خانه / خاطرات شهید / اولین شهید و یگانه پسر خانواده

اولین شهید و یگانه پسر خانواده

759729_wVusBRyTاولین شهید و یگانه پسر خانواده، شهید محمدرضا آل عبدی

شهید محمدرضا آل عبدی در سال ۱۳۴۰ در شهرستان دزفول دیده به جهان گشود. در دوران نوجوانی در جلسات قرائت قرآان و مراسمات مذهبی شرکت فعال داشت. در آغاز انقلاب اسلامی در تظاهرات ضد رژیم حضوری موثر داشت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خدمت سپاه دزفول درآمد و با شروع جنگ تحمیلی در جبهه های مختلف از جمله دارخوین، دهلران، غرب دزفول، شوش، تپه های الله اکبر، دشت عباس، بستان، خرمشهر، فکه، عنکوش، شرکت فعالانه داشت .

همیشه در هر ماموریتی کارهای سخت و خطرناک را به عهده می گرفت. او از اعضای اولیه واحد اطلاعات عملیات سپاه دزفول و تیپ ۳ از لشکر ۷ ولی عصر(ع) بود و در کنار سردار شهید احمد سوداگر و سردار شهید سیف الله صبور و سردار شهید حمید عنبرسر و سردار شهید مهدی زین الدین و تحت عنوان قرارگاه کربلا زیر نظر سردار غلامعلی رشید سخت ترین روزهای دفاع مقدس را گذراند و به عنوان گوش و چشم رزمندگان در شب های عملیات، رزمندگان را در تاریکی شب از معبر ها عبور می داد.و پیروزی های رزمندگان اسلام را، مدیون زحمات این عزیز و همرزمانش هستیم.

yb8tt2v6udl515jwu99

سرانجام پس از دو سال و اندی کوشش و خدمات خالصانه در جبهه ها در مورخ ۱۵ آذر ۱۳۶۱ در ادامه ی عملیات محرم در حالی که مسئولیت معاون اطلاعات عملیات تیپ امام حسن مجتبی (ع) را به عهده داشت و جهت شناسایی منطقه عملیاتی وارد جبهه شده بود بر اثر ترکش خمپاره مزدوران بعثی به شهادت رسید و در کنار همرزمانش در شهید آباد دزفول آرام گرفت.

در زمان شهادت محمدرضا، دارای پنج خواهر و پدر و مادری زحمتکش که با کار کشاورزی در گرمای پنجاه درجه دزفول و سرمای سخت جنوب او را بزرگ و تربیت کرده بودند. شهید یگانه فرزند ذکور خانواده بود، اما جبهه ها را رها نکرد تا در ره عشق جان داد و جزء اصحاب شهدا و به آلاله های عرش وصال پیوست.

روحش شاد

راوی: غلامحسین سخاوت

00000 (97)از راست به چپ شهید سیدمحمدی علوی، حاج احمد سوداگر، حسن پالاش، شهید محمدرضا آل عبدی، نفرپشت سر حسن عباس اردو، نفر موتورسوار علیرضا بی باک

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

ماجرای داعشی‌هایی که محسن حججی به هلاکت رساند

روایت فرمانده و همرزم شهید حججی: ماجرای داعشی‌هایی که محسن حججی به هلاکت رساند به …

۳ دیدگاه

  1. محمدعلي زماني

    باتشکر از سایت رایحه ومتصدیان آن

    خانواده شهید آل عبدی ودوستداران شهیدان از شما که یاد وخاطره شهیدان را زنده نگهداشته اید تشکر صمیمانه

    داریم شهدای گمنام هم یادی بکنید

    • سلام بر حاج محمدعلی زمانی عزیز
      این وظیفه ی ماست. از این که باعث خشنودی خانواده ی شهید شده ایم بر خو می بالیم.

  2. محمد ال عبدی

    سلام عرض ادب خدمت عزیزانی که یاد شهدا. را زنده نگه میدارند.تشکر محمد ال عبدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.