خانه / خاطرات دفاع مقدس / شهیدی که از دو جا حقوق می گرفت!!

شهیدی که از دو جا حقوق می گرفت!!

بالانویس:

با این که بیش از بیست موضوع جدید آماده ی انتشار  در برنامه کاری الف دزفول هست ، گاهی مرور مجدد برخی خاطرات تلنگری می شود برای آدم ها. این روزها که بحث کوچه و بازار و شبکه های اجتماعی ، حقوق های نجومی برخی از آقایان است ، چه خوب است روایت حقوق «شهید عبدالرضا شریفی» را یک بار دیگر مرور کنیم.

این پست ، تیرماه ۹۴ منتشر شده بود. این فیش های حقوقی آقایان باعث شد یاد حقوق شهید شریفی بیفتم و جهت تلنگر به خودمان دوباره منتشر کنم.البته آنان که باید به خود بیایند که خود را به خواب زده اند و کسی که خودش را به خواب بزند بیدار نمی شود، مگر در سرازیری قبر که دیگر بیداریش بی فایده است.

شهیدی که از دو جا حقوق می گرفت!!

مرور مجدد سبک زندگی اسلامی شهید عبدالرضا( محمدرضا) شریفی پور

sharifi

 این روزها برخی حرف ها را که می زنی ، بلافاصله روبرویت جبهه می گیرند که : « برو بابا . . .  دوره ی این حرفا دیگه گذشت.» حرف از حلال و حرام که می شود، بلافاصله خیلی ها فریادشان می رود آسمان که : «این حلال و حرام رو برا من و تو در آوردن . . .  اونا که میلیارد میلیارد می خورن چی ؟ » و این حرف ها شده است عذر موجه خیلی ها برای اینکه مراقب مالشان و نانی که می گذارند سر سفره زن و بچه شان نباشند. اصلاً جنس دغدغه ی آدم ها عوض شده است.

و من آنجا فقط یک پاسخ دارم که : «هر کس هر راهی که برود، هر چیزی که عوض شده باشد، قانون خدا عوض شدنی نیست!! و هر کس به مقصد رسیده است بی خیال از اینکه دیگران چه می کنند ، راه رضایت خدا را انتخاب کرده است. گاهی برای رضایت دوست باید فریاد زد: خواهی نشوی همرنگ، رسوای جماعت شو»

sharifi1 (2)

شهید عبدالرضا شریفی پور – نفر سوم از سمت چپ

شهید عبدالرضا شریفی پور در سال ۱۳۶۴ با توجه به شرایط کاری خود که دانشجوی تربیت معلم است  و از طرفی در جبهه های نبرد حق علیه باطل می جنگد ، نامه ای به فرماندهی سپاه پاسداران ارسال می کند که مضمون نامه فوق العاده در خور تامل و تفکر است  و این نامه توسط شهید فضل الله محلاتی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران پاسخ داده می شود که متن و تصویر  نامه مشاهده می کنید.

sharifi1 (1)

 بسم‌الله الرحمن الرحیم

خدمت فرماندهی محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام علیکم

اینجانب محمدرضا شریفی پور، دانشجوی تربیت معلم شهید مدنی شهرستان قم بنا به صلاحیتی که برادران سپاه هم از جهت مسایل شرعیه و اداری دارند، سوالی در رابطه به حقوق برادران بسیج را جهت جویای جوابش به این ارگان محترم می نویسم. امید است که انشاءالله با توجه به حجم کاری شما جواب آن را برایم ارسال دارید.

برادرانی که در جبهه بوده و در تربیت معلم به آنها کمک هزینه داده می شود، در ضمن حقوق برادران بسیج نیز داده می شود و این برادران از طریق بسیج اعزام می شوند و در حقیقت دو حقوق از دولت جمهوری اسلامی دریافت می دارند. تکلیف اینها چیست؟

ضمنا از طرف ریاست تربیت معلم مرکز گفته شده است که اضافه بر حقوق بسیج می بایست کمک هزینه تربیت معلم را هم تحویل گیرند و بنده به خاطر اینکه هم از نظر شرعی و هم از نظر اداری نظر شما پاسداران اسلام را صلاح می دانم لطفا جوابش را حتما برایم بفرستید تا تکلیفم روشن شود که آیا این پول حلال است و یا کدام یک از این پول ها را باید گرفت.

به امید ارسال جواب نامه و با امید پیروزی رزمندگان اسلام

اجرکم علی الله/ دعاگوی شما ـ محمد رضا شریفی پور

sharifi2

شهید فضل الله محلاتی نماینده امام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پاسخ نامه:

بسمه تعالی

ضوابط قانونی در سپاه باید عمل شود و آن حکم شرعی است از پرسنلی سوال شود.

امضا- فضل الله محلاتی ۱/۲/۶۴

بهتر این است که فقط سکوت کنم و خودم را به ثانیه هایی خلوت  و تفکر دعوت کنم. همین!

پانویس:

**شهید عبدالرضا( محمدرضا) شریفی پور، فرمانده گروهان فتح گردان بلال لشکر ۷ ولیعصر(عج)  در عملیات کربلای ۴ آسمانی شد.

 **شهید فضل الله محلاتی در اول اسفند ۱۳۶۴، به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس و قضات عالی رتبه قضایی عازم جبهه‌های جنگ بود که هواپیمای حامل آنها مورد حمله دو فروند جنگنده متجاوز عراقی قرار گرفت و در ۲۵ کیلومتری شمال اهواز سقوط کرد و همهٔ سرنشینان هواپیما که نزدیک به ۵۰ نفر بودند به شهادت رسیدند.

منبع: وبلاگ الف دزفول

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

مردی که ترس و مرگ را به سخره گرفت(قسمت اول)

مردی که ترس و مرگ را به سخره گرفت شهید عبدالرحیم مشکال نوری  فرزند حسین  …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.