خانه / دل نوشته / گریزان از غیبت کردن دیگران

گریزان از غیبت کردن دیگران

65327636210464688532شهید منصورافشارنیا

منصور از ستارگان درخشان ستاد ذخیره سپاه دزفول و از پرورش یافتگان مکتب و مسجد امام حسن عسگری (ع) بود. از سن ۱۲ سالگی برای فراگیری و آموختن معارف دینی وارد مسجد شد تا جان تشنه خود را از قرآن و عترت سیراب نماید .استعدادخارق العاده اش در فراگیری علم و دانش زبان زد بود.

با شروع انقلاب اسلامی، فعالانه در برنامه های آن شرکت جسته همچنین دانسته های معرفتی خود را از طریق جلسات قرآن مسجد در اختیار دیگران قرار می داد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، علیرغم بنیه ضعیف جسمی، در گمنامی به کمک برادران جهاد گر در آبادی روستاهای محروم شهرمان همت گماشت.

با تشکیل نیروهای ذخیره سپاه، به توصیه شهید حسین ناجی در اواخر خرداد ماه ۱۳۵۹ به عضویت این نیرو در آمد و با شروع جنگ تحمیلی در کنار سایر برادران ذخیره سپاه به جبهه ها اعزام گردید.

ایام فراغت خود را با تلاوت قرآن پر می کرد و سایر برادران را نیز توصیه می کرد روزی یک جزء قرآن بخوانند. قبل از جنگ تحمیلی یک دورکامل نهج البلاغه را مطالعه کرده بود. کتاب اسرار الصلوه حضرت امام “ره ” را پس از مطالعه در پایانش نوشته بود: ” اسرار الصلوه را خواندم اما فقط خواندم.”

برای خودسازی تلاش و مجاهدت بسیار می کرد و از شرکت در مجالس غیبت دیگران گریزان و از گناهان کوچک طلب استغفار و توبه می کرد.

جبهه های غرب دزفول و فیاضیه آبادان منصور را بخوبی می شناختند. سر انجام منصور مزد زحمات و مجاهدت های خود را که همانا شهادت در راه خدا بود، گرفت و در مرحله اول عملیات فتح المبین به شهادت رسید.

گلزار شهید آباد دزفول زیارتگاه اوست.

منبع: وبلاگ رهسپار قدیمی

درباره ی رایحه

همچنین ببینید

خاکریز خاطرات ، خدایا چرا صبح نمی شود ، شهید علیار خسروی

خاکریز خاطرات ، خدایا چرا صبح نمی شود ، شهید علیار خسروی بی آنکه مرا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.