بام شب پیدا شده /// تازه جانی در تن دلمرده ی دنیا شده

بهاران در بهاران    

یک دیدگاه

  1. باسمه تعالی -باعرض سلام وادب .اسعدالله ایامکم سعیدا .ابتدا خداوندانشاء الله شهدای مدافع حرم وکسانیکه برای دفاع از ارزشها واماکن متبرکه درحال دفاع جانانه دربرابر حرامیان وحرامزادگان آل ابوسفیان بوده وبه شهادت رسیده اند را با شهدای کربلا محشورفرموده وبه بازماندگان ودوستان صبر و اجر عنایت فرماید . دوم – ما بدانیم که الحمدالله درب شهادت هنوز باز است وخداوند به ما جامانده از قافله شهداءنیز توفیق شهادت عنایت فرماید . سوم – ملت شریف ایران وتمام مسؤلین نظام متوجه باشند که بجای حاکم کردن تفرقه بین تک تک افراد از اتحاد واعتصام دشمنان درس گرفته وخودرا وقف اسلام وانقلاب نمایند واز هرگونه عملی که دل دشمنان قسم خورده انقلاب را شاد می کند خودداری کنند . ومن الله التوفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.